קמפיין #כזהקטן גדול: כבר נבדקת לגילוי סרטן צוואר הרחם?

קמפיין רשת להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם סוחף אחריו המונים ● "גילוי הסרטן מוקדם מביא לאחוזי החלמה מאוד גבוהים ולהיפך - גילוי מאוחר מביא לאחוזים מאוד נמוכים של החלמה", אמרה שרון פרכנר, מובילת הקמפיין

27/01/2019 11:00
שרון פרכנר, מייסדת הקבוצה 'מתמודדת סרטן צוואר הרחם' בפייסבוק

קמפיין הרשת #כזהקטן גדול סחף אחריו המונים ברשת. במסגרת הקמפיין מצטלמות נשים עם אזכור ההאשטג והמעלות זאת כפוסט ברשתות החברתיות, בראשן פייסבוק ואינסטגרם.

לדברי שרון פרכנר, מייסדת הקבוצה 'מתמודדת סרטן צוואר הרחם' בפייסבוק, "התחלנו מקבוצת הפייסבוק שהקמתי אחרי שאובחנתי בעצמי לפני כשלוש וחצי שנים במחלה. חיפשתי כל הזמן ברשת קבוצה שיכולה לתמוך ולהיות קהילה עבורי, ולא הייתה כזו. בסופו של דבר החלטתי להרים את הכפפה ולהקים קבוצה בעצמי".

פרכנר הוסיפה כי "לקח לקבוצה זמן לתפוס תאוצה כי זו לא קבוצה 'מגניבה' להצטרף אליה ומשהו שקשה להעביר מפה לאוזן באיזשהו שלב ענבל שטרית הצטרפה אליי והיא לקחה הקבוצה לרמה אחרת. יזמה מפגש מחוץ לגבולות הווירטואליים והקבוצה הלכה וגדלה".

השנה נפטרה מהמחלה אחת מחברות הקבוצה והשתיים החליטו לדחוף עוד יותר בכל הכוח את הקמפיין לעורר את המודעות לחשיבות גילוי המחלה מוקדם. "הסרטן בגילוי מוקדם מביא לאחוזי החלמה מאוד גבוהים ולהיפך – גילוי מאוחר מביא לאחוזים מאוד נמוכים של החלמה. יש כ-95 אחוזי החלמה בגילוי מוקדם, אז למה שיהיה גילוי מאוחר?", אמרה פרכנר.

קמפיין המודעות לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם

קמפיין המודעות לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם

"בנוסף, גילינו גם שהסרטן הזה מתפספס המון על ידי רופאים, וזהו השינוי שאנו רוצות להעביר לעולם הרפואה זה מתפספס בין השאר כי גם אצלהם המודעות למחלה ולחשיבות הגילוי לא גבוהה. אומרים 'יש חיסון', 'יש בדיקת פאפ'", אמרה פרכנר.

"היינו בפגישה לגבי שבוע המודעות לסרטן צוואר הרחם ובחור בשם אמיר אפל, העוסק בקריאייטיב, שאל את השאלות הנכונות כמו 'מה הגודל של זה' ומכאן נולד ההאשטאג של הקמפיין '#כזהקטן". בנתיים זה צבר תאוצה, כשאנחנו בלי כל גב כלכלי, והרבה התגייסו לסייע לנו. הרמנו טלפונים למפורסמים ואני גרפיקאית וכך זה צבר יותר ויותר תאוצה", היא הוסיפה.

ענבל שטרית, ממקימות הקבוצה 'מתמודדת סרטן צוואר הרחם' בפייסבוק

ענבל שטרית, ממקימות הקבוצה 'מתמודדת סרטן צוואר הרחם' בפייסבוק

פונה לנשים שאובחנו במחלה בלבד

כיום חברות בקבוצה כמעט 300 נשים כאשר היא פונה לנשים שאובחנו במחלה בלבד. "אופי הקבוצה הוא נוגע מאוד להתמודדות עם המחלה, היום שאחרי והטיפולים ולכן בכוונה אנחנו מאוד מקפידות לא להכניס בנות עם חשד למחלה או בטרום אבחון כי זה אחרת".

"הקמפיין צבר תאוצה. יש תמיכה אורגנית ותמיכה בעקבות פניות שיזמנו. באינסטגרם הצמיחה היא בעיקר אורגנית. ראיתי מעבדות שבודקות והעלו פוסט, בתי חולים. הגיעו אלינו גם המון פניות דרך האינסטגרם והפייסבוק וזה אחד הסימנים שלנו שהקמפיין מצליח ומעורר מודעות. אמנם אין לנו דרך לבדוק כמה נשים אכן הלכו להיבדק בעקבותיו, אבל הפניות מראות שיש השפעה. אני רוצה בהזדמנות זו להגיד תודה לכל מי שעשתה האשטג ומי שהעלתה פוסט. זה לא מובן מאליו ואני מקווה ששנה הבאה נצליח עוד יותר", סיכמה פרכנר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סימונה

    היי. לצערי אובחנתי כעת סרטן צוואר הרחם. אני מרגישה לבד במערכה. כיצד ניתן לקבל תמיכה

אירועים קרובים