איגוד האינטרנט: חשש לשיבושים בגלישה החל מ-1 בפברואר

באיגוד טוענים ש-5,200 דומיינים ישראליים עלולים לחוות את השיבושים הללו ● הסיבה: שינוי במדיניות של יצרני שרתי ה-DNS, שהחליטו לבטל מעקפים לבעיות שנוצרו עקב שינויים שנעשו בשנים האחרונות בתשתיות האינטרנט

האם ניתקל בזה החל מ-1 בפברואר? אילוסטרציה: BigStock

עדכון תוכנה בשרתי ספר הכתובות של האינטרנט (DNS resolvers), שמתוכנן ל-1 בפברואר, עלול לגרום לשיבושים בגלישה לאלפי אתרים בישראל. את החשש מעלה איגוד האינטרנט הישראלי, שמנהל את מרשם שמות המתחם במרחב il. לטענתו, מדובר בכ-5,200 דומיינים ישראליים שמפעיליהם נדרשים לבצע שינוי הגדרות – אחרת הם עלולים לחוות קושי בגלישה אליהם.

בהודעה שהאיגוד פרסם היום (ד') מוסבר כי שרתי DNS מתרגמים כל אחד מהדומיינים לכתובת IP, בעקבות בקשה שנשלחת אוטומטית כשהגולשים מקלידים בדפדפן שלהם כתובת מסוימת. המהלך הנוכחי קשור לשינוי צורת הפעולה של תוכנות שרתי ה-DNS על ידי יצרני תוכנות ה-DNS המובילות בעולם: ISC Bind, CZ.nic Knot, NlNetLabs Unbound, PowerDNS, וכן ספקיות שירותי DNS פתוחים דוגמת Google 8.8.8.8, CloudFlare 1.1.1.1 ו-Quad 9 9.9.9.9.

באיגוד אומרים כי מקורו של עדכון התוכנה בשינויים שעברו על רשת האינטרנט בשנים האחרונות, עם כניסה של שירותים חדשניים, למשל באבטחת מידע, גם למערכת שמות המתחם. שינויי תשתית אלה חייבו הרחבה של המידע שהאתרים מספקים בפנייה לשרת ה-DNS, אולם לא כל האתרים תמכו בהם. כפתרון חלופי, יצרני שרתי DNS הכניסו לתוכנה "מעקפים" (Workarounds) שתכליתם להתגבר על בעיות אלה. המעקפים הללו יצרו עיכובים בתרגום הדומיינים לכתובות IP, מצב שיצרני ה-DNS החליטו להביא לסיומו.

ב-1 בפברואר יבוטלו המעקפים הללו, והדומיינים שאינם תומכים באותן הרחבות עלולים להפוך לבלתי נגישים. מנכ"ל איגוד האינטרנט, עו"ד יורם הכהן, אמר כי "אנחנו מעריכים שב-5,200 שמות מתחם במרחב IL., כלומר – כתובות עם הסיומות co.il, org.il, net.il, muni.il, ac.il, k12.il, idf.il ו-gov.il, עלולים הגולשים לחוות שיבושים בגישה לאתרים שלא בוצע עבורם השינוי הנדרש".

האיגוד פרסם באתר שלו (isoc.org.il) מסמך טכני שמסביר את הנושא ומנחה את בעלי העניין, דוגמת מחזיקי שמות המתחם ומפעילי שרתי ה-DNS, כיצד להיערך לשינוי. הוא קורא למפעילי האתרים לבצע בדיקה ak מידת התאימות של הדומיין שלהם. במידה שהבדיקה נכשלת, ניתנים באתר הסברים אודות ממצאי הבדיקה והשינויים שיש לבצע כדי להבטיח גלישה ללא הפרעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים