אמזון לא שילמה מסים על הכנסותיה בארה"ב – 11.2 מיליארד דולר

על פי דו"ח של המכון למיסוי ומדיניות כלכלית, זו השנה השנייה ברציפות שענקית הקמעונות אונליין עושה שימוש בהקלות מס ושאר תמריצים שניתנים במדינה בכדי להימנע מתשלום המסים הפדרליים על הכסף העצום שהיא מגלגלת

אמזון. צילום: BigStock

אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני שייסד ומנהיג האיש העשיר בתבל, ג'ף בזוס, לא שילמה בארצות הברית מסים פדרליים על רווחיה בשנת 2018, שעומדים על 11.2 מיליארד דולר.

את הממצא הזה פרסם המכון למיסוי ומדיניות כלכלית, ה-ITEP, בהתבסס על ניתוח של דיווחי החברה לרשויות. תודות למגוון הקלות מס משמעותיות שזכאיות להן חברות שמשלמות במניות החברה, אמזון קיבלה למעשה החזר מס פדרלי של 129 מיליון דולר בשנה שעברה, מה שמקנה לה שיעור מס פדרלי אפקטיבי של כאחוז בלבד.

אז טראמפ צדק?

ההימנעות של אמזון מתשלום המסים מושכת כבר מזה זמן רב את תשומת לבו ומעוררת את זעמו של הנשיא דונלד טראמפ, אשר מתח בנושא זה פעמים אינספור ביקורת על החברה של בזוס דרך ציוצים בטוויטר, ואמר על הענקית שהיא משלמת "מעט או בכלל לא משלמת מסים למדינה ולממשל המקומי".

הדברים מתפרסמים על רקע הצלחה בלתי רגילה של אמזון, שרק הולכת ומתעצמת משנה לשנה – בשנת 2018 הכפילה החברה את רווחיה מ-5.6 מיליארד דולר ל-11.2 מיליארד דולר.

ה-ITEP ציין בדו"ח שלו את טקטיקות הימנעות של החברה וכתב כי דיווחי מס ההכנסה של אמזון מראים ש"ההישג הזה נובע בחלקו מ'זיכויי מס' שונים שלא פורטו, וכן מהקלות מס של אופציות למניות מנהלים".

דיווחה על הפסדים של מיליארדים

אמזון הצליחה להימנע מתשלום המסים בארצות הברית גם בעבר, משום שקוד המס של ארצות הברית מאפשר לעסקים להפסיד כסף במהלך תקופת הדיווח ולהפחית את ההכנסה החייבת שלהם בעתיד. הכלל הזה עבד לטובת אמזון, כיוון שהחברה דיווחה על מיליארדי דולרים שהפסידה בשנים קודמות, ומשום שההכנסה שלה בשווקים הבינלאומיים אינה כפופה לקוד המס בארצות הברית.

למעשה, הפעם האחרונה שבה אמזון שילמה מסים בארה"ב הייתה בשנת 2016, כשהחברה העבירה למדינה 1.1 מיליארד דולר במיסים פדרליים. בשנתיים האחרונות, כך לפי CNN, אמזון שילמה מסים לא פדרליים, כולל 533 מיליון דולר במסי מדינה ו-1.3 מיליארד דולר במסים בינלאומיים.

עם זאת, על פי ה-CNN, עמית בכיר ב-ITEP אמר כי אמזון למעשה לא ממש עושה משהו לא בסדר. "זו הימנעות ממס, לא התחמקות ממס", הוא הבהיר, "אין שום סימן לעיוותים, אלא מצד הקונגרס", אמר והתייחס לקוד המס עצמו.

אמזון לא הגיבה לפרסום הממצאים של ה-ITEP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים