"2019 תהיה שנת המפץ במעבר של ארגונים לענן"

שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, מציינת שישראל נמצאת במקום טוב במעבר לענן, אבל בשנה הקרובה הוא ילך ויתעצם ● בראיון לאנשים ומחשבים היא מדברת, בין היתר, על טרנספורמציה דיגיטלית, סטארט-אפים ושילוב אוכלוסיות שונות בתעשיית ההיי-טק

שלי לנצמן, סגנית נשיא בכירה בסייסנס. צילום: רמי זרנגר

"2019 תהיה שנת המפץ במעבר של השוק הארגוני לענן, כחלק מתהליכים מתקדמים של יישום טרנספורמציה דיגיטלית", כך אמרה שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

לנצמן משוכנעת שהשוק הישראלי כולו זז לכיוון הענן, אולם יש שוני במידת ובקצב התזוזה בין המגזרים השונים. "ישראל בסך הכל נמצאת במצב טוב בכל מה שקשור לענן ולמעבר לדיגיטל", אמרה. "יכול להיות שיש שווקים במקומות אחרים שהם יותר מתקדמים, אבל זה בגלל רגולציה חלשה יותר שם".

לדברי לנצמן, גם ברגולציה הישראלית חל שינוי, וכדוגמה היא מביאה את החלטת בנק ישראל, שפתחה את הדרך בפני המגזר הבנקאי להטמיע תהליכים עסקיים בענן. "זה דבר נפלא בעיניי", ציינה. "בנק ישראל הבין שהוא לא צריך להיות החסם של הקדמה הטכנולוגית. הוא הוציא הנחיות והגדיר כללים, אבל האחריות למעבר לענן ואיך לעבור היא על הבנקים. בנק ישראל יבדוק ויפקח, כפי שהוא צריך לעשות".

מעבר השנה הקלנדרית ל-2019, כמו בכל שנה אחרת, אינו אירוע מיוחד מבחינת מיקרוסופט, מאחר שהשנה העסקית שלה מתחילה ביוני. מכאן שעיסוקו של הראיון הוא מעבר ל-2018 הקלנדרית. בכל מקרה, השנה הפיננסית 2018 הייתה אחת השנים הטובות של מיקרוסופט. היא סיימה אותה ואת הרבעון האחרון שלה עם גידול דו ספרתי בהכנסות וברווח התפעולי, ועלייה ברווח הנקי הרבעוני. התוצאות האלה הן עוד אינדיקציות לפריצה המהירה של החברה ולהתאוששות שלה, כאשר גם בשנה זו, פעילות הענן תרמה חלק משמעותי מאוד להכנסות של מיקרוסופט. זאת, כחלק מאסטרטגיה ממוקדת של החברה להתמקד בין היתר בתחום זה.

"גם בישראל הייתה לנו שנה מצוינת", אמרה לנצמן, שמכהנת בתפקידה כמנכ"לית מאז 2015. לנצמן נמנית על העובדים הוותיקים במיקרוסופט ישראל: היא הצטרפה לחברה ב-1997, ומילאה בה שורה של תפקידי ניהול שיווק ומכירות.

"בשנה שעברה הצלחנו להניע ארגונים להתחיל בתהליכים אמיתיים של טרנספורמציה דיגיטלית, שהענן הוא חלק בלתי נפרד מהם", אמרה. היא ציינה ש-"אני לא מסכימה לטענה שלפיה ארגונים רק מדברים על הטרנספורמציה. הטעות נובעת מכך שיש כאלה שסבורים שהתהליך מתמקד במכשירי הקצה – במחשבים ובטלפונים – וכן בממשק ובחוויית המשתמש. זה חשוב אבל זה לא העיקר".

על מה ארגון שרוצה לעבור לדיגיטל צריך להסתכל?

לנצמן הרחיבה וציינה ש-"כאשר ארגון רוצה להתחיל ליישם תהליכים דיגיטליים, הוא צריך להסתכל על שני דברים בסיסיים: מה הערך של הפעילות שלו בשוק ומהי מידת הרלוונטיות שלו. בעבר, ארגונים גדולים שהיו דומיננטיים במגזר שלהם קבעו את ערכם בשוק ועל פי זה פעלו. כיום, בעידן של קצב שינויים מהיר, הנהלות החלו להבין שעליהן להגיב אחרת ולתת מענה לאתגרים שונים שצצים". כך, סיפרה, "בשנתיים האחרונות ניסינו להבין יחד עם הארגונים במשק שהם לקוחות ותיקים שלנו, וגם חדשים, מה הם צריכים והצענו להם את עולמות התוכן שלנו, שכולם כבר מבוססי ענן".

"אם שואלים אותי מה סוד ההצלחה שלנו בשכנוע ארגונים ללכת על הטרנספורמציה הדיגיטלית, אני מחלקת את זה לשניים: ראשית, למדנו את זה על בשרנו, מהניסיון שלנו. ידענו להפיק לקחים מדברים שעשינו לא נכון ומינפנו אותם, ואת הניסיון הזה אנחנו מביאים ללקוחות. לא במקרה מיקרוסופט צוינה לא מכבר כחברה בעלת הערך הגבוה ביותר בוול-סטריט", ציינה לנצמן. "הדבר השני הוא הבידול שלנו: אנחנו עושים טכנולוגיה נטו, לכל המגזרים והשווקים. בניגוד לכמה מתחרים שלנו, אנחנו לא פעילים בעולמות כמו ריטייל, פרסום ועוד כל מיני תחומים שצצים חדשות לבקרים".

חברת ענק שמסייעת לסטארט-אפים

דבר נוסף שבו מתמקדת מיקרוסופט הוא עבודה צמודה עם סטארט-אפים. לנצמן לא מסתירה את גאוותה על הפעילות הזו, שהולכת וגדלה מדי שנה, ומדגישה כי היא מבוססת על התפיסה שלפיה על החברה לעודד פיתוח וחדשנות בכל התחומים, ובעיקר לסייע לחברות שנבחרות על ידה בפתיחת דלתות בשווקים בינלאומיים. זה אמנם לא מודל שמיקרוסופט המציאה, אבל הגודל שלה וההיקפים שהיא מציעה הופכים את הפעילות שלה עם החברות הצעירות לדבר משמעותי בעולם סטארט-אפים הישראלי.

לנצמן ציינה ש-"אני מובילה מספר פעמים בשנה משלחות של עשרות מנכ"לים וסמנכ"לי טכנולוגיות בסטארט-אפים מהארץ, שמבקרים במטה של מיקרוסופט העולמית. ראשי המשלחת נפגשים במשך שלושה ימים עם המובילים את תחומי הענן במיקרוסופט, ונחשפים לפעילות שלה בעולמות חמים כמו בינה מלאכותית, ביג דטה וסייבר – כאשר הכל קשור בענן. זאת ועוד, בדרך כלל, בפתרונות שאנחנו מציעים לארגונים בתחומי הענן והטרנספורמציה הדיגיטלית משולבים פתרונות של סטארט-אפים, כך שגם השוק הישראלי נהנה מכך".

באחרונה עולה רבות נושא שילובן של אוכלוסיות שסובלות מתת ייצוג בעולם ההיי-טק, וביניהן הנשים. לדבריה, "זה נושא חשוב מאוד, והשילוב הזה יקרה אם הנהלות ארגונים יקבלו החלטות מכוונות. זה לא יקרה מעצמו, רק מדיבורים". לנצמן ציינה כי "חרדים וערבים משולבים בהרבה מעולמות התוכן אצלנו, אבל זה לא מספיק. כדי לשנות את המצב חייבים לעבוד בקרב כל שכבות הניהול והשכבות הצעירות, ולהשקיע יותר בחינוך בבתי הספר, לרבות בבתי הספר היסודיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים