תביעה נגד אלפבית: מדיניותה מאפשרת לבכירים התנהגות מינית לא הולמת

שני בעלי מניות תובעים את החברה ההורה של גוגל על טיוח התנהלות מינית בלתי ראויה שעליה דווח להנהלתה, ועל מה שהם מתייחסים אליו כאל דאבל-סטנדרט ביחס לבכירים או לזוטרים, כמו גם לבזבוז כספי החברה על פיצויי השתקה והעזבה של מנהלים רמי דרג שסרחו

פעם נחשבו כמקום אידיאלי לעבוד בו. משרדי גוגל. צילום: BigStock

תביעות מטעם שני בעלי מניות הוגשו השבוע לבית המשפט בארצות הברית, ובהן האשמות נגד מועצת המנהלים של חברת האם של גוגל, אלפבית. לפי האישומים, במהלך חמש השנים האחרונות החברה ומנהליה מלאו תפקיד ישיר בטיוחן של תביעות בגין התנהגות מינית לא הולמת כנגד שני מנהלים לשעבר של החברה.

שתי התביעות מבקשות לאלץ את גוגל לשנות את המדיניות שלה ואת הפיקוח מטעמה על עובדיה, על מנת למנוע בעיות התנהגות במקום העבודה בעתיד. כמו כן הם דורשים שהדירקטורים של אלפבית ישלמו פיצויים לחברה בגין הפרת חובותיהם, לכאורה, לנאמנות לה, ועיסוקם ב"פסולת תאגידית".

ההאשמות נובעות בעיקר מתשלומי הפיצויים העצומים שקיבל אנדי רובין, בכיר בגוגל שהוביל את חטיבת מערכת ההפעלה אנדרואיד עד לשנת 2014, וכן שהוענקו לעמית סינגאל, ראש יחידת החיפוש של גוגל עד 2016. שניהם כבר אינם מועסקים בשורות החברה והדברים הגיעו לאחר האשמות בהתנהלות מינית לא הולמת כלפי כפופות להם, שאותן השתיקה החברה האם על ידי הפיצויים הגבוהים בלי כל פרופורציות. כך למשל, ידוע כי רובין קיבל מגוגל 90 מיליון דולרים עם עזיבתו, ואלו שולמו לו בתשלומים קבועים מדי חודש מאז.

לפי טענת אחת התביעות, גוגל מצאה שהטענות בדבר ההטרדה המינית נגד שני הבכירים היו אמינות, אך מועצת המנהלים הפרה את חובתה לחברה ובזבזה כספים שלה בתוך "התעלמות, טיוח ותגמול על העבירות של הבכירים שלה".

מעניין להיזכר כי מייסד גוגל, לארי פייג', פרסם הצהרה פומבית בזמן עזיבתו של רובין, ובה נאמר כי "אני רוצה לאחל לאנדי כל טוב במה שעומד לפתחו. באנדרואיד הוא יצר משהו מדהים באמת – עם יותר ממיליארד משתמשים מאושרים".

אחרי שהניו יורק טיימס פרסם באוקטובר מאמר שבו נחשף כי רובין, כמו גם עובדים אחרים שהואשמו בהתנהגות מינית לא הולמת, קיבלו למעשה מיליוני דולרים עם ובכדי שיעזבו את החברה, אלפי עובדי גוגל ברחבי העולם פתחו במחאה בסוף אוקטובר-תחילת נובמבר כנגד המדיניות המאוד מקוממת של המעסיקה שלהם.

הגילוי שרובין נטש את גוגל עקב פרשייה שכללה התנהגות מינית לא נאותה נודע אמנם עוד קודם לכן, אבל חשיפת הפרטים החמורים בנוגע לאופן שבו ניהלה אלפבית את הדברים, כולל סוגיית הפיצוי הכמעט לא נתפשת, הקימו על גוגל את העובדים ובעיקר את העובדות. כמה ימים לאחר שהחלה המחאה המאוד לא מחמיאה לגוגל, שאוהבת להציג עצמה כמעסיקה מתקדמת ומפנקת, הבטיח מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, שינויים, ואמר לעובדים: "אנו מכירים בכך שלא תמיד עשינו כל דבר נכון בעבר, ואנו מצטערים על כך".

בעלי המניות לא מרוצים – אבל מסיבות אחרות

אלא שכעת מגיעות תביעות בעלי המניות, שגם הם לא מרוצים בלשון המעטה מהאירועים, אם כי מסיבות קצת שונות מאשר בגלל הפגיעה בעובדות ובמוסר – באחת התביעות נטען כי הדירקטוריון שמר במרומז על מדיניות כפולה כלפי עובדים. "אם היית מנהל בכיר בגוגל, אחראי על הפקת מיליוני דולרים בהכנסות, גוגל הייתה מאפשרת לך לעסוק בהטרדות מיניות, ואם היית נתפס, גוגל הייתה שומרת על שקט, מניחה לך להתפטר ומשלמת לך מיליוני דולר בפיצויים", צוין בהאשמות. "מצד שני, אם היית עובד ברמה נמוכה בגוגל והואשמת בהטרדה מינית או באפליה, היית מפוטר ובדיוק בגלל זה – ללא פיצויים", ממשיכה וטוענת התביעה.

חברי מועצת המנהלים הנכללים בתביעות בין היתר הם פיצ'אי, מייסדי גוגל, פייג' וסרגיי ברין, וכן יו"ר מועצת המנהלים לשעבר של האלפבית, אריק שמידט.

אלפבית לא הגיבה לפרסום אודות התביעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים