דל חוזרת לבורסה: תתחיל להיסחר מחדש בניו-יורק

אסיפת בעלי המניות של החברה אישרה את המהלך ברוב של 61% ● ההחלטה - ניצחון של מייקל דל על בעלי מניות בולטים כגון קארל איקהאן ● הסימון DELL יחזור למדדים ביום ו', 28 בדצמבר

מקום 31 בעשירי תבל. מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: יח"צ

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית דל תתחיל להיסחר מחדש בבורסת ניו-יורק ביום ו', ה-28 בחודש – באמצעות המניות של החברה הבת, VMware. דל הודיעה עוד כי היא רוכשת את מניות VMware בעסקת המרת מניות (SWAP) ותשלם על כל אחת מהן 120 דולר, באמצעות מניות שלה עצמה. השווי הכולל של העסקה עומד על 23.9 מיליארד דולר.

מבחינת דל, העסקה התאפשרה לאחר מאבקים לא קלים, שבסופם, באסיפה של בעלי המניות, שהתקיימה אמש (ג'), 61% מהם הצביעו בעדה.
לפני כחודש העסקה כמעט והתפוצצה, שכן דל הציע 109 דולר למנייה, הווה אומר – 21.7 מיליארד דולר. בין המתנגדים היה קארל איקהאן, בעל מניות גדול ואקטיבי ב-VMware, שמחזיק ב-9.3% ממניות החברה. ההתנגדות שלו הצליחה להעלות את מחיר הצעת הרכש, אך בסכום קטן יותר מזה שהוא קיווה לו. ההחלטה מסתמנת כניצחון של היו"ר והמנכ"ל, מייקל דל, על איקהאן. דל אמר בעקבות ההחלטה כי "בהצבעה זו אנחנו מפשטים את מבנה ההון של החברה ומקדמים את האינטרסים של בעלי המניות".

החזרה של דל לבורסה, כלומר הנפקתה מחדש, מהווה סיכון מסוים, שכן האנלסיטים מתקשים להעריך כיצד המשקיעים יתייחסו לחוב של 50 מיליארד דולר שדל סוחבת על גבה – תזכורת לא כל כך נעימה מהרכישה בת 67 מיליארד הדולרים של EMC, שבוצעה לפני כשנתיים. יש הסבורים שהחברה החליטה לחזור לבורסה בין היתר כדי להקל על ניהול החוב.

המהלך מתקבל יפה בשוק. ריי וואנג, מייסד ואנליסט ראשי של בית ההשקעות Constellation Research, אמר כי "המדיניות של מייקל דל מובנת: הוא מנסה להקטין את השפעתם של בעלי מניות אקטיביסטים כמו איקהאן ו-Eliot Management, שהאינטרסים שלהם קצרי טווח ולהתבסס על משקיעים מוסדיים, שחקנים בבורסה, שהאינטרסים שלהם יותר ארוכי טווח".

דל היא בין החברות הבודדות שהיו רשומות בבורסת ניו-יורק, מחקו את עצמן ממנה וחזרו. דל נרשמה למסחר ב-1988 וב-2013 ביצעה רכישה מחדש של מניותיה תמורת 24.4 מיליארד דולר ומחקה את עצמה מהמחסר. עכשיו, הסימול DELL חוזר לבורסת ניו-יורק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים