האם יפן תהיה המדינה הבאה שתפסיק לעשות עסקים עם וואווי ו-ZTE?

על פי דיווחים שונים, גורמים בממשלת יפן דוחפים לכך ● המטרה: להדק את הגנות שוק הטלקום המקומי למניעת בהדלפות והתקפות סייבר - ובמיוחד בהיבט של הריגול הממשלתי הסיני אליו נקשרו שתי החברות.

יפן. אילוסטרציה: BigStock

האם יפן תהיה המדינה הבאה בתור שתפסיק לבצע עסקי תקשורת עם חברות הטלקום הסיניות המובילות וואווי ו-ZTE? דיווחים באתרי החדשות מעידים על כך שכן- ומספרים על גורמים ממשלתיים ביפן שדוחפים לכך, לפחות ברמה הממשלתית. זאת, כדי להדק את הגנות שוק הטלקום המקומי למניעת בהדלפות והתקפות סייבר – ובמיוחד בהיבט של הריגול הממשלתי הסיני אליו נקשרו שתי החברות.

לפי אתרי עיתונות מקומיים, ייתכן מאוד שממשלת יפן תכריז על האיסור הגורף כבר מחר, במהלך יום שני, כאשר משמעות הדבר היא אישור מהיר של שינויים במדיניות ובתקנות הרכש של הממשלה. עם זאת, הגורמים שמסרו את המידע ציינו שאין בכוונת הממשלה לציין את השמות של וואווי ו-ZTE באופן מפורש, אלא להגדיר תקנות אבטחה ובטחון שלא יאפשרו בפועל לבצע רכישות מהחברות הללו.

 נענית, באופן ישיר או עקיף, לפנייה של ארצות הברית

יפן היא מדינה נוספת שנענית, באופן ישיר או עקיף, לפנייה של ארצות הברית לבנות בריתה להפסיק לעשות עסקים עם וואווי ו-ZTE בגלל מעורבותן בריגול ממשלתי סיני, לכאורה, וכן בגלל מכירות של ציוד למדינות עמן ארצות הברית אוסרת את המסחר – כולל אירן.
החלטה זו, אם תצא אכן לפועל, מגיעה אחרי שבאוסטרליה ובניו זילנד כבר החליטו הממשלים לאסור על וואווי לקחת חלק בבניית רשתות התקשורת החדשות לקראת התחלת ההפעלה של הדור החמישי, וזאת למרות שבוואווי חוזרים וטוענים שלממשל הסיני אין השפעה עליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים