מה צפוי ב-CES 2019?

תערוכת הענק השנתית בלאס וגאס צפויה להיות גדולה יותר מקודמתה, אך להראות חידושים בתחומים דומים, כמו בינה מלאכותית, רכבים אוטונומיים והדור החמישי ● אלא שבניגוד לתערוכות אחרות, ב-CES עדיין בולטים המחשבים האישיים

CES

הבית שרוצים להפוך אותו לעוד יותר לחכם, הרבה מכוניות אוטונומיות, הרבה יותר בינה מלאכותית, לא מעט מחשבים והרבה פחות טלפונים חכמים – זו, פחות או יותר, הולכת להיות תמונת הדברים שיוצגו במהלך הימים הקרובים בתערוכת CES השנתית בלאס וגאס. לפי כל הסימנים, התערוכה השנה הולכת להיות גדולה יותר מזו שקדמה לה.

הבינה המלאכותית תהיה מלכת התערוכה, כי היא עוברת כחוט השני דרך כל ההיבטים שהיצרניות והמפתחים רוצים להציג. לא משנה אם קוראים לזה עוזרות וירטואליות, לימוד מכונה או כל חישוב אחר שמעוניינים לבצע מהר יותר כדי לשפר את החיים ואת הפרודוקטיביות שלנו, בסופו של דבר, מה שיושב מאחורה זה מעבד בינה מלאכותית.

והיא, לדוגמה, תשתלב יותר חזק בבית החכם העתידי, שיצרניות שונות כמו LG ולנובו יציגו ב-CES מכשירים ותצוגות ביתיות שיעשו יותר ויותר דברים בלי שבכלל ייגעו בהם – בשיתופי פעולה עם גוגל וה-Assistant שלה או אמזון ואלקסה. למה להתאמץ לזוז ו/או להזיז ידיים אם אפשר יהיה, לדוגמה, להורות למקרן הטווח הקצר החדש והאלגנטי של LG להתחיל להקרין סרט מחיבור ה-HDMI שלו, או לחדד את התמונה? אפשר לומר שאלה עוזרות אישיות חכמות יותר, אבל בסופו של דבר, זה עוד שם לסוג של בינה מלאכותית. ודרך אגב, מדובר במקרן שממרחק של 2 אינץ' מהקיר יוכל להציג תמונה בגודל של 90 אינץ'.

8K ,5G וכן – גם מחשבים

אם כבר מוצרים ביתיים, LG תהיה אחת השחקניות המרכזיות בתערוכה, יחד עם סמסונג והייסנס, בתחום הטלוויזיות שכבר מציעות רזולוציה של 8K – במקביל לפתרונות גמישים. כבר דיווחנו כאן, באנשים ומחשבים, על רעיונות שמפתחות החברות כדי לאפשר מסכי טלוויזיה מתגלגלים ומתקפלים, ויכול להיות שחלק מהתכונות החדשות הללו יוצגו כבר בתערוכה הנוכחית. כך או כך, לנו, בישראל, בה יש עוד חוסר רציני של תכנים באיכות 4K, אולי קצת קשה להבין לאן רץ העולם, אבל בשביל זה יש תערוכות וזו רק שאלה של זמן עד שיהיו מספיק תכנים גם ב-8K – ביפן, לא בארץ.

CES נותרה אחת התערוכות האחרונות שבהן המחשוב האישי עדיין ממוקד במחשבים, בעיקר ניידים, ולא בטלפונים – ולו מאחר שרוב היצרניות הגדולות בוחרות להציג את הטלפונים החדשים שלהם באירועים פרטיים והאחרות מחכות לתערוכת הסלולר העולמית MWC, שתיערך בסוף פברואר בברצלונה. כל היצרניות הגדולות – כולל HP, דל ולנובו – יגיעו לתערוכה עם שלל מחשבים חדשים שמעבר לכך שהם יהיו, איך לא, חכמים ומאובטחים יותר, הם ינסו שוב להיות הכי קלים והכי דקים בתחומם. השנה אפשר לצפות לפריצת דרך בתחום העיצוב והחומרים שמשמשים לייצור שלדות המחשבים. השאלה היא אם אלה תהיינה בסופו של דבר רק רשימות ארוכות של מחשבים חדשים, או שהם גם יהיו מספיק מעניינים.

צפיפות ודוחק ב-CES 2018. האם זה יחזור על עצמו השנה? צילום: נחמה אלמוג

צפיפות ודוחק ב-CES 2018. האם זה יחזור על עצמו השנה? צילום: נחמה אלמוג

עוד כותרת שחוצה את כל הפלטפורמות ומתחברת כמעט לכל דבר שאפשר לדבר עליו קשורה לדור הסלולרי החמישי – "העולם מתכונן ל-5G". המכוניות האוטונומיות, לדוגמה, כך מספרים לנו זמן רב, רק מחכות שהדור החדש יעלה לאוויר באופן מסחרי מלא, בכל רחבי הכדור, כדי שאפשר יהיה להעביר אליהן ומהן את כל המידע שהן זקוקות לו כדי לנסוע בדרכים. נראה שיצרניות ציוד התקשורת ישמרו את רוב הקלפים ל-MWC, שבה יתייחסו גם לטלפונים שיגיעו עם מודמים מתאימים, אבל צמד התווים 5G יוזכר הרבה גם במהלך MWC 2019.

הרכבים האוטונומיים זוכים לתערוכת משנה

הדוכנים וכל ההיבטים של המכוניות האוטונומיות/החכמות/החשמליות אמורים להתרכז באולם אחד, שיובדל היטב מכלל התערוכה. בעצם, זו תהיה תערוכה בתוך תערוכה, שבה חברות שמתעסקות בתחום הזה – מיצרניות מערכות מחשוב ומעבדים ועד ליצרניות רכב – יגיעו כדי לנסות לתפוס את תשומת הלב של הרוכשים וגם העיתונאים הרבים שיגיעו למקום. אל תתפלאו אם תערוכת המשנה הזו תמשוך אליה יותר מבקרים מכל החלקים האחרים של CES. עד כמה זה אירוע חשוב? מרצדס בחרה להציג בתערוכה מכונית חדשה ויהיה בה פאנל מיוחד של מומחים, עם שורה נכבדה של מנכ"לים שיגיעו לדבר על התחום.

ויהיו ב-CES גם הרבה מאוד מסיבות עיתונאים ונאומי מפתח של כמה מהמנכ"לים הגדולים בתעשיות המרכיבות את עולם המחשוב הדיגיטלי המודרני, כולל ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, שתדבר על בינה מלאכותית ומחשוב קוואנטום; ד"ר ליסה שו, מנכ"לית AMD, שתבוא על מנת להציג את מעבדי ה-7 נמו-מטר של החברה; האנס וסטברג, מנכ"ל וריזון, שידבר על 5G; ועוד רבים אחרים.

מה שבטוח הוא שיהיו ב-CES 2019 הרבה הכרזות, הרבה חידושים והרבה מה ללמוד. כמו בכל שנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים