אגד עוברת לענן של אורקל – במיליוני שקלים

פרויקט המעבר לענן הציבורי של החברה מבוצע בימים אלה, בשלבים: השלב הראשון שלו כבר נגמר והפרויקט כולו יסתיים ב-2020 ● הוא מבוצע על ידי אנשי ה-IT של אגד, יחד עם היועצים של אורקל ישראל – ללא אינטגרטור חיצוני

טוב שהענן במחשוב של אגד. צילום אילוסטרציה: BigStock

אגד עוברת בימים אלה לענן של אורקל – כך נודע לאנשים ומחשבים. פרויקט המעבר חולק לשלבים ומבוצע באופן הדרגתי, כאשר השלב הראשון שלו כבר הסתיים והפרויקט כולו יבוא לידי סיום בשנה הבאה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

את הפרויקט עורכים אנשי ה-IT של אגד, יחד עם היועצים של אורקל ישראל, בלי סיוע של אינטגרטור חיצוני.

פרויקט IT בחברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל

אגד היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל: היא מעסיקה כ-6,000 עובדים ומסיעה 1.6 מיליון נוסעים ביום. לפני שש שנים היא קיבלה החלטה לשנות את המבנה שלה ולעבור מקואופרטיב לחברה שעובדת לפי מרכזי עסקים. ההחלטה נבעה גם ממדיניות הממשלה, שביקשה להגביר את ההפרטה של התחבורה הציבורית. אלא שקצב התקדמות ההפרטה רחוק מהציפיות ונכון להיום, אגד עדיין מחזיקה בכחצי מקווי האוטובוסים בארץ.

הפרויקט הנוכחי מבוצע לאחר שלפני כשנה וחצי, במחצית 2017, השלימה אגד את השלב הראשון בשדרוג מערכות הליבה שלה, והתאמתן לעידן הדיגיטלי ובעיקר לשינוי המבני-ארגוני שהיא מבצעת בשנים האחרונות. בחברת האוטובוסים יש מאות מערכות ליבה והתהליך נמשך גם ב-2018, תוך צמידות לקצב התקדמות השינוי המבני-ארגוני שהיא עוברת, על פי דרישת הממשלה. השינוי העיקרי היה העברת הפעילות של כל המחלקות לקווי עסקים וביטול מבנה הקואופרטיב של החברה.

עיקר העבודה אז היה חיבור בין המערכות הישנות, שחלקן היה מבוסס על מחשבי AS400, למערכות שמאפשרות את השינוי. מרבית ההתאמות נעשו בסביבת אורקל. בנוסף, יש לאגד מערכות מבוססות ענן של Salesforce, שגם הן חוברו למערכות הישנות, שחלקן בנות 35 שנים. לאחר מכן נערך שדרוג מערכת ה-BI ומחסן הנתונים מבוססי קוגנוס של יבמ – לסביבות אורקל ומיקרוסופט.

בשנים האחרונות הטמיעה אגד מוצרי תוכנה כתשתית לאפליקציות קיימות, ביניהם בסיסי נתונים, ניטור ובקרה לבסיסי נתונים, שכפול ואינטגרציה. בשלב הראשון בפרויקט הנוכחי, שכאמור – כבר הסתיים, אגד רכשה רישוי מסורתי בלי הגבלה לבסיסי הנתונים של אורקל. בשלב השני, שהחל בימים האחרונים, החברה עוברת לענן הציבורי של אורקל – בעולמות התשתיות כשירות (IaaS) והפלטפורמות כשירות (PaaS). בתחילה יעלו סביבות בדיקות חדשות שאגד תפתח, כמו גם ניהול מערך ה-IT – אף הוא עם פתרונות של אורקל. מאוחר יותר יעברו לענן מערכות ה-BI. עוד יעברו האפליקציות של אגד מהשרתים של החברה לענן הציבורי של אורקל – דבר שלדברי חברת האוטובוסים יאפשר לה גמישות, זריזות ושירות טוב יותר ללקוחותיה הפנימיים והחיצוניים.

"המעבר לענן יאפשר לאגד ניצול מרבי של סביבות המחשוב"

עידו רומן, מנהל הפיתוח והחדשנות בחטיבת מערכות המידע והמחשוב של אגד, אמר כי "בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, גם עולם התחבורה הציבורית עובר לתפעול מבוסס אפליקציות וטכנולוגיה מתקדמת. בחרנו בענן של אורקל על מנת שנוכל להמשיך ולספק ללקוחותינו את השירות הטוב, המהיר וחדשני ביותר".

טל קרויטורו, מנהל מכירות באגף הטכנולוגיות של אורקל ישראל. צילום: יח"צ

טל קרויטורו, מנהל מכירות באגף הטכנולוגיות של אורקל ישראל. צילום: יח"צ

טל קרויטורו, מנהל מכירות באגף הטכנולוגיות של אורקל ישראל, ציין ש-"יש לאגד אפליקציות רבות שמבוססות על הטכנולוגיות שלנו. המעבר לשירותי הענן יאפשר לה לנצל באופן מרבי את סביבות המחשוב המתקדמות, לשפר את ביצועי החברה, ולעמוד באתגרים הטכנולוגים והעסקיים שלה. בענן הציבורי שלנו, אגד תוכל לממש טכנולוגיות חדשות כמו BI, אינטרנט של הדברים, סביבות פיתוח, בסיסי נתונים מנוהלים, מובייל ואינטגרציה. כך, לדוגמה, העברת סביבות הפיתוח והבדיקות לענן תאפשר הגעה מהירה ויעילה יותר לשוק של אפליקציות חדשות. בנוסף, המעבר לענן יאפשר לאגד גישה לכלי ניהול אפליקציות חדשניים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. AVI

    המנמר הולך הביתה, היו"ר בדרך החוצה.. אבל באגד יש "חברים"..

אירועים קרובים