CES: המעבד החדש של AMD והלפטופ הראשון עם מסך 15.6 אינץ'

דור חדש של כרטיסי תצוגה המבוסס על ליבות Vega מעודכנות שמיוצרות ב-7 ננו-מטר, לפטופ ראשון עם מסך 15.6 אינץ' ופאנל AMOLED, והמצאות וחידושים נוספים ● צבי קצבורג עם עוד מהבשורות הגדולות של התערוכה

מעבד Ryzen של AMD מאחד מהדורת הקודמים (ה-3000). צילום: יח"צ

AMD נותנת לאחרונה יותר מרק מאבק בשוק המעבדים לאינטל, וזה בא לידי ביטוי גם בתערוכת CES 2019 בה המנכ"לית, ליסה סו, עלתה על הבמה כדי להציג את מוצרי ה-7 ננו-מטר של החברה, תוך שהיא בהחלט יורה חצים לכיוונה של היריבה הגדולה ובהתייחסות ישירה.

לקראת סוף הנאום הארוך שלה היא הציגה לראווה לראשונה על הבמה מעבד ממשפחת ה-Ryzen 3000, שהחברה אמורה לחשוף באופן רשמי בתערוכת קומפיוטקס בעוד מספר חודשים, ומבוסס על ליבות ה-Zen 2 של החברה שמיוצרות כאמור וכזכור ב-7 ננו-נטר.

בנוסף, סו אמנם לא סיפקה פרטים מלאים על המעבד שהציגה, אך על הבמה הוצג מחשב שמבוסס על אחד המעבדים החדשים, שלווה בכרטיס התצוגה הצרכני החדש של החברה Radeon VII, שגם הליבות הגרפיות שלו מיוצרות כעת ב-7 ננו-מטר, והציג ביצועים חזקים במיוחד במבחן של משחק מרוצים בשם Forza Horizon 4 כשהגיע לקצב של יותר מ-100 פריימים לשנייה ברזולוציה של FHD.

השיג תוצאה טובה יותר רק באופן שולי

כמה רגעים אחר כך הציגה החברה השוואה ישירה מול מעבד ה-Core i9-9900K שנחשב כיום למעבד הצרכני המוביל של אינטל, על 8 ליבותיו הפיזיות ו-16 ליבותיו הלוגיות. לשם כך נעשה שימוש בתכנת הבדיקה Cinebench R15 והמעבד החדש של AMD השיג תוצאה טובה יותר רק באופן שולי, אבל בצריכת כוח שהייתה באופן משמעותי נמוכה יותר מה, שלפחות לפי AMD, מצביע על תכנון יעיל הרבה יותר של מעבדיה.

כאמור, מעבר לכך הציגה החברה, ואף התרכזה, בדור החדש של כרטיסי התצוגה שלה שיהיה מבוסס על ליבות ה-Vega מעודכנות שמיוצרות גם הן, כמוזכר לעיל, ב-7 ננו-מטר. לפי החברה הכרטיס החדש, ששמו Radeon VII, יגיע לשוק כבר בחודש הבא במחיר של 699 דולרים והוא מציע ביצועים משופרים לכל האורך, כולל 29% בביצועי משחקים ועד 35% בתרחישים של יצירת תכנים גרפיים, כולל וידאו, ועם רוחב פס כפול לזיכרון לעומת הכרטיס המוביל הקודם שלה Raden RX Vega 64. זהו כרטיס התצוגה למשחקים הראשון שמגיע לשוק המיוצר בליתוגרפיה זו, והוא מגיע עם לא פחות מ-3 מאווררים מובנים בגרסת הבסיס, מה שמצביע כנראה על יצירת חום רב.

HP. צילום: יח"צ

ה-HP Spectre 15 x360. צילום: יח"צ

הנייד הראשון עם מסך 15.6 אינץ' עם פאנל AMOLED

כל היצרניות הרי רוצות להיות ראשונות במשהו בכל פעם מחדש, וגם בתחום המחשבים התחרות רבה, במיוחד שכולן כבר מציעות כיום מחשבים קלים ודקים באופן שלא ברור איך בכל פעם מצליחים עוד קצת לקצץ ביותר מרק שוליים. HP הגיעה לתערוכה גם כן עם רשימה ארוכה של מחשבים ומסכים, בחלקם לתחום העסקי, ולא מעט לשוק הצרכני ולגיימרים, וביניהם גם הדגם החדש של HP Spectre 15 x360.

מדובר במחשב נייד ששייך לסדרת המחשבים ההפיכים של החברה, אלה שהמסך שלהם מסתובב כמו ששמם מרמז באופן מלא אחורה עד למצב טאבלט, והדגם המסוים הזה יגיע לשוק כבר במרץ הקרוב עם מסך AMOLED. ב-2019 כנראה שנתחיל לראות די הרבה מחשבים עם מסכים כאלה שנחשבים יותר יקרים לייצור, אבל ב-HP שמחים לספר כי זה היה הנייד הראשון עם מסך 15.6 אינץ' שיצויד במסך כזה – לנובו כבר הציגה ThinkPad X1 עם מסך דומה, אבל קטן יותר, כך שהראשוניות כאן ההתאמה לגודל.

HP לא סיפקה פרטים רבים על הנייד, שאמור להגיע כנראה עם מעבדי הדור חדש של אינטל, אבל המסך עצמו אמור לספק בהירות גבוהה במיוחד שיכולה להתמודד גם אור השמש, והוא יציע תמיכה ב-HDR, ניגודיות השיעור 100,000:1, זוויות צפייה רחבות יותר וזמן תגובה מהיר במיוחד.

Flexpai - הטלפון המתקפל הראשון. צילום: יח"צ

Flexpai – הטלפון המתקפל הראשון. צילום: יח"צ

הטלפון המתקפל בסוג של תצוגת תכלית

זוכרים שכבר דיווחנו באנשים ומחשבים על הטלפון המתקפל הראשון, ועל כך שחברה קטנה בשם רויאול הקדימה את כל היצרניות הגדולות? ובכן, CES 2019 הייתה ההזדמנות הראשונה לחוות את המכשיר, Flexpai, באמת, כי החברה הגיעה להציג אותו לראווה כדי לנסות לקדם את המכירות שלו מהר ככל האפשר לפני שהשחקניות הגדולות יגיעו לשוק עם המוצרים שלהן.

המכשיר, שיעלה לא פחות מ-1,300 דולר, מגיע עם מסך AMOLED בגודל 7.8 אינץ' כשהוא פרוס ו-4.6 אינץ' כשהוא סגור, ויש לו גם תצורה יחסית גבוהה עם Snapdragon 855, המעבד החדש והחזק של קוואלקום, יחד עם 6 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. יש גם שתי מצלמות מאחור – רגע, איפה זה בדיוק מאחור? – אבל זה קצת פחות חשוב במכשיר הזה.

הוא אמנם הגיע עם מערכת ההפעלה המעודכנת אנדרואיד בגרסה 9, אבל מדיווחים מהשטח עלה שהיא עדיין לא ממש מותאמת לשימוש עם טלפונים מהסוג הזה, והממשק שמעליו היה קצת איטי מדי, במיוחד בתגובות שלו בעת המעבר בין הצדדים. אבל לפחות הוא סיפק הצצה לעתיד הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים