סמסונג בוחנת את רכישת קורפוטוניקס הישראלית ב-150 מיליון דולר

החברה מרמת החייל פיתחה טכנולוגיה שמתכננת מצלמות בעלות עדשות כפולות לטלפונים חכמים ● אחת המשקיעות הבולטות בה היא סמסונג ונצ'רס, קרן ההשקעות של חברת הענק

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג נמצאת בימים אלה במגעים לרכישת הסטארט-אפ הישראלי קורפוטוניקס מרמת החייל, שפיתח טכנולוגיה שמתכננת מצלמות בעלות עדשות כפולות לטלפונים חכמים – כך על פי דיווחים. לפי ההערכות, אם העסקה תצא לפועל, סכומה יעמוד על 150 מיליון דולר.

קורפוטוניקס הוקמה ב-2012 על ידי פרופ' דוד מנדלוביץ', שמשמש כמנכ"ל שלה ובעבר היה המדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, כמו גם על ידי ד"ר גל שבתאי, ערן קלי, ד"ר נוי כהן ואפרים גולדנברג. בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא סמסונג ונצ'רס, קרן ההשקעות של סמסונג, קרנות כמו מגמה (Magma VC) ובטה אנג'לס, וחברות כגון סאנדיסק, מדיה-טק הטיוואנית ופוקסקון.

החברה מפתחת פתרונות מקצה לקצה, שלדבריה "תומכים ביכולות הצילום המקצועיות ביותר", בהן זום אופטי, ביצועי Low-light וייצוב תמונה אופטית. בקורפוטוניקס מציינים שהם יוצרים קשר עם יצרנים כבר בשלבים מוקדמים, על מנת להתאים את הפתרון לכל אחד מהם בצורה הטובה ביותר, ומספקים שירותי תמיכה. בסך הכל גייסה החברה, לפי IVC, כ-50 מיליון דולר, מהם 15 מיליון מסמסונג ונצ'רס.

בנובמבר 2017 הגישה החברה תביעה נגד אפל בבית משפט בקליפורניה, בטענה כי היא גנבה פטנטים שלה במכשירי ה-iPhone 7 Plus וה-iPhone 8 Plus. מדובר, על פי קורפוטוניקס, בארבעה פטנטים שהיא רשמה בין 2012 ל-2015. בפברואר האחרון היא חתמה על הסכם עם Sunny Optical הסינית להטמעת הטכנולוגיה שלה בסמארטפונים של חברות שמוצאן ממדינת הענק. אחת מלקוחות החברה הישראלית היא OnePlus.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים