"ענקיות הטק סימנו את שוק החינוך – ומגדילות את ההשקעה בו מדי שנה"

כך אמר בן אורי בן ארי, נשיא קרן אתנה, שמסכם ביקור בתערוכת החינוך הבינלאומית Bett, שנערכה באחרונה בלונדון ● הוא קרא לנוכחות מוגברת של ישראל באירוע

אורי בן ארי, נשיא קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

"ענקיות הטכנולוגיה – מיקרוסופט, גוגל, סיסקו ואחרות – סימנו את שוק החינוך כיעד חשוב, וניכר כי הן מגדילות את ההשקעה בו, ומקצות מדי שנה יותר ויותר משאבים לפיתוחו", כך אמר אורי בן ארי, נשיא קרן אתנה.

בן ארי אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך כנס ותערוכת החינוך הבינלאומי Bett, שהתקיים באחרונה בלונדון.

לדבריו, "חייבים להבין שתחום החינוך משתנה. הטכנולוגיה מתפתחת במהירות, והתלמידים והמורים חייבים לרכוש אוריינות דיגיטלית ומיומנויות חדשות, כדי להשתלב בעולם הנוכחי וביתר שאת בזה העתידי. טכנולוגיות ההוראה משפרות את הלמידה ומאפשרות אינטראקציה טובה ויעילה יותר בין המורים לתלמידים".

הוא ציין כדוגמה לכך את תוכנת התרגום, הלמידה וההקראה של מיקרוסופט, שכוללת תרגום לעשרות שפות, ניתוח, הקראה וסיוע למתקשים – והכל בשיתוף התלמידים והמורים.

בן ארי אמר כי "המורים חייבים לקבל ארגז כלים דיגיטלי שכולל מחשבים ניידים, הכשרה מתאימה, כמו גם סביבה דיגיטלית עם אינטרנט אלחוטי ומקרנים או מסכי טלוויזיה חכמים בכיתה – כדי ללמוד וללמד את התלמידים להשתמש בתוכנות אלה".

הישראלים באירוע

יצוין כי בן ארי מבקר בכנס ובתערוכת Bett מדי שנה. לדבריו, "האירוע הולך וגדל מדי שנה, והדבר ניכר בגידול במספרי המשתתפים והמציגים".

שתי פעילויות שבלטו באירוע הן תצוגות בתחום החינוך לאנשים ולגופים שאינם דווקא מתחום הטכנולוגיה, ובמקביל כנס בשיתוף עם ועידת Learn IT, שכלל מושבים בנושא עתיד החינוך.

אורי בן ארי (במרכז) בביתן מיקרוסופט בכנס Bett. מימין - ערן גופר, מנהל תחום החינוך במיקרוסופט ישראל, ומשמאל - דפנה תמיר, מנהלת פרויקט מחשב לכל מורה

אורי בן ארי (במרכז) בביתן מיקרוסופט בכנס Bett. מימין – ערן גופר, מנהל תחום החינוך במיקרוסופט ישראל, ומשמאל – דפנה תמיר, מנהלת פרויקט מחשב לכל מורה

"בתחום הטכנולוגיה ניתן היה לראות שימוש רב ברובוטיקה למטרות לימוד, כולל לימוד תכנות, וכן שימוש במציאות מדומה ובבינה מלאכותית", אמר בן ארי.

עוד הייתה באירוע נוכחות בולטת של סטארט-אפים מישראל – חלקם בביתן של מכון הייצוא וחלקם האחר, חברות מצליחות בעולם כמו Radix ו-GlobiSens. עם זאת, בן ארי סבור שמן הראוי שהנוכחות הישראלית בכנס תהיה בולטת הרבה יותר. "אני מציע למשרד החינוך לשלוח לאירוע יותר מקבלי החלטות, שייחשפו לטכנולוגיות חדשות ופיתוחים חדשים, כדי להבין מהן המגמות החדשות וללמוד על ההתפתחויות בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים