האם מעבד השרתים החדש של וואווי הוא המהיר בשוק?

המעבד, Kunpeng 920, לטענת החברה הוא המהיר מבין אלו שמבוססים על טכנולוגיית המעבדים של ARM ● מיועד לעומסי עבודה כמו אחסון מבוזר וביג דטה

וואווי. צילום: BigStock

וואווי הכריזה על מעבד חדש שרתים חדש בשם Kunpeng 920 שהוא, לטענת החברה, המעבד הכי מהיר בשוק זה מבין אלו שמבוססים על טכנולוגיית המעבדים של ARM.

וואווי מייעדת את המעבד החדש לעומסי עבודה כמו אחסון מבוזר וביג דטה, ולפי החברה הוא מבוסס על אותו תהליך ייצור ב-7 ננו-מטר שנמצא בבסיס של מערכת Kirin 980. מערכת על שבב זו, שהציגה החברה לאחרונה, נחשבת לאחת החזקות ביותר בתחום הטלפונים, אם לא המובילה, מבחינת ביצועים.

64 ליבות ARM במהירות של 2.6 גיגה-הרץ

וביצועים הם בהחלט מה שיש גם למעבד הזה להציע – הוא מגיע עם לא פחות מ-64 ליבות ARM במהירות של 2.6 גיגה-הרץ, והוא תומך בשמונה ערוצי זיכרון DDR4 ברוחב פס שלפי החברה מהיר יותר בכ-46% לעומת רוב המערכות בשוק.

כמו כן טוענת החברה שבמבחן אמת המידה לשוק השרתים SPECint זכה Kunpeng 920 לציון של 930 נקודות, שיפור של כ-25% לעומת אמת המידה הקודמת, וזאת תוך צריכת כוח נמוכה יותר בכ-30%.

"היום, עם Kunpeng 920, אנחנו נכנסים לעידן מחשוב מגוון הבא ליד ביטוי בריבוי ליבות ובהטרוגניות. וואוי השקיה בסבלנות ובאינטנסיביות במטרה להשיג את פריצת הדרך, ואנחנו נעבוד עם הלקוחות והשותפים שלנו כדי לבנות עולם מחובר ואינטליגנטי ברוח שיתוף הפעולה, הפתיחות וההצלחה המשותפת, ובמטרה ליצור ערך", אמר מנהל האסטרטגיה השיווקית של החברה, וויליאם שו.

וואוי צפוייה להציג במהלך השנה הקרובה מספר מערכות מחשוב שיתבססו על המעבד החדש, בסדרת שרתי ה-TaiShan שלה, ולפי החברה הם יספקו שיפור ביצועי מחשוב כולל של כ-20% לעומת הדור הנוכחי של שרתיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים