פרופסור מניו-יורק מצא בבית הוריו מחשב אפל בן 36 שנה שעובד

כיום מכשירים אלקטרוניים, מתוחכמים ככל שיהיו, לא מחזיקים מעמד יותר ממספר שנים בודדות, אבל אומרים שפעם היה פה שמח, והממצא הזה כנראה מוכיח זאת ● פרופסור מצא בעליית הגג את ה-מק הישן שלו מימי בית הספר, איבק אותו, וחיבר אותו - וגילה שהמחשב של אפל פשוט עדיין פועל ותקין

אפל 1. צילום: flickr.

בסוף השבוע העלה פרופ' ג'ון פפאף מניו יורק לחשבון הטוויטר שלו תמונות שהציגו מחזה מדהים. אל הצילומים, שבהם נראה מחשב מק ישן נושן של אפל, הוא צירף את הציוץ המבהיר מה קרה ובו כתב: "או מיי גוד, זה Apple IIe. ישב בעליית הגג של הוריי במשך שנים. והוא עובד. שמתי בפנים דיסק של משחק ישן. הוא שאל אם אני רוצה לשחזר משחק שמור, ומצא אחד!"

כדי להבין עד כמה העניין מפתיע כדאי לדעת כי ה-Apple IIe שוחרר לראשונה בשנת 1983 והיה המחשב האישי השלישי שהחברה מכרה לציבור. באותם ימים עמד מחירו על 5,018 דולר לערך, אם מחשבים זאת לפי העלויות של ימינו. כדי להבהיר עוד יותר עד כמה עתיק המחשב, שגילו הכרונולוגי הוא 36 אבל שנראה כמו נלקח מתקופת האבן – היה לו זיכרון RAM של 64 קילו ביט וכיום יש מחשבים ניידים שמציעים זיכרון של 32 גיגה ביט. בלתי נתפש.

מהם החפצים הגדולים המשונים האלו?

הפרופסור הנרגש סיפר לעוקביו כי היה מסוגל לשחק במשחק כדורסל ששמו One on One, וכן במשחקים Adventureland, Neuromancer, The Quest ו-Olympic Decathlon – שמות שיכולים להישמע לכם מוכרים רק אם אתם בני 50 לערך.

הוא גם הוסיף לציוציו תמונות של הדיסקטים העצומים שלו, שכונו floppy, ושהכילו את המשחקים, כמו גם קבצים מימי בית הספר התיכון. למי שלא הבינו מה זה החפץ המוזר הזה, כפי שקרה עם ילדיו, הסביר פפאף כי "למחשב הזה אין כונן קשיח. הסיבה שעל הדיסקטים הענקיים אלה נכתב 'צד דיסקט 1-4' היא כי היה צריך להפוך אותם בזמן ששיחקת". הוא הוסיף וכתב גם ש"בימים שלפני הענן, ילדים, היית צריך לוודא שאתה מגבה את הגיבויים שלך, כי ה-floppies האלו יכלו לבגוד בך".

לא ברור אם פפאף מתכוון להמשיך לשחק במחשב המק הווינטג'י שלו, או שינסה למכור אותו לכל המרבה במחיר. מעניין מה ינצח – הנוסטלגיה או הקידמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים