התעשיינים: מתנגדים לרפורמה בהשכלה הטכנולוגית – ומאיימים לא לקלוט עובדים

ראשי ענפי התעשייה הישראלית שלחו מכתב דחוף לראש הממשלה, שבו מחו על כוונתה להקל בתנאי הסף לקבלה למערכת זו, וציינו שלא יקלטו עובדים בעלי הכשרה חסרה ● לדבריהם, "התעשייה הישראלית אינה זקוקה להון אנושי טכנולוגי ברמה נמוכה"

ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, BigStock

הרפורמה במערכת ההשכלה הטכנולוגית זוכה להתנגדות חריפה מצד התעשיינים: ראשי ענפי התעשייה הישראלית שלחו היום (ד') מכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרי הממשלה, שבו הם קוראים להם להצביע נגד הצעת הרפורמה, שצפויה לעלות ביום א' הקרוב להצבעה בישיבת הממשלה. ההצעה משנה את תנאי הקבלה להשכלה הטכנולוגית, באופן שלדבריהם יפגע בתעשייה.

בין החותמים על המכתב נמנים נשיא התאחדות התעשיינים ויו"רי איגודי ההיי-טק, הפרמצבטיקה והכימיה, התעשייה הקיבוצית, תעשיות הצריכה והבנייה, המזון ועוד.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: דוברות ההתאחדות

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: דוברות ההתאחדות

על פי ההצעה, יופחתו משמעותית תנאי הסף לקבלה, היקף שעות ההכשרה ומספר הבחינות בחינוך הטכנולוגי תחת משרד העבודה והרווחה. התעשיינים טוענים שהמודל שמובא לאישור הממשלה לא נדון כלל עם משרד החינוך ועם מועצת הטכנאים וההנדסאים, כמו גם לא עם נציגי התעשייה, שאמורה לקלוט בסופו של התהליך את המוכשרים.

ראשי כלל ענפי התעשייה בהתאחדות ובראשם הנשיא, שרגא ברוש, הבהירו לראש הממשלה כי לא יקלטו מועסקים שעברו הכשרה טכנולוגית חסרה. "התעשייה הישראלית המתקדמת אינה זקוקה ולא תקלוט הון אנושי ברמה נמוכה", כתבו במכתב.

הם הבהירו לנתניהו ש-"אישור הצעה זו יוביל לשנמוך רמת המועסקים הטכנולוגיים, ומשכך – לפגיעה משמעותית ביתרונות התחרותיים המשמעותיים של התעשייה הישראלית: המצוינות, החדשנות והמובילות הטכנולוגית. לכן, נבקש להוריד את ההצעה שבנדון מסדר היום של הממשלה ולהנחות את המשרדים הממשלתיים להגיע להסכמות, תוך שיתוף מלא של התעשייה והאקדמיה, באשר לתכני והיקף ההכשרות הטכנולוגיות הנדרשים. זאת, על מנת לבסס בישראל הון אנושי טכנולוגי ברמה גבוהה, שיאפשר את המשך צמיחת התעשייה הישראלית והמשק כולו".

כמו כן, הם ביקשו מראש הממשלה לשמור על האחריות להכשרת ההנדסאים במסגרת משרד החינוך, ולא להעביר אותה למשרד העבודה והרווחה. "הצעה זו, שנושאה מערכת ההשכלה הטכנולוגית בישראל, הנה בעלת משמעויות עתידיות כבדות בנוגע לרמת ההון האנושי הטכנולוגי בישראל, והתאמתו לצרכי המשק, התעשייה ואף מערכת הביטחון. על כן, אנחנו מאמינים שהאחריות המלאה לחינוך הטכנולוגי בישראל צריכה להישאר בידי משרד החינוך, שאמון על כל נושאי החינוך במדינה, ומתנגדים להגדלת פעילותו של משרד העבודה והרווחה בנושא החינוך הטכנולוגי", כתבו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לבל משה

    התעשיינים צודקים בנושא זה בכל אמירותיהם, גם תוכנית ,וגם אירגונית. חייבים לחזק את הכשרת הטכנאים -הנדסאים ולאלהחלישה וגם להוסיף הכשרה ושדרוג כזה למבוגרים. המחסור נורא ופוגע ביכולת הייצור של ישראל. האחריות חייבת להיות במישרד החינוך

אירועים קרובים