אוניברסיטת בר אילן מקימה תשתית למעבדת מחקר לבינה מלאכותית

עלות ההקמה הכוללת עומדת על שני מיליון שקלים ● תכלול תחומי מחקר מגוונים כגון עיבוד תמונה, עיבוד דיבור ואותות ועיבוד שפה טבעית

14/01/2019 10:46
אוניברסיטאת בר אילן. צילום: דוברות בר אילן

אוניברסיטת בר-אילן הודיעה היום (ב') על הקמת תשתית למעבדת מחקר אקדמית ראשונה מסוגה בישראל לבינה מלאכותית. כמחצית מעלות ההקמה מגיעה ממענק של הקרן הלאומית למדע (ISF). המעבדה תכלול תחומי מחקר מגוונים כגון עיבוד תמונה, עיבוד דיבור ואותות, עיבוד שפה טבעית ותכלול פתרון אחסון מהיר של נט-אפ.

DGX של Nvidia נבחרה לשמש כפלטפורמת המחקר במעבדה. באוניברסיטה אמרו כי ייחודיות המעבדה הראשונה באקדמיה היא שהיא תאפשר מספר רב יותר של הרצות במקביל ולמידה על כמויות בסדר גודל משמעותי יותר תוך קיצור משמעותי של זמן הלמידה.

המוסד מוביל בשנים האחרונות מחקר במדע הנתונים ובבינה מלאכותית. באוניברסיטה אמרו כי עם הקמת המעבדה החדשה המוסד שואף ליצור מחקר משותף של מחלקות שונות שיאפשר לחוקרים בתחום זה  ליהנות משיתוף פעולה חיוני במגוון נושאים כגון פסיכולוגיה, גיאוגרפיה, מדעי החיים ועוד.

המעבדה תכלול מחשבי DGX-1 של NVIDIA המבוססים על סדרת המאיצים הגרפיים (GPU) החדישים Tesla v100 וארכיטקטורת הליבה החדשה Tensor של NVIDIA. ההטמעה תבוצע על ידי TeraSky, המתמחה בהטמעת פתרונות מחשוב בינה מלאכותית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים