משרד הכלכלה: יצוא ההיי-טק גדל ב-20% ל-18 מיליארד דולר

על פי נתוני המשרד, יצוא חברות ההיי-טק ב-2018 הביא לזינוק של 14% בתחום השירותים ● היצוא הכללי עלה ב-8% ל-110 מיליארד דולר

הייצוא של ההיי-טק הישראלי מרקיע שחקים. אילוסטרציה: BigStock

מנתונים שפרסם היום (ג') משרד הכלכלה עולה כי יצוא שירותי ההיי-טק, כולל ענף הפרמצבטיקה, זינק ב-2018 ב-20% והסתכם ב-18 מיליארד דולר. יש להדגיש כי לא מדובר בנתונים סופיים, אלא בתחזית של המשרד, על סמך הנתונים שיש בידיו עד עכשיו.

ככלל, היצוא של ישראל גדל השנה ב-8% ל-110 מיליארד דולר, כשמתוכם יצוא השירותים עלה ב-14% ל-51 מיליארד. במשרד הכלכלה תולים את העלייה בעיקר בגידול הניכר ביצוא של ההיי-טק, שהיווה כ-40% מכלל יצוא השירותים..

עוד עולה מהנתונים כי מגזר הסחורות צפוי גם הוא לצמוח, אם כי בשיעור נמוך יותר של כ-3%, ולהגיע לכ-60 מיליארד דולר.

המספרים מראים כי הקשרים הכלכליים שהממשלה מעצימה בשנים האחרונות עם מדינות במזרח הרחוק ובדרום אמריקה נושאים פרי: יצוא הסחורות לסין זינק בשנה החולפת ב-52% ל-5.03 מיליארד דולר, ליפן – ב-42% ל-1.16 מיליארד, לברזיל – ב-28%, גם כאן ל-1.16 מיליארד והיצוא לדרום קוריאה גדל ב-16% ועמד על 1.03 מיליארד.

חברות היי-טק רבות נמצאות בין היצואניות הגדולות ביותר מישראל, בהן אינטל, מלאנוקס, צ'ק פוינט, סייברארק, אלביט מערכות ו-HP.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אמר כי "בשנה שבה מערכת הסחר העולמית עוברת טלטלה, היצוא הישראלי ממשיך בצמיחה שאותה הוא מציג בשנים האחרונות, וכפי שמשתקף בנתונים, אנחנו צפויים לעוד שנת שיא בו. אנחנו בדרך הנכונה והיצוא לשווקים שאנחנו מעודדים מצליח לצמוח. נמשיך לפעול למען קהילת היצואנים ביתר שאת ב-2019, באמצעות 43 הנציגויות הכלכליות שאנחנו מפעילים ברחבי העולם, הרחבת מערך הסכמי הסחר החופשי במטרה להעניק ליצואנים יתרון תחרותי אל מול מתחריהם בחו"ל והפעלת קרנות הסיוע הייחודיות שלנו לקהילת היצואנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים