"ה-IT צריך לעשות את מה שהוא 'אוהב' – ואת השאר, במיקור חוץ"

לדברי מיכאל חיון, נס, "מיקור חוץ עונה לצורך בהתייעלות עסקית ותפעולית, בהכנסת חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות ובהתמקדות בעסקי הליבה - ולא רק בתחזוקה"

מיכאל חיון, מנהל טכנולוגיות ראשי בקבוצת מיקור חוץ, נס.. צילום: יח"צ

"ב-2019, מנמ"רים ניצבים בפני אתגרים עסקיים וטכנולוגיים: הצורך ההולך וגובר בהתייעלות עסקית ותפעולית; הכנסת חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות; התמקדות בעסקי הליבה ולא בתחזוקה. מיקור חוץ הוא המענה לשלל האתגרים הללו, כי הוא מאפשר למנמ"ר ולאנשיו להתמקד במה שהם נדרשים לעשות, ובמה שהם אוהבים", כך אמר מיכאל חיון, מנהל טכנולוגיות ראשי בקבוצת מיקור חוץ, נס.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר חיון כי "ארגונים רוצים להגיע להתייעלות עסקית ותפעולית, והם מחפשים אצל ספקי השירות השונים פתרונות ערך מוסף, מעבר לשירותים הרגילים. הם רוצים להזריק חדשנות עם טכנולוגיות חדשות, דוגמת ענן, בינה מלאכותית ולימוד מכונה. הם דורשים הלימה לרגולציות, לצד מיפוי וייעול תהליכים. הדרישה מגיעה מרצונם להתמקד במערכות הליבה. התהליכים הסובבים, התחזוקה – הם בבחינת אילוץ עבורם".

"אנו בנס", ציין חיון, "אומרים: ' Do What you love, עסקו במה שאתם אוהבים – התמקדו במה שאתם נדרשים לו, בליבה העסקית – ואנו נעזור בעולמות התוכן שסביב'. כך לא תצטרכו 'לסטות' מהעיקר, ותוכלו לטפל בפתרונות IT וטכנולוגיה שיטייבו את תהליכי קבלת ההחלטות בארגון ויתמכו בצורה אופטימלית במטרות הארגוניות. לארגונים גדולים קשה לפתח במהירות מומחיות טכנולוגית שתייצר ערך מוסף. גופים מקצועיים כמונו, שלא כפופים למבנה ארגוני נוקשה ומקשה של הלקוח, כמו גם לא לפוליטיקה ארגונית – יכולים בקלות רבה להכניס מוטיבים חדשניים של טכנולוגיה ומודלים עסקיים חדשים מבחוץ – וכך לסייע ללקוחות להיות תחרותיים יותר. הכנסת גוף מיקור חוץ, מומחה בעל ותק בעולמות תוכן מקצועיים, תייצר במהירות מומחיות עם ערך מוסף".

"ארגונים שמצליחים ביותר, מתמקדים במה שהם אוהבים לעשות – החלקים שבהם הם מייצרים באופן מובהק ערך ללקוחות, לעובדים ולקהילה בה הם פועלים", ציין חיון, "חלקים ותהליכים אחרים – הם מועמדים טובים להוצאה למיקור חוץ. כך, הם יכולים לייצר ערך גבוה יותר באמצעות קיצור טווחי הגעה, רמת שירות גבוהה יותר, התייעלות ועוד יתרונות. לדוגמה, ייעול תהליכי ליבה של הארגון בעזרת כלים טכנולוגיים ומערכות חדשניות. באחרונה, סיפקנו פתרון מחוץ לקופסא לארגון שמספק מערכת לניהול תהליכים עבור לקוחותיו. בחשיבה משותפת עם הלקוח, בנינו מודל ענני למערכת, הכולל שלוש תבניות בסיס עבור סוגי לקוחותיו השונים, ויצרנו תהליך אוטומטי להקמת המערכת ולאינטגרציה למערכות הארגון. קיצרנו את זמן האספקה ללקוח לשעות בודדות ואפשרנו לו לפתח מערכות תצוגה מקדימה (דמו) בזמן אמת. בנוסף נפתחה לארגון נגישות טובה יותר לשווקים חדשים, גם בחו"ל".

"הדוגמה ממחישה כיצד שילוב של כלים חדשים עם ידע בעולם תוכן של ספק מיקור החוץ, מביאה ליתרונות עסקיים מהירים עבור הלקוח בעיסקי הליבה שלו", אמר.

לא פעם, הוסיף חיון, "ארגונים מתקשים למפות תהליכים בצורה אובייקטיבית. קשה להם לעשות את השינוי בכוחות עצמם או להבין מהם הפערים האמיתיים שלהם. גוף מיקור חוץ מומחה יעשה זאת במהירות.כ- Trusted Advisor, יש לנו יכולת לניתוח מה קורה בארגון בהיבטי אבטחת מידע, תקלות, תקשורת סיסטם ועוד. צברנו מידע רב במערכות SEIM, SOC, ואנו מסייעים ללקוח לקבל החלטות בזמן אמת, להימנע מתקלות ולתחזק את המערכות באופן תקין בשוטף". לדבריו, "הצורך במיפוי נכסים ותהליכים לטובת ייעול שלהם מובחן יותר בקרב ארגונים ביטחוניים ופיננסיים. הם רוצים שנסייע להם בזיקוק של מידע, לטובת שיפור התפעול".

לדבריו, "בשנה החולפת חווינו עלייה בדרישה לפרויקטי אוטומציה, לטובת שיפור תהליכים עסקיים. עוד ערכנו פרויקטים גדולים לניהול תהליכי IT, עם מיכון ואוטומציה של תהליכים. אחד התהליכים שטיפלנו בו, שהיה ידני – הוא קליטת עובדים חדשים. זה היה תהליך ארוך, וקרה לא פעם שעובדים חדשים הגיעו לארגון, ולא היה להם מקום ישיבה, הרשאות כניסה למחשב, לא תואמו להם מפגשים ולא נערכו הדרכות. טיפלנו בכלל ההיבטים הללו".

תהליך נוסף, אמר חיון, "שערכנו לו מיכון, הוא בהיבטי אבטחת המידע. עדכוני אבטחה נערכים פעם ברבעון או בשנה. בנינו תזמור של תהליכים אוטומטיים, עם תהליך העובר כמה סביבות 'ארגז חול', הקמנו סביבה המדמה את סביבת הייצור, בה הרצנו את העדכונים בטרם הם הוטלאו – וכך אנו מוודאים שהכל תקין".

"חיון סיכם באומרו כי עידן הדיגיטל מהווה הזדמנות מצוינת ללקוחות הארגוניים להעניק לעצמם ערכים מוספים טכנולוגיים – ולנו, כספק מומחה, להעביר טכנולוגיה וחדשנות לארגון ולעובדים. אנו מספקים ללקוח TTM עם פתרונות ערך מוסף מיוחדים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסף

    מצחיקים! לוקחים CTO של חברת מיקור חוץ כדי להמליץ למנמרים של חברות לקחת מיקור חוץ.. מאוד אובייקטיבי..

  2. מנשה הרשטיק

    שלום, הראיון כלל התייחסות לנושאים מהותיים. הועלה נושא מיפוי ושיפור תהליכי פיתוח ואף תהליכים עסקיים. נראה שאכן מיפוי, מידול ושיפור תהליכים מקדמים ארגון בשינוי השואף להתקדם בעולם הדיגיטלי ובכלל ארגון מוטה אג'יליות (Enterprise Agility). מנשה

אירועים קרובים