דדי פרלמוטר מצטרף לפוליטיקה: יתמודד ברשימה של אורלי לוי-אבקסיס

פרלמוטר, לשעבר הישראלי הבכיר ביותר באינטל, הצטרף למפלגת גשר ויתמודד על מקום בכנסת בבחירות הקרובות ● לדבריו, "יש הזדמנות אמיתית לחיבור בין כל חלקי האוכלוסייה ולסגירת פערים"

דדי פרלמוטר. צילום: אקליפטוס

דדי פרלמוטר, לשעבר הישראלי הבכיר ביותר באינטל, מצטרף לפוליטיקה ויתמודד לכנסת במסגרת גשר, מפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס – כך מסרה המפלגה אתמול (א').

פרלמוטר הוא אחד מאנשי ההיי-טק הוותיקים והבכירים בישראל. הוא הצטרף לאינטל עוד ב-1980 והתקדם במעלה הדרגים בחברה, עד שב-2001 היה לסגן נשיא בכיר. הוא החל את דרכו בענקית השבבים במרכז הפיתוח שלה בישראל ולאחר מכן היה אחראי על קבוצת המעבדים המתמטיים של החברה, i387 – מעבד שב-1987 הוא זכה על פיתוחו בפרס נשיא המדינה דאז, חיים הרצוג ז"ל. ב-1992 הוא עבר לארצות הברית ומונה לאחראי על פיתוח מעבדי הפנטיום של החברה, ושלוש שנים לאחר מכן חזר לארץ ומונה למנהל מרכז הפיתוח שלה בחיפה.

כסגן נשיא, הוא שינה את התפיסה באינטל והוביל אותה לפיתוח מעבדים גם ללפטופים. הוא אף מונה במרוצת הקריירה שלו למנהל משותף של חטיבת ארכיטקטורת השבבים ובהמשך לסמנכ"ל מוצרים.

פרלמוטר עזב את אינטל ב-2014, לאחר שזו העדיפה למנות את בריאן קרזניץ' למנכ"ל החברה, ולא אותו. באותה השנה הוא מונה לדירקטור במלאנוקס. לצד תפקידו זה, הוא משמש בתפקידים חברתיים: פרלמוטר הוא בכיר בצופן – עמותה שפועלת לשילוב ערבים בהיי-טק הישראלי, מנהל עמותה בשם מנהיגי העתיד, שפועלת למצוינות בקרב הקהילה האתיופית בארץ, והוא יו"ר המכון הישראלי לחינוך. בנוסף, הוא הקים, יחד עם אשתו, את עמותת משלנו, שפועלת לחיזוק הציונות והיהדות בקרב ילדים ובני נוער יהודים בארצות הברית.

לדברי פרלמוטר, ההצטרפות שלו לגשר היא "הזדמנות אמיתית לחיבור בין כל חלקי האוכלוסייה בישראל, לסגירת פערים, למתן הזדמנויות וליצירת צמיחה כלכלית הוגנת למדינה ולכל מרכיביה".

לוי אבקסיס אמרה כי "גשר מציגה רשימה של אנשים המגלמים בזהותם את הטוב ביותר בישראל כפי שהיינו רוצים אותה: הישגית, חדשנית, מעורבת ואכפתית. פרלמוטר הוא בעל ניסיון עשיר בעולם העסקי לצד עשייה חברתית והקמת מיזמים חברתיים שמסייעים להמוני אנשים בארץ ובעולם. הוא מביא אתו שנים של ניסיון, יכולות בינלאומיות והבנה עמוקה בחדשנות".

פרלמוטר מצטרף למועמדים נוספים שהצטרפו למפלגת גשר, בהם פרופ' יפעת ביטון, שמונתה למספר 2 ברשימה. עם זאת, לפי הסקרים האחרונים היא לא עוברת את אחוז החסימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים