"צריך לעבור לענן היום כדי להיערך למחר"

"ארגונים נדרשים כעת להיערך לאתגרי העתיד: עולם מחובר, ביטקוין, בלוקצ'יין, מחשוב לביש, אינטרנט של הדברים, טלפונים חכמים, מכוניות וערים חכמות. רק הענן יכול לטפל בכל האתגרים בעולם חדש זה", אמר סטיוארט מונק, מנהל בכיר למעבר אפליקציות לענן באורקל

סטיוארט מונק, מנהל בכיר למעבר אפליקציות לענן באורקל. צילום סלי פרג'

"ההחלטה על הגירה מהמערכות המסורתיות למערכות בענן אינה פשוטה, אבל היא מחוייבת המציאות: צריך לעבור לענן כבר היום כדי להיערך לאתגרים הטכנולוגיים של מחר", כך אמר סטיוארט מונק, מנהל בכיר למעבר אפליקציות לענן באורקל.

מונק דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, "בשורת הענן של Oracle Cloud ERP ", שנערך היום (ד') בבית החברה בפתח תקווה. את הכנס הנחה רמי מרגלית, מנכ"ל RM Direct.

"אימוץ הענן הוא מנוע ומניע חדשנות"

לדברי מונק, "כל כמה שנים העולם הטכנולוגי עובר מהפכה משמעותית. התחלנו בתקופת המיינפריים בשנות ה-70', עברנו ל-PC בשנות ה-80', משם הופיעו האינטרנט והמובייל בשנות ה-90' והחל מתחילת האלף אנו בעידן הרישות, החיבוריות והמדיה החברתית. כעת, ארגונים נדרשים להיערך לאתגרי העתיד: עולם מחובר, ביטקוין, בלוקצ'יין, מחשוב לביש, אינטרנט של הדברים, טלפונים חכמים, מכוניות וערים חכמות. התשומות שנדרשו לטובת תמיכה בגרסאות רבות של מערכות ברישוי מסורתי, לא עשו טוב למנועי הצמיחה בארגונים. רק הענן יכול לטפל בכל האתגרים בעולם חדש זה, של ריבוי נתונים וריבוי אפליקציות. אימוץ הענן הוא מנוע ומניע חדשנות".

"הענן דורש מסע מסוג אחר. אבל הוא גם מנפק יתרונות שלא ניתן היה להשיג אותם בעבר. בעבר, במודל תמיכה ברישוי מסורתי, הלקוח היה מתלונן. ספקית ה-IT הייתה מנפקת תיקון, או טלאי. אז הלקוחות היו צריכים לומר האם זה עובד או לא. בענן, זו דינמיקה אחרת לחלוטין. בעיה של לקוח אחד בענן היא בעיה לחצי מיליון משתמשים ותיקון שלה עבור אחד משמעו תיקון עבור חצי מיליון משתמשים. בעבר מכרנו מוצרים ושירותים – כעת אנו מספקים תמיכה למערכות בענן", הוסיף מונק.

הענן, אמר, "נותן מענה חדשני וידידותי עבור העובדים בני הדור הצעיר. המערכות שלנו כיום מפותחות כך שהן תהיינה יותר שימושיות, שהן תבאנה ליותר תפוקתיות אצל העובדים ושהן תיצורנה אצלם יותר נאמנות. אנו עושים זאת בהכנסת בינה מלאכותית למערכות. אנו משנים את ממשק המשתמש לממשק קולי – כבר אין צורך להקליד בטלפון. חוויית משתמש שכזו ממתגת את הארגון כחדשני וצעיר".

"מחקרים שונים קובעים כי יותר ויותר ארגונים ותיקים ומבוססים בשוק ייעלמו ממנו בשנים הקרובות בשל חוסר יכולתם להסתגל לעולם החדש", סיכם מונק.

לדבריו, "ארגונים נדרשים לשרוד וזה הולך ונהיה יותר קשה. הענן מאפשר את ההישרדות הזו כי הוא מספק לארגון יכולת לעסוק פחות בתפעול תהליכים ויותר להתמקד בפיתוח תהליכים חדשניים. למרות זאת, נמשיך בפיתוח גרסאות למערכות ה-ERP המסורתיות כי חלק מהלקוחות ממשיכים להימצא שם. השאלה מתי עוברים לענן. חישבו על זה כעת – תעברו מחר. זו אינה שיחה על עלות, אלא יכולת לשפר את תפוקתיות העובדים ולבנות גישה חדשה למערכות".

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף האפליקציות באורקל ישראל. צילום סלי פרג'

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף האפליקציות באורקל ישראל. צילום סלי פרג'

"לעבור לענן כדי להגיע היום לעתיד של עוד חמש שנים קדימה"

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף האפליקציות באורקל ישראל, אמרה כי "יש לעבור לענן כדי להגיע היום לעתיד של עוד חמש שנים קדימה. הבשורה של אורקל מאפשרת היום לחוות את ה-ERP של העתיד, משמע מערכת בענן".

לדבריה, בארץ יש כבר 250 לקוחות ארגונים בענן של אורקל, "אין המדובר בפרויקטים של פעם, אלא בתהליכי מעבר קצרים, בני כמה חודשים".

אורקל, אמרה שלזינגר, "עברה מסע שהחל לפני עשור וכעת אנו בשיאו. לארי אליסון, מייסד החברה, הבין שהשוק השתנה והוא רצה להוביל בשני תחומים: ERP ובסיס נתונים אוטונומי. לשם כך, כל המערכות פותחו מחדש לטובת הענן. חברת המחקר גרטנר דירגה אותנו ראשונים במערכות ERP בענן, כי התחלנו את המסע לשם לפני המתחרים".

שלזינגר סיכמה באומרה כי "יש לנו יותר מ-1,000 אפליקציות בענן. אנו מציעים כמה רכיבים בנויים מראש: בינה מלאכותית העוזרת לנהל טוב יותר, מנוע לימוד מכונה, העושה דברים יותר נכון, IoT, וצ'טבוטים. כיום ליישם מערכת ERP שלנו בענן, זה לא כמו פעם – המדובר ביישום אג'ילי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים