ה-FBI: עובד אפל הואשם בניסיון לגנוב סודות מסחריים של החברה

העובד, בעל אזרחות סינית, מואשם בניסיון לגנוב סודות הקשורים לפרויקט המכונית ללא נהג של החברה

השבוע - עוד השקה של אפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

ה-FBI האשים עובד אפל בעל אזרחות סינית בניסיון לגנוב סודות מסחריים הקשורים לפרויקט המכונית ללא נהג של החברה – כך נחשף מכתב אישום שפורסם בסוף השבוע.

האזרח הסיני ליזון צ'ן מואשם  בגניבה של סודות מסחריים בקיץ האחרון כאשר נשכר לעבוד בחברה כמפתח חומרה, אחד מ-5,000 עובדי אפל ששולבו בפרויקט הרכב ללא נהג של החברה, המכונה "טיטאן", הפועל בסודיות מזה שנים.

יתר על כן, צ'ן היה גם אחד מתוך 1,200 עובדי הליבה של הפרויקט, שעבדו עליו בצורה ישירה, כחלק מצוות ההנדסה החשמלית בפרויקט. צ'ן עשוי להישפט לעד 10 שנות מאסר ולקנס של עד 250 אלף דולרים.

צ'ן נצפה על ידי עמיתיו בצוות כאשר הוא מצלם את חלל העבודה שבו התקיים הפרויקט. לפי מסמכי האישום, לאחר שנודע על כך, הוא סיפר לצוות האבטחה של אפל כי גיבה את קובצי המחשב שלו לדיסק ולמחשב האישי שלו. צוות האבטחה מצא כי היו לצ'ן יותר מ-2,000 קבצים, המכילים חומרים מסווגים וקנייניים של אפל, כולל מדריכים, שרטוטים וטבלאות, כמו גם מאות תמונות של מסכי מחשב עם מידע רגיש של החברה המוצג עליהם, כמה מהם היו בבירור של המחשב הנייד שלו. עוד מצוין, כי חלק מן התמונות היו מהתקופה האחרונה ממש, מדצמבר 2018, אבל גם תמונות ישנות יותר, מיוני 2018, כמה שבועות לאחר שצ'ן החל לעבוד בחברה.

נעצר יום אחד לפני שהיה אמור לטוס לסין

לפי ה-FBI, צ'ן הוכנס לתוכנית של שיפור ביצועים בחברה בחודש דצמבר, והיה מועמד לפיטורים. צ'ן סיפר גם באפל, כי הגיש מועמדות לשתי משרות מחוץ לחברה, אחת מהן חברה סינית למכוניות ללא נהג.

צ'ן נעצר יום אחד לפני שהיה אמור לטוס לסין, לפי דיווחו – במטרה לבקר את אביו החולה.

"אפל מתייחסת לנושאי הביטחון ולהגנה על המידע ברצינות רבה", ציין דובר של החברה. "אנו עובדים עם השלטונות בעניין הזה ומשיבים לכל השאלות של ה-FBI".

המקרה הזה, אינו מוסיף – בלשון המעטה – למערכת היחסים המתוחה בין ארצות הברית לסין על רקע מלחמת הסחר בין שתי המדינות ומקרים נוספים של חשד לגניבת נכסים רוחניים מחברות טכנולוגיה מובילות בארה"ב, וגם על רקע התביעה האמריקנית נגד בכירי וואווי בנוגע למרמה ולהפרת האמברגו על אירן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים