על עיתונות, דיגיטל ומחשוב ענן

כיצד מחשוב הענן מסייע למדיה? איך הוא עוזר לאמצעי התקשורת לספק לנו את המידע? ומה עיתונאים ועורכים חושבים על כך? סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסל שפרינגר, שמוציאה לאור את העיתון הנקרא ביותר באירופה, מסביר

לאג'וס לאנג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסל שפרינגר. צילום: עומר הכהן

הענן מסייע לתחומים רבים – בארגונים ולצרכן הפרטי. ארגונים ממגזרים שונים, כולל חיוניים כמו רפואה ואבטחה, עוברים לענן ובכלל, רבים מבינים את היתרונות שבו. נראה שזה המצב גם בעולם העיתונות.

דוגמה לכך ניתנה בכנס של AllCloud, שהתקיים ביום ה' האחרון במשרדי אמזון בתל אביב, מפי לאג'וס לאנג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסל שפרינגר – ההוצאה לאור הגדולה ביותר באירופה. אקסל שפרינגר מוציאה, בין היתר, את בילד – העיתון הנפוץ ביותר באירופה, והיא הבעלים של חברת המדיה הגרמנית דה וולט, ושל אתר יד 2 הישראלי. האחזקות של החברה בגופים אלה הן דרך זרוע המדיה שלה, ספרינג, שלאנג דיבר על המעבר שלה לענן, ועל תרומתו ותרומת הדיגיטליזציה לארגון.

"ייסדנו את ספרינג רק לפני כשנה, במטרה להיות פלטפורמת המדיה החדשנית ביותר באירופה", אמר. הוא תיאר על קצה המזלג את התרבות הארגונית בחברה: "לכל מותג אצלנו יש מחלקת IT והכנסנו תרבות ארגונית משותפת לכל המותגים שלנו, שממזגת בין התרבות של עולם הטק לזו של עולם העיתונות. כך, החלטות רבות אצלנו מונעות דטה, אנחנו שמים את המשתמש במרכז, אנחנו פתוחים ואג'יליים, והמוטו שלנו הוא: תגרום לזה לרוץ, להיות מהיר וזול. או, בקיצור, חדשנות ושיפור מתמידים".

לדברי לאנג, "כ-40 מיליון איש – כמעט מחצית מאוכלוסיית גרמניה – צורכים את המדיה שלנו מדי יום ואנחנו עוזרים להם, כמו למשתמשים נוספים, לגבש את הדעה שלהם בהתבסס על עובדות. זו הסיסמה שלנו וזה הייעוד שלנו. אנחנו נלחמים על חופש, דמוקרטיה ואירופה מאוחדת. המצב בשנים האחרונות נהיה יותר ויותר לא יציב והעבודה של העיתונאים שלנו הולכת והופכת לא בטוחה. זה מאיים גם על המצב הכלכלי של המוציאים לאור".

הטכנולוגיה, ציין, היא אמנם לא הפתרון לכך, שכן זה מצוי יותר ברמה המדינית-פוליטית, אבל היא בהחלט יכולה לסייע. "אנחנו רואים את הדיגיטליזציה כהזדמנות, כי אנחנו יכולים לשפר את העיתונות באמצעותה, להגיע אל המסכים של יותר ויותר משתמשים. הטכנולוגיה חשובה מאוד לחברה שלנו, ואני רואה את זה בבירור בשיחות שאני מנהל עם העורכים שלנו. האמצעים הדיגיטליים מאפשרים להם לספר את הסיפור טוב יותר והם דורשים סביבת עבודה מתאימה", אמר.

עוד הוא ציין כי "הטכנולוגיה מאפשרת לייצר מוצרים עיתונאיים טובים יותר, מאחר שהיא מייתרת את הצורך של העיתונאים לעשות דברים שאין חובה שדווקא הם יעשו אותם".

ספרינג עובדת על גבי הפלטפורמה של AWS, מה שלדברי לאנג מאפשר לה אג'יליות, וכתוצאה מכך את המעבר לגישה אג'ילית בארגון. "לפני חמש שנים לא היה לנו צוות פיתוח פנימי, פעם בחודש קנינו פיצ'רים חדשים והמחשוב והתשתיות שלנו היו מסובכים. עברנו לענן כדי להשיג את היעד המרכזי שלנו: זמן הגעה מהיר לשוק. הענן היה עבורנו משנה משחק (Game Changer), כי הוא הרים אותנו", אמר.

לאנג דיבר גם בשבחי ה-DevOps – צורת פיתוח שגם היא אומצה על ידי ספרינג. הוא ציין כי בעקבות השימוש בה, "הצוותים שלנו שמחים שהם יכולים לבחור את הטכנולוגיה והכלים הטובים ביותר לעבודה שלהם, עבור מה שהם צריכים לעשות".

יוסי כהן, מנמ"ר טמפו. צילום: עומר הכהן

יוסי כהן, מנמ"ר טמפו. צילום: עומר הכהן

הענן בטמפו, Gett ופנגו

במהלך האירוע הוצגו סיפורי לקוח של ארגונים שמשתמשים בשירותי AllCloud. יוסי כהן, מנמ"ר טמפו, סיפר על תכנית Dixie של החברה, שבמסגרתה היא הטמיעה 14 אפליקציות בחמישה מוקדים, בהן כאלה שמיועדות ל-B2B (ארגון לארגון), B2C (ארגון לצרכן), קול סנטרים ועוד. הוא ציין כי "יש דברים שלוקח לעשות בענן עשירית מאשר במערכות סאפ. היו אפליקציות שבארגון חיכו להן שנה ופיתחנו אותן לאחר המעבר לענן בשלושה שבועות".

"הדוגמה שלנו ממחישה שעם הטכנולוגיה המתאימה ועם השותף המתאים ניתן 'לרוץ' על הצד הטוב ביותר", אמר כהן. "ההמלצה שלי היא: אל תפחדו לעשות. מחיר הטעויות הוא קטן מאוד".

מיכל לוי הרוש, מנמ"רית Gett. צילום: עומר הכהן

מיכל לוי הרוש, מנמ"רית Gett. צילום: עומר הכהן

מיכל לוי הרוש, מנמ"רית Gett, סיפרה על המעבר של אפליקציית המוניות (ולא רק) לענן של AWS. "הסביבה של Gett סטארט-אפית לחלוטין ומשתנה ברמה יומית", אמרה. "במעבר לענן, היינו צריכים לעשות את הדברים תוך כדי ריצה, ללא תוספת של תקציבים וכוח אדם. לא היה לנו זמן לנתח, לתחזק ולהבין. AllCloud עזרו לנו להבין שלא רק ה-IT משתתף בפרויקט הזה, אלא גם הביזנס והפרודקשן. עשינו אתם סדנאות כדי להבין מהם הארכיטקטורה הנכונה והפתרון הכי טוב עבורנו. הגענו למסקנה שצריך להפריד בין הגישה האפליקטיבית לזו התשתיתית, מה שמאפשר לנו הגעה לשוק בזמן המהיר ב-30% מבעבר".

היא ציינה כי "קיבלנו תוצאות מדהימות ובחלק מהפרויקטים הקדמנו את לוח הזמנים. אנחנו מצליחים לבצע אופטימיזציה בתשתיות ולהוריד עלויות בשיעור של בין 5% ל-10%. עוד קיבלנו אופרציה 24/7, שמנטרת את השירותים הקריטיים של החברה".

לצד חברת הענן של אמזון, Gett בחרה ב-Salesforce בתחומי השירותים והמכירות. לדברי לוי הרוש, "הענן של Salesforce מאפשר לנו לפתח, להתפתח ולדלוור מהר ללקוחות".

יניב קאלו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פאנגו. צילום: עומר הכהן

יניב קאלו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פנגו. צילום: עומר הכהן

חברה נוספת שהטמיעה AWS בסיוע AllCloud היא פנגו. יניב קאלו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, אמר כי "החלטנו לעבור לענן כי הגענו לניצול מרבי של משאבים באחסון אצלנו (On-Premise). בנוסף, רצינו לשפר באמצעותו את הביצועים, וכן להשיג יותר גמישות, שרידות גבוהה, אבטחת מידע, אחריות ועבודה על חומרה. כל הדברים האלה אמנם קרו".

הוא סיפר שפרויקט המעבר של החברה לענן ארך כשנה. "בהתחלה חשבנו להעלות לענן רק את הפרודקשן, אבל הגענו למסקנה שזה לא נכון והעלינו אליו את כל הסביבות שלנו".

לסיכום, קאלו ציין ש-"כשעוברים לענן מקבלים תיאבון. הענן הוא כמו כל-בו שילד נכנס אליו ואומרים לו תבחר, אבל הוא רוצה את הכל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים