המובילאיי של הבריכות הפרטיות?

קורל מנטה – מערכת ייחודית בצורת חתול ים המבוססת על בינה מלאכותית ועיבוד תמונה מבקשת לסייע במניעת טביעות בבריכות פרטיות ● המערכת קרויה על שמן של קורל שרי ואור קורן ז"ל, שטבעו בבריכה פרטית בסביון לפני כ-4 שנים

23/01/2019 13:42
ביתן קורל בכנס CES, צילום: יח"צ

הסטארט-אפ קורל הציג לאחרונה בתערוכת 2019 CES את קורל מנטה – מערכת ייחודית בצורת חתול ים המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית ועיבוד תמונה לזיהוי טביעה בבריכות פרטיות. המערכת קרויה על שמן של קורל שרי ואור קורן ז"ל, נערות בנות 11 שטבעו בבריכה פרטית בסביון לפני כ-4 שנים

אם עד לפני שנים ספורות הייתה בריכה פרטית סמל סטטוס לעשירון העליון בלבד, הרי שכיו ם צצות הבריכות בחצרות הבתים צמודי הקרקע כפטריות אחרי הגשם. בצד עליית הטרנד, עולים גם מספרם של מקרי הטביעה באופן מעורר דאגה. האם נמצאה הטכנולוגיה שתסייע לצמצם את ממדי התופעה?

מבין מאות חברות הענק והסטארט-אפים שהציגו בתערוכת הטכנולוגיה 2019 CES בלאס-ווגאס בתחילת החודש, עניין רב נרשם במתחם בתים חכמים סביב הסטארט-אפ הישראלי קורל, אשר פיתח מכשיר סולארי מציל חיים המתחבר לבריכות פרטיות, מסוגל לזהות גופים שנמצאים מתחת למים ללא תזוזה במשך יותר מ-15 שניות ולהתריע על צורך בהגשת סיוע למי שנמצא במצוקה מתחת למים.

מערכת האיתור מעבירה למעשה "שידור חי" מההתרחשות בתוך הבריכה היישר לסמארטפון, כמו גם למערכת ייעודית המותקנת בבית.

בראש המיזם עומדים איל גולן, מייסד שותף ומנכ"ל החברה מזיכרון יעקב, בוגר ממר"ם, בעל שני תארים ראשונים במתמטיקה ומדעי המחשב ובמשפטים, ותואר שני במנהל עסקים, ושותפתו ד"ר תמר אברהם מהטכניון, מייסדת שותפה ומנהלת הטכנולוגיות הראשית בחברה. לצידם בצוות צמד המהנדסים עודד ויגדרזון ושגיא סמולרסקי.

ד"ר תמר אברהם ואיל גולן על שפת הבריכה עם מכשיר "קורל מנטה". צילום: יח"צ

ד"ר תמר אברהם ואיל גולן על שפת הבריכה עם מכשיר "קורל מנטה". צילום: יח"צ

אברהם, בוגרת מדעי המחשב בטכניון, שעבדה לפני הדוקטורט בחברות בתחום תקשורת מחשבים ו-Medical Imaging, חברה למיזם ופרשה לטובת פיתוחו מהאקדמיה לדבריה, בשל תרומתו בנושא כה חשוב – הצלת חיים.

"תחום התמחות שלי בטכניון היה ראיה ממוחשבת וזה ליבת המוצר – ניתוח תמונה מתחת למים", היא הסבירה. "מדובר במצלמה מתחת למים המצלמת את כל שטח הבריכה. הטכנולוגיה שהמערכת מבוססת עליה היא למידת מכונה Machine Learning ו-Deep Learning – הפיתוח מבוסס על רשת נוירונים, כאשר למעשה מראים למערכת מאות אלפי או מיליוני תמונות של אנשים מתחת למים והיא לומדת לבנות מאפיינים של בני אדם.

לקראת יציאה לסבב גיוס

האתגר המרכזי, היא פירטה, היה 'לאמן' את המערכת להבדיל בין אדם במים, לבין כל עצם אחר כגון רובוטים לניקוי בריכות, מתנפחים, משחקים וכדומה, וזאת על מנת לוודא שזיהוי מצוקה מאוזן למול התראות שווא בלתי סבירות, המטרידות הורים ומאוד מבהילות".

היא מסייגת כי "המערכת אינה מגינה במאה אחוז. היא לא תחליף לאחריות הורית ולפיקוח של מבוגר, אלא מעניקה מעטפת של הגנה נוספת. בדומה למובילאיי, המושתת על טכנולוגיית עיבוד תמונה ומותקן בנוסף לחגורת הבטיחות וכריות האוויר במכונית".
לדברי גולן, "המערכת היא הראשונה והיחידה בעולם שעוקבת אחר כל האנשים בבריכה. המוצרים הקיימים היום מיועדים למנוע גישה לבריכה, אבל קורל מנטה היחידי שעובד כשאנשים נמצאים בבריכה. היא תוכננה להיות PLUG AND PLAY ומשתמשת בפאנלים סולאריים כמקור אנרגיה, כך שההתקנה פשוטה ואינה מצריכה איש מקצוע.

לשאלה באשר לשלב בו מצויה החברה כיום, השיב גולן: "סיימנו פיתוח בסוף קיץ האחרון, 2018, והתחלנו בשיווק בהשקה רכה בארץ, מדובר במוצר עונתי. במקביל לכך, רכזנו מאמצי שיווק בחצי הדרומי – בעיקר באוסטרליה החמה, תוך מעבר למודל שיווק המתמקד במפיצים, המחליף את מודל ה B2C המקורי. בנוסף, חתמנו על הסכמי הפצה בארצות הברית, בהמתנה לקיץ 2019, ומול חברה בריטית- להפצה במדינות המפרץ, שם יש המון עניין סביב המוצר. אנו במגעים גם בדרום אמריקה ובדרום אפריקה, ותשומת הלב שהביתן בתערוכת CES משך, הביאה לפתחנו גם את שתי החברות הגדולות בארצות הברית. למוצרי בריכה בשם Leslie's ו-Pentier, עמן נבחן שיתוף פעולה להמשך".

לדבריו, "בתחילת הדרך קיבלנו מענק תנופה של המדען הראשי, בנינו אב טיפוס, יצאנו לרישום פטנט ולפני כשנתיים גייסנו מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. המוצר קיבל תו תקן אירופאי-CE, ובנוסף אנחנו לקראת יציאה לסבב גיוס, מכיוון שיש צורך לייצר מלאי מסוים, כמו גם להשקיע במאמצי השיווק הגלובאליים והעמקת החדירה לשוק. נושא אחר שמצריך גיוס הוא המשך מחקר ופיתוח – מאמצי הנדסה להורדת עלויות (כיום עלות המוצר כ-2500 דולר), ופיתוח מודלים פשוטים יותר – למשל לבריכה מקורה ללא צורך בפאנל סולארי. מוצר נוסף בתכנון הוא מכשיר לבריכות בבנייה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה שמריהו

    השאלה שלי האם ניתן לרכוש בארץ? תודה

אירועים קרובים