"בריטניה – בסיס טוב לבניית מוניטין בארצות הברית ובאירופה"

למרות המשבר סביב הברקזיט, אנשי עסקים רבים עדיין מאמינים בכדאיות של חברות טכנולוגיה ישראליות להגר לבריטניה, או לשתף פעולה עמה ● סטיוארט אמרסון ממידלנדס סייבר מסביר למה כדאי להן לעשות זאת דווקא ב-"עמק הסייבר הבריטי"

סטיוארט אמרסון מ-וורצ'סטשייר, השותפה בניהול מידלנדס סייבר, ומנהל הפיתוח העסקי של גוף זה. צילום: יח"צ

הממלכה המאוחדת, הלוא היא בריטניה, נמצאת בימים אלה במשבר, על רקע הברקזיט, הדד ליין למימושו והחששות שאם המדינה תצא מהאיחוד האירופי ללא הסכם, ייגרם כאוס בכלל, וכאוס כלכלי בפרט. אלא שלדברי לא מעט אנשי עסקים בריטיים, גם עכשיו הוא זמן טוב לחברות זרות, לרבות ישראליות, להיכנס לבריטניה או להרחיב את פעילותן בה.

אחד מאזורי ההיי-טק הבולטים בבריטניה, שני רק ללונדון, הוא המידלנדס. האזור הזה מכונה "עמק הסייבר הבריטי", על יסוד עמק הסיליקון האמריקני. חמישית מחברות הסייבר שפועלות בבריטניה קבעו את המטה שלהן במדינה באזור זה. הגוף המאגד את הפעילות באזור נקרא בפשטות מידלנדס סייבר, והוא פרי יוזמה של ממשלת בריטניה. בימים אלה נמצאים בכירים בו בישראל, על מנת לחפש חברות ישראליות ולהרחיב את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות.

לדברי סטיוארט אמרסון מ-וורצ'סטשייר, השותפה בניהול מידלנדס סייבר, ומנהל הפיתוח העסקי של גוף זה, "ישראל היא מקור לחדשנות, עם מוניטין של מדינה שמייצרת חברות היי-טק ברמה עולמית. אנחנו מבקרים בישראל מזה כמה שנים ובונים מערכות יחסים עם גופים מקומיים. בריטניה נחשבת לבסיס פנטסטי בכדי לבנות מוניטין באירופה ובארצות הברית. אנחנו משתפים פעולה עם שותפים אסטרטגיים, ויכולים לתמוך בחברות ישראליות ולספק להן גישה לשווקי אירופה וארצות הברית דרך בריטניה".

הוא ציין כי "אזור המידלנדס הוא אחד ממרכזי ההיי-טק והעסקים המעניינים של בריטניה ושל אירופה בכלל, שמציע שפע של הזדמנויות לסטארט-אפים, לחברות גדולות יותר ולמשקיעים מישראל".

מדוע האזור שלכם קרוי מידלנדס סיייבר ולא מידלנדס היי-טק?
"אזור המידלנדס ידוע ברחבי העולם ומוכר על ידי הממשלה הבריטית בזכות ענף הסייבר, מה גם שתחום הסייבר רלוונטי לכל המגזרים ולכל תחומי הטכנולוגיה – כך שבמקרה זה, השם שלנו מתייחס לתחום רחב ביותר. מגוון מגזרים – החל מבריאות, דרך פיננסים ועד אבטחה – מכירים בחשיבות של הסייבר לעמידות העסקית שלהם".

מה הייחודיות דווקא אצלכם לעומת אזורי היי-טק אחרים בבריטניה, כמו לונדון?
"לונדון ומנצ'סטר הן אזורי היי-טק מרכזיים, אבל במידלנדס ממוקמות תעשיות מפתח ושם נמצאות כמה מהחברות עם קצב הגידול הגבוה ביותר. מוקדי היי-טק מרכזיים, מלבד וורצ'סטשייר, שנמצאים במידלנדס כוללים את בירמינגהם, קובנטרי, נוטינגהם ולסטר".

מה אתם יכולים להציע לחברות הישראליות?
"אנחנו יכולים לתמוך במסלולי חדירה לשוק, הקמת משרדי מכירות קטנים ותמיכה ביחסי ציבור, כדי שאנשים וגופים רלוונטיים באזור שלנו ישימו לב לסטארט-אפ הישראלי. ביכולתנו לסייע לחברות ישראליות להגדיל את העסקים שלהן בשוק הרווחי והצומח של המידלנדס ולצמצם את הסיכון בכניסה לשוק הבריטי. כמו כן, אנחנו יכולים לאפשר לסטארט אפים לבדוק את השוק ולספק להם אחיזה חזקה בתהליך פשוט וברור".

אמרסון ציין כי "אנחנו מחפשים חברות שיש להן עניין רציני להרחיב את עסקיהן באמצעות חדירה לבריטניה, להקים משרד מכירות קטן ולשתף פעולה עם האקסלרטור הטכנולוגי שלנו".

מהו בעצם האקסלרטור הזה?
"אקסלרטור BetaDen, שממוקם בוורצ'סטשייר, הוא גורם משבש במובן החיובי של המלה ויהווה חלק מהמהפכה הטכנולוגית המתרחשת במידלנדס. הוא ממוקם לצד אחד מאזורי הניסוי הראשונים בבריטניה לתקשורת בדור החמישי, ונמצא בחזית הבדיקות והפיתוח של טכנולוגיות עתידיות. אתר הניסוי שלו מספק פלטפורמה שמאפשרת לעסקים לפתח טכנולוגיות כמו האינטרנט של הדברים ותעשייה 4.0".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים