"הטרנספורמציה הדיגיטלית בבנקאות היא כורח – ולא אפשרות"

לדברי גיא חלמיש, בכיר ב-J.P.Morgan העולמי, "החדשנות היא זו שתסייע לבנקים להתמודד מול אותם אתגרים של כניסה לעולם הדיגיטלי בצורה חלקה – לשרוד ואף לשגשג בעידן החדש"

גיא חלמיש, בכיר ב-J.P.Morgan העולמי. צילום: יח"צ

"עולם הבנקאות המסורתי מתמודד מול לא מעט אתגרים, ביניהם החדירה המהירה של טכנולוגיות חדשות. אימוץ חדשנות הוא לא אופציה, בבחינת nice to have, אלא כורח – כי החדשנות היא זו שתסייע לבנקים להתמודד מול אותם אתגרים, של כניסה לעולם הדיגיטלי בצורה חלקה – לשרוד ואף לשגשג בעידן החדש", כך אמר גיא חלמיש, בכיר ב-J.P.Morgan העולמי

חלמיש דיבר במסגרת TECHNOLOGY INNOVATION Symposium, שערך מרכז הטכנולוגיה הישראלי של תאגיד הבנקאות הענק. הכנס נערך באחרונה באולם טראסק בנמל תל אביב, בהשתתפות יותר מ-300 בכירים במשק, בכלכלה ובעולם הטכנולוגי-פיננסי.

לדברי חלמיש, "הבעיות של בנק מסורתי הן רבות. העלויות זו אחת הבעיות המרכזיות של בנקים. הטכנולוגיה משתנה במהירות, והם נדרשים לשדרג בלא הרף את המערכות שלהם. מגוון הטכנולוגיות משתנה כל הזמן, ובסביבה שבה העלויות גדלות, הרווח קטן – ונוצרת בעיית רווחיות. בנוסף, איומי הסייבר אורבים מעבר לפינה כל הזמן והם לא ייעלמו מחר בבוקר".

"כל ארגון מנסה טכנולוגיות חדשות כי הוא מבין שזו הדרך לשרוד"

"כל ארגון מנסה טכנולוגיות חדשות כי הוא מבין שזו הדרך לשרוד בעולם דינמי המשתנה בקביעות. זו שאלה של מינון. אימוץ הטכנולוגיות נובע מכמה סיבות: הרצון להגדיל את אמון הלקוחות ולבצע דברים בצורה איכותית ומאובטחת יותר; הצורך בהלימה לרגולציות; הרצון להיות נגיש יותר ללקוחות; ההבנה שיש נחיצות: שככל שהעלויות גדלות, היא מאלצת אותם לעשות משהו אחר, כדי לצמצמן; וגם לייצר ערך, שניתן לתרגם לרווח", אמר.

חלמיש, אשר אחראי במשותף על כל הפלטפורמות והשירותים הדיגיטליים בבנק ההשקעות, הוסיף כי "המנמ"ר של הבנק, או ארגון שאינו פיננסי אך צורך שירותים פיננסיים, יוכל לבחור מתוך מגוון מוצרים ושירותים מבחוץ, כדי לנהל את הארגון שלו. השירותים מוצעים על ידי ספקי ענן, ספקי תוכנה, או על ידי בנקים אחרים. כך הוא יסתמך פחות על פיתוח פנימי יקר".

לדבריו "בנקים לא יכולים למצוא את הפתרונות לבעיות בעצמם. עליהם ללמוד, לדבר ולהסתייע בשותפים פוטנציאליים אחרים, כגון אוניברסיטאות ומכוני מחקר, חברות פינטק וכן גם מהאקו-סיסטם שסביבם".

"כישראלי במקור נהדר לחזור לארץ ולחזות מקרוב בסצנת הטק המדהימה שיש בישראל. המדינה הינה בעלת שיעור השקעות ההון סיכון לנפש הגבוה בעולם, בזמן שרוב האקו-סיסטם ממוקם באזור תל אביב, הרצליה והסביבה", אמר חלמיש.

"החדשנות הקיימת בישראל מסייעת ל-J.P.Morgan במציאת פתרונות באופן מהיר לבעיות – שאנו מאמצים ומפיצים בעולם. כחלק ממרכז הפיתוח בארץ, הפועל זה חמש שנים, הרחבנו פה את זרוע החדשנות שלנו, הפועלת לבניית שיתופי פעולה עם האקו-סיסטם, חברות סטארט-אפ, ארגוני IT ועם האקדמיה. אנו גם פועלים לבנייה של שיתופי פעולה עם טכנולוגיות וחברות. כך לדוגמא, אנו עובדים בשיתוף פעולה שכזה עם שתי החברות הישראליות WeMatch ו-Access Fintech. הסניף הטכנולוגי הישראלי של J.P.Morgan צמח בצורה משמעותית בתקופה האחרונה. אנחנו מתכוונים להגדיל פה את ההשקעה, לעומק ולרוחב – בתחומי בלוקצ'יין, מדע נתונים, סייבר ועוד", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים