CES: תרגום קולי של גוגל ומשקפי מציאות רבודה של HTC

גוגל הציגה תכונה חדשה של Google Assistant המאפשרת לבצע תרגום מיידי מדיבור לדיבור ולכתב על אותו מסך ● HTC הציגה יכולת שימוש בתזוזת העיניים כדי לשלוט בניווט ● והיו הפתעות נוספות

VIVE Cosmos של HTC. צילום: יח"צ

מחסום הדיבור יכול להיות מחסום אמיתי במקרים רבים. גם אם רובנו יודעים עוד שפה מעבר לעברית, ובדרך כלל אנגלית, מספר האנשים היודע מספר רב של שפות מאוד קטן יחסית. תוכנת תרגום טובה תמיד יכולה אם כן לעזור, אבל עד היום המשמעות בכך בדרך כלל הייתה להפעיל אפליקציה, לכתוב מה שרוצים לבדוק, להראות לצד שני, לקוות שהוא מבין – ואז לראות כיצד התהליך חוזר על עצמו.

נשמע מעייף? גם בגוגל חשבו ככה, והחליטו לפתור את העניין: ענקית הטכנולוגיה התקינה בדלפק הקבלה במלון סיזר פאלאס בלאס וגאס, כחלק מהמעורבות שלהם ב-CES, מערכת של התצוגה החדשה שלהם Smart Display עם גרסה ניסיונית של תכונה חדשה של Google Assistant שמאפשרת לבצע תרגום מיידי מדיבור לדיבור ולכתב על אותו מסך.

החברה רוצה שאלו שזקוקים לתרגום פשוט יגידו "היי גוגל, תהיי המתרגמת שלי לצרפתית" כדי להיכנס למצב התרגום וכדי שאפשר יהיה לנהל שיחה 'שוטפת' פחות או יותר. ה

השאיפה של גוגל היא להביא בסופו של דבר את המערכת הזו לשימוש בכל מקום בו יש צורך בתרגום, ולכו תדעו, אולי היא תאפשר לבנות מגדל בבל חדש שראשו כן יגיע לשמיים?

בינתיים היא תסתפק בתור התחלה בבדיקה ניסיונית בעוד בתי מלון בארצות הברית – הייאט רג'נסי בסן פרנסיסקו ודרים דאונטאון בניו יורק סיטי – ובסך הכל תומכת המערכת כעת בתרגום קולי של 27 שפות, ולא – כמובן שעברית לא ברשימה (תאית ופולנית דווקא כן).

במציאות המדומה, HTC חיה בועטת

HTC אולי ממשיכה לראות איך המעורבות שלה בשוק הטלפונים גוססת בצורה איטית ומאוד מכאיבה, אבל בהיבט של המציאות המדומה, המצב הפוך ב-180 מעלות וסדרת משקפי ה-ViVe שלה מצליחה במכירות וגם נחשבת למובילת שוק.

ב-CES 2019 הציגה החברה שני זוגות משקפיים חדשים. VIVE Pro Eye מגיע עם טכנולוגיה חדישה ביותר שמאפשרת מעקב אחר העיניים וזה אומר שניתן יהיה להשתמש בתזוזת העיניים כדי לשלוט בניווט, לדוגמה, כולל ביצוע בחירת אפשרויות. למעשה, בזכות זה ניתן יהיה לוותר על בקרי השליטה הפיזיים, ואף מאפשרת להפחית בכוח העיבוד הנדרש כי בכל רקע אפשר להתמקד רק על החלק אליו מביטות העיניים.

המשקף השני VIVE Cosmos, כמו ששמו מרמז, נועד כדי לאפשר למערכת לזהות את המיקום של המשתמש במרחב. לעומת הדגמים הקודמים שנזקקו למשואה חיצונית כדי לעשות זאת, הדגם החדש מצוי במה שמכונה מערכת מעקב 'מבפנים-החוצה' המבוססת על ארבע מצלמות כדי לזהות את המיקום במרחב. הוא גם יגיע עם צמד בקרי משחק שעברו עיצוב מחדש ואמורים להיות נוחים יותר לשימוש.
מצלמים מסביב או עד האמצע

Vuze XR. צילום: יח"צ

Vuze XR. צילום: יח"צ

אחד הגאדג'טים הנחמדים שהוצגו בתערוכה הוא מצלמה בשם Vuze XR של חברת הזנק צעירה שסוף סוף מגיעה לשוק עם המוצר שמאפשר לצלם תמונות דו ותלת ממד עם אותו התקן. בהתקן יש שתי מצלמות עם חיישן 12 מגה-פיקסל של סוני המצוידות בעדשות עין הדג שיכולות לצלם, כשהן פתוחות, צילומים דו ממדיים ב-360 מעלות או, כשהן סגורות, לצלם בתלת ממד אבל רק ב-180 מעלות.

ניתן לצלם סרטוני וידאו ברזולוציה של 5.7K בקצב של 30 פריימים לשנייה או 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה. תמונות סטילס יכולות להיות בגודל של עד 18 מגה-פיקסל.
את התוצרת את של XR קלת המשקל ניתן לערוך באפליקציות ויישומים שונים, לשולחן העבודה ולטלפונים חכמים, וכבר ניתן להזמין אותה תמורת המחיר 'הצנוע משהו' של 1,850 שקלים לפני מע"מ.

VERDE של ספורטסארט. צילום: יח"צ

VERDE של ספורטסארט. צילום: יח"צ

ההליכון המחשמל

אחד ממכשירי הכושר המועדפים היה ונשאר ההליכון, במיוחד עבור אלו שלא ממש אוהבים לצאת מהבית להליכה או ריצה ביום אפור מלא עננים וגם גשם. בעצם, עם ההליכון G690 VERDE של ספורטסארט תהיה לכם אולי עוד סיבה להעדיף להישאר בבית וללכת על ההליכון ולעשות עוד תרגילים מגוונים אחרים – זה הליכון שיכול להזכיר עבור חלק מהקוראים פרק מ-'מראה שחורה' כי כשהולכים עליו מייצרים חשמל. כן, חשמל בכפות הרגליים, והוא מיועד להזנה לרשת הביתית כדי לחסוך בהוצאות החשמל השוטפות. אז לא משנה, אם רצים, הולכים, דוחפים ואפילו מחליקים, כל עוד הרצועה זזה לא סופרים קלוריות אלא וואטים, והוא יכול לצבור עד נפח עבודה של עד 200 וואט לשעה. כן, זה בהחלט יספיק להטעין את כל המכשירים הניידים של כל יושבי הבית.
את מי הוא רוצה לטרוף?

טוב מחשבי משחקים הם לא בדיוק הלחם והחמאה של פורטל אנשים ומחשבים, כפי שנכתב תערוכת CES מאז ומעולם, ובמיוחד בשנים האחרונות, הייתה כר פורה לפגישה בכמה ממחשבי המשחקים החזקים ביותר שהגיעו לשוק אי פעם שדוחפים בתורה את תעשיית המחשוב כולה קדימה. כן, לא רבים יודו בזאת פה מלא, אבל המשחקים מעניקים הרבה מאוד אוויר לתעשיית ה-PC.

כך או כך, הסיבה שאנחנו כאן כי אפשר היה להתעלם מהמפלצת ששלחה אייסר שעונה לשם Predator Triton 900 והיא בהחלט נראית ענקית וגדולה וכמו אחת שיכולה לאכול מישהו אם הוא לא נזהר. המסך, ברזולוציית 4K, הוא אולי 'רק' בגודל של 17.3 אינץ' אבל הוא נראה יותר גדול בגלל הציר המיוחד שלח המחשב שמכונה Ezel Aero Hinge שהוא פחות או יותר מאפשר למחשב לתפקד כמו מחשב 2-ב-1 רגיל אבל לפי סיבוב הצירים שמתחברים אל המסך בפועל במרכז.

והוא לא רק נראה כמו חיה גדולה. תמורת כ-4,000 דולרים מקבלים מעבד Core i7 מעודכן, כרטיס GeForce GTX 2080 שולחני, זיכרון עבודה של 32 גיגה-בייט וכרטיסי SSD בתצורת RAID 0. וכן, יש כאלה שקוראים לזה עדיין מחשב נייד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים