בשורת הסטארט-אפים מנצרת

מדבקה במקום אולטרסאונד ● קסדה המסייעת לסובלים מהפרעות קשב וריכוז שהוכחה כמייתרת תרופות וזיהוי מנטיית אדם לחלות על פי זיהוי שינוי הקול שלו ● הסטארט-אפים שכבשו את כנס ההיי-טק הראשון מסוגו שנועד להפגיש יזמי היי-טק ערבים ישראלים עם משקיעים מישראל ומארצות הברית

12/12/2018 17:48
טיפול בסובלים מבעיות קשב וריכוז. INNOSPHERE. צילום: רלי כהן

אמש (ג') נערך בפעם הראשונה כנס היי-טק ראשון מסוגו שנועד להפגיש יזמי היי-טק ערבים ישראלים עם משקיעים מישראל ומארצות הברית. באירוע הציגו 30 סטארט-אפים שהקימו בני המגזר הערבי את מיזמיהם בפני המשקיעים ולאחר מכן ניתנה להם הזדמנות להיפגש באופן אישי עם המשקיעים ולענות על שאלותיהם במטרה לשכנע אותם לפתח את הלב והארנק ולהשקיע במיזמים.

במשרד לשוויון חברתי חזו כי בעקבות הכנס ייחתמו הסכמי השקעה בהיקף של מיליוני דולרים.המיזמים שהציגו באירוע נגעו בתחומי הסייבר, הבריאות והאפורה הדיגיטלית, חינוך, אפליקציות, בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים, סייבר, רכבים אוטונומיים ועוד.

דייויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל, פתח את האירוע באומרו כי הוא מקווה שיצא מהמקום "שידך טוב" בין היזמים למשקיעים, כנהוג לומר ביידיש.  "מרגש לראות יזמים רעבים ליצירה וחדשנות. אני מצטער רק שכאיש ממשל אני לא יכול להשקיע בעצמי במיזמים. המפגש כאן, בפארק התעשייה בנצרת, עם חברות שלחלקן יש שלוחות בארצות הברית, נותן תקווה וכוח להמשיך. בסופו של דבר, אין זה משנה מה הרקע שלך, מה שמשנה הוא שנגור ונעבוד יחד במקום שנותן אפשרויות והזדמנויות שוות ונתעשר מהגיוון שלנו", אמר השגריר פרידמן.

מימין: השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

מימין: השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

בין המיזמים שבלטו בתחומי הבריאות נמנה הסטארט-אפ HEMONITOR MEDICAL
המיזם מבקש להחליף את השימוש הפולשני באולטרסאונד במדבקה פשוטה בכל מקום ובכל זמן. החברה עורכת בימים אלו ניסוי קליני בבית החולים רמבם שבחיפה ומבקשת השקעה להרחבת פעילותה, אישורי רגולציה ועוד.

מיזם נוסך הוא HEALTHYMIZE, בהובלת המנכ"ל והמייסד דניאל ארונוביץ מבקש לזהות מחלות אצל אנשים על פי ניתוח הקול שלהם. לדברי ארונוביץ, נתונים ומחקרים שונים העלו כי כאשר אדם מפתח מחלה כלשהי מיתרי הקול שלו משתנים וניתן לזהות כי הוא הולך לחלות במחלה. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מזהה את השינוי בקולו של האדם ומתריעה על נטייתו לחלות כך שניתן יהיה למנוע זאת מבעוד מועד.

מיזם אחר שבלט הוא INNOSPHERE, המבקש לטפל בסובלים מהפרעות קשב וריכוז באמצעות לבישת חיישנים המגרים את העצבים במח והוכחו כמסייעים בהגברת הריכוז והתמודדות עם ההפרעות. כמו כן השימוש במכשיר זה מייתר את השימוש בתרופות ואת תופעות הלוואי הנלוות להן. מיזם זה מנוסה בימים אלו בבית החולים הדסה בירושלים ובלונדון. כמו כן הוא זכה בתחרות סטארט-אפ השנה מטעם פורבס.

CERETRIEVE הינו טארט-אפ המבקש להתריע על אירועי שבץ בטרם התרחשותם. לדברי יזמית ומנכ"לית החברה, מאיה מוסטפה, בארצות הברית מדי 2 דקות מישהו חוטף שבץ מוחי. מאלו- אחד על פי הסטטיסטיקות – ימות. הציוד הרפואי שפיתחו מאפשר למנוע זאת על ידי שחרור כרישי דם באמצעות מכשיר רפואי מיוחד שפיתחו. החברה כבר ערכה ניסויים קלינים שהוכתרו בהצלחה.

מיזם אחר הוא DORMOTECH, המבקש להחליף את מעבדות השינה באפליקציה פשוטה האוספת נתונים בזמן השינה של המטופל בביתו, ושולחת אותם לניתוח מומחה בתחום ללא צורך בהדעה למעבדת שינה מרוחקת.

להחליף את תן-ביס

בתחומי התיירות והפנאי בלטו גם COOCKNEAPP, פלטפורמה למשלוחי אוכל.  לדברי מייסד ומנכ"ל החברה, אוסאמה שדאפני , "ישנה דרישה להזמנת אוכל במשלוחים. אנו מעוניינים להתחרות בתן-ביס למשל. המיזם שלנו מאפשר ללקוחות לראות טת המסעדות באזורן ולהזמין את האוכל למשתמשי קצה".

מיזם נוסף שהציג הוא EZGROUP, פרי יוזמתם של בני הזוג מוחמד האג' עלי ואשתו אפנאן. השניים פיתחו אפליקציה להדרכת טיולים. לדברי האג' עלי, "הרעיון עלה כשנסעו לותיקן ברומא ומדריך הטיול נתן לנו מכשיר לשמוע את ההדרכה שלו. אישתי תהתה מי צריך את האוזניות האלו בימים האלו – למה זה עדיין ולא השתנה כל כך הרבה שנים? – וכך נולד הפתרון. אנו רוצים להחליף את מה שקיים היום בסיורי הדרכה באמצעות אוזניות, כאשר האפליקציה שלנו יותר נוחה וזולה לשימוש. מעבר לכך, החוויה טובה יותר". לדבריו, האפליקציה שפיתחו כבר נרשמה כפטנט. "בעזרתה ניתן לחבר פשוט את הניידים בשטח כיסוי גדול, כמו ווקי טוקי, וזה מאפשר תקשורת נוחה בין הקבוצה למדריך". האפליקציה מיועדת לסוכני נסיעות ותיירים, כמו גם למשפחות.

מוחמד סימרי, מייסד ומנכ"ל LEBAB. צילום: רלי כהן

מוחמד סימרי, מייסד ומנכ"ל LEBAB. צילום: רלי כהן

LABEB,  הינו סטארט-אפ שפיתח פלטפורמה המבקשת להעלות את החנויות הפיסיות במזרח התיכון אונליין, דוגמת עליאקספרס ואמזון של המזרח התיכון. "משמעות המילה LABEB בערבית היא חכם", אמר מוחמד סימרי, מייסד ומנכ"ל החברה. "מדובר במנוע חיפוש אונליין למוצרים למכירה. אנו מבקשים לתת מענה לבעלי עסקים ולהיות פלטפורמת המסחר האלקטרוני הראשונה במזרח התיכון", הוא הוסיף.

בין השאר משתמשת LABEB גם בבינה מלאכותית. לדברי סימרי, הפלטפורמה כבר החלה לעבוד בערב הסעודית ובירדן וכעת ברצונם להתרחב למדינות נוספות. "החזון שלנו הוא להיות מרקט-פלייס לשוק החנויות המקומיות במזרח התיכון", אמר.

סטארט-אפ אחר שהציג באירוע הוא LOFIC – פלטפורמה לחיבור אמנים זה לזה. לדברי טארק איסא, מייסד ומנכ"ל המיזם, "אנו מבקשים לחבר מוסיקאים, אמנים, כותבי שירים ויוצרים אחרים מכל רחבי העולם לשיתופי פעולה מוסיקליים. כמו סטודיו לשיתופי פעולה בארנק. בעזרת הפלטפורמה שפיתחנו ניתן להוציא נייד ולהפיק מוסיקה בכל העולם עם מיקור חוץ. "זהו העתיד של חברות הפקה ולייבלים", אמר.

איסא הוסיף כי עד כה נרשמו למיזם 12,000 אמנים מתחומים שונים וישנן אף חברות הםקה המעוניינות לשתף עימם פעולה.

OSEELA. צילום: רלי כהן

OSEELA. צילום: רלי כהן

מיזם אחר שהציג באירוע הוא OSEELA. לדברי וואזים אבו-סאלם, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ, "הטיולים של היום משתשמים בקבוצות ווטאספ, Google Map ,TripAdvisor
ודומיהם על מנת לצאת ולתכנן טיול ואפילו אפליקציות לרישום חובות בין חברים או נוטפד וכדומה. הרעיון שלנו מבקש לאחד הכל למקום אחד. מערכת ניהול טיול שכולם מחוברים אליה במהלך טיול מאורגן. כך אפשר בקלות לחלוק יחד תמונות, מקומות מומלצים, חובות זה לזה ומעבר לכך זה גם מהנה ועוזר לנצל את הזמן לטיול עצמו ולא להיות מול המסך של הנייד כל הזמן במהלך הטיול".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים