בריטניה: וואווי תשקיע שני מיליארד דולר באבטחת סייבר

נראה שהחברה מבקשת לתקן את התדמית שנוצרה לה בעקבות ההסתבכויות האחרונות שלה ברחבי העולם ● ההשקעה סוכמה בפגישה בין נציגים של החברה ומנהלי יחידת אבטחת הסייבר בסוכנות המודיעין הבריטית

האם ההשקעה תרגיע את החששות של אנשי המודיעין הבריטיים? אילוסטרציה: BigStock

לאחר ההסתבכויות שלה בכמה מדינות, כולל המעצר של סמנכ"לית הכספים בקנדה והאיסור הבריטי על שימוש בציוד שלה ברשתות הדור החמישי העתידיות, וואווי מנסה לתקן את הרושם. בהודעה שהוציאה ענקית התקשורת הסינית היא התחייבה להשקיע שני מיליארד דולר במאמץ לשכך את חששותיה של סוכנות המודיעין הבריטית בנוגע לפגיעויות במוצריה.

לפי דיווח בפייננשל טיימס, נפגשו בשבוע האחרון בכירים בחברה הסינית עם מנהלי יחידת אבטחת הסייבר (NCSC) בסוכנות המודיעין הבריטית והסכימו לכמה תנאים שיבטיחו את התנהלותה של החברה בממלכה, בהתאם לדרישות האבטחה שלה. וואווי והסוכנות הבריטית לא ציינו פרטים נוספים. עם זאת, דובר מטעם הענקית הסינית אמר כי "מוקדם יותר השנה ציין דו"ח של סוכנות המודיעין הבריטית שזו זיהתה כמה תחומים שנדרש בהם שיפור בתהליך ההנדסה שלנו. אנחנו אסירי תודה על המשוב ומחויבים לפתור את הבעיות האלה. אבטחת סייבר היא בראש סדר העדיפויות של וואווי, ונמשיך לשפר את תהליכי ההנדסה ואת מערכות ניהול הסיכונים שלנו".

דובר מטעם ממשלת בריטניה מסר כי "מרכז אבטחת הסייבר הלאומי מחויב לאבטחה של הרשתות בממלכה המאוחדת, ואנחנו מנהלים דו שיח שוטף עם וואווי בנוגע לקריטריונים הצפויים ממוצרי החברה. לסוכנות אבטחת הסייבר היו חששות סביב טווח של בעיות טכניות, ונקבעו שיפורים שעל החברה לבצע. ממשלת הממלכה המאוחדת ומפעילות התקשורת הבריטיות עובדות מול וואווי כדי לנהל את סיכוני אבטחת הסייבר ולהבטיח שבריטניה תמשיך להרוויח מהטכנולוגיה החדשה".

בשנה האחרונה מתמודדת חברת ציוד התקשורת, הנחשבת לגדולה בעולם, עם קשיים רבים, שנוגעים לחששות במדינות רבות מהאפשרות שמוצריה עלולים לסייע בריגול לטובת הממשל הסיני, שוואווי מנהלת קשרים עמו. לבד מהחקירה נגד החברה, שבמסגרתה נעצרה סמנכ"לית הכספים שלה בחשד להפרת הסנקציות האמריקניות נגד איראן, בארצות הברית, באוסטרליה, בניו-זילנד ובאחרונה גם בבריטניה נאסר השימוש במוצריה על גורמים ממשלתיים או חברות תשתיות תקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים