גוף ביון בריטי עורך תחרות לנערות בתחומי לוחמת סייבר

GCHQ מאתגר תלמידות בנות 12 עד 13 מבתי ספר לבנות בבריטניה ומשיק תחרות לאיתור דור חדש של מפענחות צפנים, שבעתיד הלא רחוק יוכלו להציל את הממלכה המאוחדת מפני התקפות סייבר

צילום: BigStock

מטה התקשורת הממשלתית, ה-GCHQ, הוא סוכנות ביון בריטית אשר אחראית לספק מודיעין ואבטחת מידע לממשלה ולצבא באמצעות מודיעין אותות. כעת משיק גוף הבין תחרות לנערות שאולי תסייע לו לאתר או לגייס בעתיד כישרונות צעירים בתחום.

"האם את מוכנה לאתגר? הירשמי לתחרות CyberFirst Girls#", צייץ הארגון בטוויטר ב-4 בינואר, בפנייה ישירה לנערות בגילאי 12 עד 13 הקוראת להן לנסות את מזלן במבחן מורכב במיוחד בתחום הסייבר.

לפי הדרישה של ה-GCHQ נערות מבתי ספר ברחבי הארץ צריכות להתגבש לצוותים של עד ארבע בנות אשר יתמודדו עם קודים, תשבצים ופאזלים ייעודיים. עשר קבוצות שיגיעו לגמר האתגר יתחרו זו מול זו כשהמנצחת עתידה לגרוף פרס בדמות 1,000 פאונד, שישמשו לרכישת ציוד מחשב לבית הספר. יהיו גם פרסים בודדים למצטיינות.

בתקווה שהאתגר יסייע לבנות לשקול את התחום כקריירה

הצוותים יקבלו שבוע להשלמת המענה על כמה שיותר שאלות שביכולת חברותיהן לפתור, כשאל צוותי המתחרות יחברו מנטורים, ויחד הם יעמדו בפני אתגרים בארבע קטגוריות עיקריות: רשתות, לוגיקה וקידוד, אבטחת סייבר וקריפטוגרפיה – בכל קטגוריה שלוש רמות קושי. בהתאם להתקדמות של הנערות, הן יזכו בתגים שמעידים על יכולות הפיצוח שלהן.

הסיבוב הראשון של התחרות יתחיל ב-21 בינואר, וכשה-GCHQ מקווה ש-1,600 בתי ספר מכל רחבי הממלכה המאוחדת, פרטיים וממשלתיים, ייקחו חלק ביוזמה.

כריס אנסור, סגן מנהל המרכז הלאומי לביטחון סייבר, שהוא חלק מה-GCHQ, אמר לסנדיי טיימס כי "ההשתתפות תסייע לבנות לבנות כישורים חדשים, תשיג תובנה נדירה על עולם הביטחון הלאומי, בתקווה שתשפיע על נערות בעלות ידע טכנולוגי לשקול את תחום הביטחון הקיברנטי כקריירה".

GCHQ גם הביע תקווה כי האתגר יעודד בנות לחשוב על אבטחת הסייבר שלהן עצמן, ויגרום להן למשל לשנות סיסמאות שלהן בניידים ובמחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים