פייסבוק מתכננת עוזרת קולית שתתעלה על אלקסה וסירי

הענקית ממאנלו פארק הודיעה בחודש שעבר על שותפות עם אינטל, במטרה לפתח שבב אינטליגנציה מלאכותית מתקדם במיוחד ● השבב עתיד לגבות עוזר חכם שידע לשוחח עם המשתמשים על כל נושא שהוא, וכן בינה מלאכותית משוכללת שתפקח על פלטפורמת הרשת החברתית הדומיננטית שלה

מצטרפת לטרנד השיחות הקוליות בשידור חי. פייסבוק. צילום: BigStock

בחזית הטכנולוגיה כולם מתעסקים בבינה מלאכותית ובעוזרים וירטואליים, ופייסבוק לא מתכוונת להישאר מאחור. זה נכון, העיסוק המרכזי שלה הוא הרשתות החברתיות, אבל היא סבורה כי פיתוח כלי AI מתקדמים משלה יקדם גם את עיסוקה זה.

באפריל האחרון החלה פייסבוק בהרכבת צוות משלה לפיתוח שבבים, במטרה להתחרות בענקיות הטכנולוגיה גוגל, אינטל וקוואלקום במירוץ הבינה מלאכותית. בחודש שעבר היא חשפה שותפות מתגבשת עם אינטל בתחום, וכעת נודע כי פייסבוק מתכננת לייצר בין השאר עוזר קולי שיהיה חכם יותר מסירי של אפל או מאלקסה של אמזון, ושיחד שתי הענקיות עסוקות במרץ בבניית שבב אינטליגנציה מלאכותית מתקדם במיוחד שיגבה יכולות אלו.

על המהלכים הללו ניתן היה ללמוד מראיונות שנערכו לאחרונה עם המדען הראשי של פייסבוק לתחום הבינה המלאכותית, יאן לקון, שאמר כי החברה מפתחת שבבי AI משלה, כך שאלו יוכלו לסייע לה ליצור עוזרים דיגיטליים שיתאימו יותר לשיחות עמוק מול המשתמשים, וכן שיוכלו לפקח על תוכן המועלה אל פלטפורמת הליבה של פייסבוק בזמן אמת.

בנאומו באירוע ISSCC 2019, שנערך בימים אלו בסן פרנסיסקו, אמר לקון כי שבבי המחשב כיום בדרך כלל לא מותאמים ללמידה עמוקה, ולכן כיום "מנסים לעצב דרכים חדשות לייצג מספרים שיהיו יעילים יותר".

"במונחים של שימושים חדשים, דבר אחד שפייסבוק מתעניינת בו הוא להציע עוזרים דיגיטליים חכמים – ברמה של קומונסנס", אמר לקון בשיחה עם הפייננשל טיימס, והבהיר שבכוונתו לעוזרים ש"יש להם ידע רקע ושאתה יכול לנהל איתם דיון בכל נושא". לקון דיווח כי העוזר החכם של פייסבוק עתיד להיות יותר דומה לבני האנוש ולפיכך החברה תנסה להבין "מה יקרה כאשר העולם יגיב לאינטראקציות שלו איתו".

היכנו לשובו של M?

אחרי הבשורות האחרונות אפשר לומר שעד כה כבר נודע כי פייסבוק מפתחת שתי קטגוריות שעיסוקן בינה מלאכותית: שבבי בינה מלאכותית ולמידת מכונה לצורך ייעול קסדת המציאות הווירטואלית של אוקולוס, שבבעלותה. אבל יצוין כי פייסבוק כבר משתמשת בטכנולוגיית הבינה המלאכותית במספר אופנים, למשל בבוטים שהיא מפעילה לצורך לחימה בחשבונות מזויפים ובזיהוי פנים וחברים בתמונות המועלות אליה.

שבב בינה מלאכותית מתקדם במיוחד יכול לעזור, כפי שהבהיר לקון, למאבק של פייסבוק בתכנים לא ראויים ברשתות החברתיות שבבעלותה, אבל הוא בהחלט יכול לתרום גם לחומרה שלה – למשל לרמקול שלה, פורטל.

בעבר הרחוק יותר ניסתה פייסבוק את מזלה עם עוזר דיגיטלי לצורכי צ'אטים. הוא ענה לשם M והוכנס לפעולה ב-Messenger שלה בשנת 2015. הכלי פעל רק בסיוע חלקי של בינה מלאכותית, כשעל חלק מיכולותיו היו אמונים עובדי החברה. אבל פייסבוק נאלצה בסוף להפסיק את פעולתו של M, שלא הצליח להמריא. ייתכן שאם פיתוח השבב המדובר יצלח – היא תחזיר אותו שוב לחיינו והפעם כשהוא אינטליגנטי ושנון במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים