נפלה מהרגליים: אלקסה של אמזון קרסה מעומס שימוש בחג המולד

המוני משתמשים הפעילו את האלקסות שלהם - אותן עוזרות קוליות שחיות בתוך מכשירי ה-Echo - וגרמו לשרתים לקרוס למספר שעות, שבהן נאלצו הלקוחות בין היתר להפעיל את המזגן בכוחות עצמם

מתוסכלים בלי אלקסה. צילום אילוסטרציה: BigStock

חג המולד נחגג בימים אלו ברחבי העולם ואירועי סוף השנה בעקבותיו. רבים נמצאים בחופשה, כולם במצב רוח רגוע ולוחות הזמנים מלאים בשעות ביתיות פנויות בין ארוחה משפחתית אחת לשנייה.

עונת החגים הנוכחית היא זמנם של הרמקולים החכמים, שנמכרו כמו לחמניות טריות השנה. בעיקר מככבים ביניהם הרמקולים מליין Echo של אמזון.

לא ברור בדיוק כמה מכשירי Echo מצוידים באלקסות מכרה אמזון. כן ידוע שהרמקולים החכמים של אמזון תופסים נתח של 43.6% מכלל השוק החדשני הזה עם מגוון מוצרים מסדרת ה-Echo, נתון שתורגם הלכה למעשה לשיא מרשים בדמות מכירות של ארבעה מיליון רמקולים חכמים ברבעון הראשון של 2018. אמזון דיווחה באחרונה כי מכרה "עשרות מיליוני" רמקולים חכמים.

Echo של אמזון, הבית של אלקסה. צילום: יח"צ

Echo של אמזון, הבית של אלקסה. צילום: יח"צ

הפציצו את אלקסה בשאלות

המכשור החכם, שכאמור נמכר היטב, זכה ככל הנראה בלא מעט מטלות מהלקוחות החדשים והוותיקים, מה שגרם לאלקסה – העוזרת הקולית שמופעלת במכשירים החכמים – לקרוס. אלפי אנשים דיווחו כי העוזרת מבוססת הבינה המלאכותית של החברה לקחה גם היא "חופשת חג" ופשוט הפסיקה לעבוד.

ניתן די בפשטות להסיק כי כתוצאה מכך שהרבה אנשים פתחו את מתנות חג המולד שלהם, חיברו את המכשירים החדשניים שקיבלו כתשורה מקרוביהם, והחלו להפציץ את אלקסה בהתלהבות ביותר מדי שאלות, והדבר גרם למערכת שמזינה את פעילות הגדג'ט החדש פשוט לקרוס תחת מבול המשתמשים החדשים, ולשרתיה – להפסיק לתפקד.

אלקסה, שהיא רב-לשונית, מצוידת ביותר מ-70,000 מיומנויות שונות וכן בחוש הומור בריא – היא סיפרה למעלה מ-100 מיליון בדיחות ב-2018 – לא התרגשה מקריסת המערכת וענתה ללקוחות: "סליחה, אני מתקשה להבין אותך עכשיו".

בתגובה לשאילתה בטוויטר, ענתה ענקית הקמעונות והאמא של אלקסה למשתמשים כי אמזון מודעת לבעיה והצוות הטכני שלה יפתור אותה בתוך 12-24 שעות. בסוף נמשכה התקלה רק שעות ספורות, שבמהלכן חזרה המערכת אט אט למסלול ואלקסה, לרווחת כולנו, שבה לשרת רבבות משתמשים חוגגים ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים