שויד: "כמעט חצי מהארגונים נפרצו; חדירה לתשתיות לאומיות – מהאיומים הקריטיים"

"בכל מערכות הבחירות ברחבי העולם יש מעורבות זרה, וישראל לא חסינה", אמר מנכ"ל צ'ק פוינט ● החברה סיימה את 2018 עם עליות ואת הרבעון האחרון שלה - עם תוצאות מעורבות

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

כמעט חצי מהארגונים נפרצו, המידע על המידע הפרטי של כשליש מתושבי תבל דלף וחדירה לתשתיות הלאומיות של מדינות הפכה לאחד מחמשת האיומים הקריטיים בעולם – כך על פי גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, בדברים שאמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד') במשרדי החברה בתל אביב. החברה סיימה את 2018 עם עליות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי. לעומת זאת, הרבעון האחרון הסתיים עם תוצאות מעורבות, אם כי החברה עקפה את תחזיות האנליסטים לגבי ההכנסות והרווח הנקי למנייה.

שויד נתן תחזיות שחורות למדי לגבי איומי הסייבר בשנים הקרובות: בשנה שעברה בלמה צ'ק פוינט יותר מ-100 מיליון התקפות לא ידועות וגילתה פגיעויות רבות, לרבות במשחקים פופולריים כמו פורטנייט ו-50 חולשות אבטחה ב-50 ימים ברידר – תוכנת קריאת מסמכי ה-PDF של אדובי. "גם עולמות המובייל, האינטרנט של הדברים, הרחפנים והכי חשוב הענן פרוצים. הענן מעלה את כמות הנכסים שארגונים ואזרחים צריכים לאבטח בכמעט פי 10", ציין שויד. עוד הוא אמר כי אחת מדרכי הפריצה שהאקרים נוקטים בה יותר ויותר בזמן האחרון היא מתקפות פישינג ללא קבצים. מהצד השני, אשתקד גדל מספר התביעות שהוגשו ברחבי העולם נגד פושעי סייבר.

לדברי שויד, קיימות שתי בעיות מרכזיות שמעיבות על יכולת הארגונים לטפל במתקפות האלה: הראשון הוא המחסור במומחי הסייבר (צ'ק פוינט עצמה העלתה בשנה החולפת את כוח האדם שלה בכ-10%, בהם מומחי סייבר), והשני – שהעובדה שמרבית פתרונות האבטחה לא "מדברים" זה עם זה. הפתרון שהוא מציע לכך הוא קונסולידציה, כפי שנעשה בעבר בין פתרונות אבטחה שונים, מה שיפשיט את ההגנה על ארגונים.

עוד הוא אמר כי ההבנה של ארגונים את הצורך בהגנה הולכת ומעמיקה, ובהתאם – ההשקעות שלהם בתחום עלתה אשתקד ב-11%.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים על המוכנות של מערכות הסייבר למערכת הבחירות אמר שויד כי "בכל מערכות הבחירות האחרונות בעולם יש מעורבות זרה וישראל לא חסינה מזה".

התוצאות הכספיות

מהדו"ח שענקית אבטחת המידע הישראלית פרסמה היום (ד') עולה כי הרווח הנקי השנתי שלה גדל בכ-1.3% ל-821.3 מיליון דולר וההכנסות עלו ב-3% לכמעט שני מיליארד דולר – 1.92 מיליארד, ליתר דיוק. ברבעון האחרון של השנה עלו ההכנסות של החברה ב-4% ל-526 מיליון דולר והרווח ירד בכ-1% ועמד על 238.25 מיליון דולר.

החברה רשמה עליות גם ברווח הנקי למנייה: בשנה כולה הוא עלה ב-7% ל-5.15 דולר וברבעון האחרון שלה – ב-4% ל-1.51 דולר.

טל פיין, סמנכ"לית הכספים של צ'ק פוינט. צילום: פלי הנמר

טל פיין, סמנכ"לית הכספים של צ'ק פוינט. צילום: פלי הנמר

אחת ההזדמנויות העסקיות של צ'ק פוינט היא, מטבע הדברים, הענן – והחברה רשמה ברבעון האחרון זינוק של 135% בהכנסות מתחום זה. כמו כן, ההכנסות שלה מההגנה על המובייל עלו בתקופה זו ב-35%. שויד ציין במסיבת העיתונאים שהתכנית האסטרטגית של צ'ק פוינט להגדלת מכירת הרישיונות נושאת פרי, ואלה עברו ב-2018 בפעם הראשונה את מכירות השירותים, לאחר שהגיעו ל-542.32 מיליון דולר לעומת 525.5 מיליון.

עוד עולה מהנתונים כי הרווח התפעולי הרבעוני רשם ירידה של 6.4% ל-250 מיליון דולר וחבות המס שלה ירדה ל-29 מיליון בהשוואה ל-40 מיליון ברבעון האחרון של 2017.

תזרים המזומנים של החברה עמד בתום הרבעון על 249 מיליון דולר – כולל 16 מיליון של Dome9, שעל רכישתה הודיעה צ'ק פוינט לפני כשלושה חודשים – בהשוואה ל-248 מיליון ברבעון האחרון בשנה הקודמת. חברה נוספת שאותה רכשה צ'ק פוינט במהלך הרבעון, תמורת כמה מיליונים בודדים של דולרים, היא ForceNock.

לדברי שויד, "סיימנו את השנה עם תוצאות שיא. ההכנסות שלנו היו בחלק העליון של התחזיות. עסקי המנויים שלנו ממשיכים לעלות, בעקבות הענן, המובייל והטכנולוגיות למניעת מתקפות יום אפס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים