מוטורולה סולושנס תקים מערכות שו"ב חכמות ברעננה

היקף המכרז - מיליוני שקלים ● עד סוף השנה תשקיע עיריית רעננה כ-10 מיליון שקלים בשלושה פרויקטי תשתית לעיר חכמה, שזהו אחד מהם

עוד פרויקט טכנולוגי בעיריית רעננה

מוטורולה סולושנס זכתה במכרז לאספקה והתקנה של מערכות שליטה ובקרה, מערכות ביטחון ומאות מצלמות ברעננה. ההיקף הכספי של המכרז לא פורסם אולם מקורות בשוק מעריכים שמדובר במיליוני שקלים.

למכרז ניגשו ארבע חברות: אפקון, ח. מר, מוטורולה סולושנס וג'יוואי, כאשר שלוש האחרונות הגיעו לשלב הסיום, לאחר שהציגו פתרונות חדשניים ומקוריים. בסופו של דבר, ההכרעה נפלה על המחיר.

מערכות השליטה והבקרה שאותן תספק ותתקין מוטורולה סולושנס ברעננה יכללו אמצעי ניטור ואבטחה. כן תקבל העירייה שירותי תחזוקת מערכות קיימות וחדשות – הן במוקד העירוני והן ברחבי העיר. המצלמות והחיישנים יפוזרו ברחבי העיר ויאפשרו למוקדים של העירייה, ובמרכזם למוקד העירוני, להתחבר באופן מידי בווידיאו לאירועים חריגים ולצפות בדיווחים של אזרחים. כמו כן, תתאפשר בקרה על הכניסות והיציאות מהעיר, צמתים מרכזיים, בתי ספר ועוד.

בעירייה אומרים שהציוד שיותקן יאפשר לנהל את האירועים בצורה טובה יותר, ובכך להגביר את תחושת הביטחון של התושבים. כמו כן, לדברי ראש העירייה החדש של רעננה, חיים ברוידא, "הפיכת העיר לחכמה הנה מהלך אסטרטגי, שיתרום לניהול עירוני מושכל ולחיסכון".

פרויקטים נוספים ברעננה בתחום העיר החכמה

פרויקט מערכות השו"ב הוא אחד משלושה פרויקטים בנושא עיר חכמה שעיריית רעננה מתכוונת ליישם במהלך שנה זו. הפרויקט הראשון, שכבר הסתיים ונמצא בשלבי ביצוע, עוסק בהטמעת תקשורת אקטיבית, שמאפשרת לנצל את הסיבים האופטיים שכבר נחפרו ברעננה לטובת שורה של שירותים, תוך עקיפת התשתיות של בזק. כך נחסכים לרשות המקומית מיליוני שקלים בשנה. בפרויקט זה זכו בזמנו מלם תים וסיסקו. המכרז השלישי, שעומד להסתיים בימים הקרובים, הוא שדרוג מערך בקרת הרמזורים ברעננה, כך שיאפשר ניהול חכם של התנועה ברחבי העיר, בכניסה אליה וביציאה ממנה. הדבר לא קיים עד היום ברעננה בגלל מגבלה של תשתיות ישנות. בעירייה אומרים כי הטכנולוגיה תאפשר שדרוג משמעותי של מערך התנועה בעיר, שכמה צמתים בה מצטלבים עם עורקי תנועה מרכזיים. למכרז נגשו שתי חברות, ששמן עדיין לא פורסם, וההכרזה על הזוכה צפויה בשבועות הקרובים.

גורמים המקורבים לעירייה מעריכים כי עד סוף השנה היא תשקיע יותר מ-10 מיליון שקלים בפרויקטי עיר חכמה. בכך מצטרפת רעננה לערים נוספות בארץ, שנמצאות בתנופה של פרויקטי תשתית בתחום רחב זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים