"איום חדש התפתח במרחב הקיברנטי – על ידי שחקנים קרובים ורחוקים"

כך אמר אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר בטקס החלפת ראש חטיבת ההגנה בסייבר

אלוף ליאור כרמלי (משמאל), ראש אגף תקשוב והגנה בסייבר, מעניק דרגות תת-אלוף ל-ד' ראש חטיבת ההגנה בסייבר הנכנס. צילום: דובר צה"ל

"לצד ההשתנות והעמקת ההתבססות על הדיגיטל בעשייה הצה"לית, התפתח איום חדש במרחב הקיברנטי – על ידי שחקנים קרובים ורחוקים. אל מול איום זה הוטלה על האגף האחריות להגן על היכולות של צה"ל וחטיבת ההגנה הוקמה לפני פחות משלוש שנים", כך אמר אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף תקשוב וההגנה בסייבר.

האלוף כרמלי דיבר בטקס החלפת ראש חטיבת ההגנה בסייבר. הטקס התקיים ביום ה' האחרון, באתר ההנצחה לחללי חיל הקשר והתקשוב ביהוד בהשתתפות מפקדים באגף ובני משפחה. לתפקיד ראש חטיבת ההגנה בסייבר נכנס תת-אלוף ד' שהחליף את תת-אלוף נועם שער, אשר שימש בתפקיד זה בשנתיים האחרונות.

"הקים את החטיבה ועיצב אותה למה שהיא היום"

"אנו מעבירים היום את הפיקוד על החטיבה מנועם, שהקים את החטיבה ועיצב אותה למה שהיא היום, ל-ד' שייקח את המושכות וימשיך את עיצוב החטיבה ומיסוד מערך ההגנה בסייבר בצה"ל", אמר האלוף כרמלי,

מימין: אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף תקשוב והגנה בסייבר, תת-אלוף ד', ראש חטיבת ההגנה בסייבר הנכנס, תת-אלוף נעם שער, ראש החטיבה היוצא. צילום: דובר צה"ל

מימין: אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף תקשוב והגנה בסייבר, תת-אלוף ד', ראש חטיבת ההגנה בסייבר הנכנס, תת-אלוף נעם שער, ראש החטיבה היוצא. צילום: דובר צה"ל

"ההשתנות הדיגיטלית בעשור האחרון מורגשת בכלל מרחבי העשייה ואגף התקשוב וההגנה בסב"ר מוביל מהפכה דיגיטלית שתאפשר לצה"ל לשפר את יכולותיו ולהעצים את תפקודו".

"זכות הראשונים ניתנה לידך האמונות", פנה האלוף לראש החטיבה היוצא, "בשנתיים וחצי האחרונות הובלת את ההקמה של חטיבת ההגנה. עסקת במרץ בעיצוב דרך הפעולה והמענה להגנה בסייבר ובספקטרום באגף ובצה"ל. רתמת אנשים וגופים לתנופה משמעותית והצלחת להקים חטיבה מבצעית המובילה מערכות לנוכח אויב".

ראש החטיבה הנכנס, תת-אלוף ד', נולד בשנת 1975 והתגייס בשנת 1993 למסלול העתודה האקדמית. לאחר לימודיו שירת מ-1997 משך עשור בתפקידי פיקוד ביחידה 8200. בין 2007 ל-2013 שימש בתפקידי ראש ענף סייבר וראש ענף פיתוח ביחידה 8200 .בין השנים 2016 ל-2018 שימש כמפקד מרכז סייבר טכנולוגי ביחידה. תת-אלוף ד' הוא חתן פרס ביטחון ישראל לשנת 2011, בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל אלקטרוניקה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב.

תת-אלוף נעם שער, ראש חטיבת ההגנה בסייבר היוצא. צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף נעם שער, ראש חטיבת ההגנה בסייבר היוצא. צילום: דובר צה"ל

"הבנה עמוקה של חשיבות העיסוק בהגנה"

תת-אלוף ד' אמר כי "בחטיבה שאני מקבל היום לפיקודי יש אנשים איכותיים ומקצועיים, שעושים לילות כימים בבניין הכח ובהפעלתו למול יריבנו ואויבינו, עם עשייה משמעותית אליה נחשפתי בתהליך החפיפה שביצעתי בשבועות האחרונים. לחטיבה יש רלוונטיות לביטחון המדינה. אני מבטיח לעשות הכל כדי שהחטיבה תמשיך למצות את הפוטנציאל בממד הסייבר ותמשיך להיות שחקן משמעותי ומוביל במרחבים הללו".

ראש החטיבה היוצא, תת-אלוף נועם שער, נולד בשנת 1973 והתגייס בשנת 1991 למסלול העתודה האקדמית בין השנים 1995 ל-2012 שירת בתפקידי פיקוד מבצעיים ביחידה 8200 ולאחר מכן, עד 2014, היה ראש זירה בחטיבת ההפעלה באגף המודיעין. בין השנים 2014 ל-2016 היה מפקד מרכז ביחידה 8200. תת-אלוף שער, המשתחרר מהצבא לאחר 24 שנות שירות, הוא חתן פרס ביטחון ישראל לשנת 2008, והוא בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

בטקס להחלפתו הוא אמר כי "הגעתי מתוך הבנה עמוקה של חשיבות העיסוק בהגנה, כמו גם הכרה במורכבות האתגר המקצועי והמבצעי הטמון בעיסוק זה. הייתה זו תקופה של יצירת עליונות לצה"ל, עיצוב המרחב הקיברנטי, ניטורו ואחיזתו – לצד בניית והפעלת כח מקצועי, מאומן ומיומן, בזמן ובמקום הנכון. בנינו מוקדי מצוינות, מצוינות טכנולוגית, מודיעינית ומבצעית, העזנו ופרצנו גבולות. בנינו יחידת סייבר מבצעית להגנה. יצרנו שיתוף פעולה בתוך צה״ל וגם מחוץ לצה״ל, על מנת להקים מערך הגנה מבצעי, מקצועי, מאומן ומצויד במיטב כלי ההגנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים