מנכ"ל טוויטר הודה: פעילות בפלטפורמה עלולה לסכן משתמשים פיזית

ג'ק דורסי רואיין בהתכתבות בטוויטר על ידי העיתונאית קארה סווישר, שם השמיע את הדברים המטרידים ● עם זאת הוא הרגיע והבטיח כי החברה משלבת בפלטפורמה מנגנונים שעתידים להפחית את ההסתברות שהמצייצים יחוו נזק פיזי כתוצאה ממה שפורסם ברשת החברתית בהובלתו

תקיפת ענק על טוויטר. אילוסטרציה: BigStock

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, אמר אתמול (ג') כי הוא מזהה שיש קשר בין הפעילות ברשת החברתית שלו לבין סכנה פיזית מוחשית לשלומם של המשתמשים.

הראיון בהתכתבות בטוויטר אמנם היה קשה מעט למעקב – כשדורסי, המראיינת והקוראים התבקשו להוסיף בתגובותיהם את ההאשטג KaraJack# – אבל במהלכו התקילה המראיינת, קארה סווישר (שהיא ממייסדי רקורד) את דורסי בכמה שאלות קשות, שהנושא הגורף שלהן הוא התעללות והטרדות על פלטפורמת הרשת החברתית בהובלתו.

סווישר רצתה לדעת מה טוויטר עושה בכדי לשמור על אחריותה הטכנולוגית למשתמשים, מדוע הפלטפורמה סובלת מחשבונות מזויפים וטרולים ומדוע יש מי שבוחרים לקחת פסק זמן מהשירות.

במהלך השיחה הדגיש דורסי את מאמציה של טוויטר לצמצם את תופעת ההטרדה בשירות ולקדם "שיח בריא" יותר ברשת החברתית בניהולו. במהלך השיחה אמר דורסי כי במקום הראשון בסדר העדיפויות של טוויטר ניצב הביטחון הפיזי של המשתמשים. הוא טען כי החברה שלו מכוונת בכל העוצמה לנושא "קורבנות ההתעללות" וקרא לתופעה "כישלון ענק".

"אז אתה רואה את הקשר בין מה שאתה עושה לבין סכנה אמיתית לחיי האנשים? אתה יכול להגיד את זה במפורש?" שאלה סווישר בראיון שהתרחש בשידור חי. דורסי הגיב בחיוב וענה כי "אני רואה את הקשר, ולכן אנחנו צריכים לשים בטיחות פיזית מעל כל דבר אחר. זה מה שאנחנו מנסים להבין איך לעשות כיום. עדיין אין לנו את כל התשובות, אבל זה המוקד. אני חושב שזה מבהיר הרבה מהעבודה שאנחנו צריכים לעשות. לא הכל, כמובן", ענה לה המנכ"ל.

לא יכולים להישאר ניטרליים

הערותיו של דורסי הגיעו פחות משבוע לאחר שאמר בפרק פודקאסט של סם האריס: "איני מאמין שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לנקוט עמדה ניטרלית יותר".

כשנשאל על ידי סווישר איך הוא מדרג את עמק הסיליקון בכלל וטוויטר בפרט על הטיפול באחריות הטכנולוגית, אמר דורסי כי לארגון שלו הוא מעניק את הציון C (שבישראל משמעותו 'כמעט טוב').

דורסי אמנם הבטיח כי טוויטר עושה הכל לקידום שלום המשתמשים ובטיחותם הפיזית "מחוץ לפלטפורמה" אולם כשנשאל כיצד מתכוונת טוויטר לעשות זאת לא ידע לפרט עניינית. "אתם לא עומדים לגייס כוח משטרה. האם אתם 911?" צייצה סווישר כנגדו, ודורסי ענה לה: "לא, לא כוח משטרה. כלומר, עלינו לשקול בראש ובראשונה מה פעילות באינטרנט עושה כדי להשפיע על בטיחות פיזית, כדרך כדי לתעדף את המאמצים שלנו. אני לא חושב שחברות כמו שלנו הודו או התמקדו בכך מספיק".

דורסי הרגיע עם זאת והבטיח, באופן עמום-משהו, כי החברה בהובלתו משלבת בפלטפורמה מנגנונים שעתידים להפחית את ההסתברות שהמצייצים יחוו נזק פיזי כתוצאה ממה שפורסם ברשת החברתית בהובלתו.

יצוין כי לאורך השנים האחרונות הצהירה החברה פעמים רבות על מהלכים להחלמת הפלטפורמה מהרעות החולות בדמות התעללות והטרדות שחוגגות בה. כך למשל, לפני שנתיים בדיוק, בתחילת 2017, התחייב דורסי למשל על "גישה חדשה לחלוטין להטרדות". מאז חלף זמן רב והמזור המקווה לא הגיע.

יתרה על כך, גורמים שמרנים בארה"ב מתחו ביקורת על טוויטר ב-2018 והאשימו את החברה חרם חשאי על דמויות מהימין, כולל חבר קונגרס רפובליקני. מנהלי טוויטר הודו בסופו של דבר באלגוריתם שנועד להעניש "שחקנים רעים", שהשפיע על חשיפתם של חברי קונגרס רפובליקנים ברשת החברתית המצייצת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים