השב"כ מחפש את מיסטר Q הישראלי

מודעה של השב"כ שנתלתה באחרונה ביציאה מהרצליה פיתוח גרמה לרבים לתהות במה מדובר ● הפתרון: השב"כ מחפש עובדים טכנולוגיים וכמו לפני כשנה וחצי, עושה את זה בצורה מאתגרת במיוחד

עוד קמפיין גיוס מסקרן של השב"כ. צילום: מתוך הסרטון

עובדי ההיי-טק שסיימו בערבים האחרונים את יום עבודתם בהרצליה פיתוח, הופתעו לגלות ביציאה מהעיר את השלט הענק עליו נכתב: שירות הביטחון הכללי: ?Israelneedsu.com – Are you good enough. רבים תהו במה מדובר. ובכן, להלן הפתרון:

בימים אלה עלה לרשת אתגר טכנולוגי חדש ומורכב במיוחד, שמיועד לגיוס אנשי טכנולוגי לשב"כ. באתר הזה ימצאו הגולשים אתגר, שנכתב על ידי מומחים ומהנדסים של השב"כ, ומורכב מכמה שלבים ותחומי עיסוק טכנולוגיים מתקדמים, שנוגעים לעשייה הטכנולוגית של השירות. מדובר באתגר שנותן דגש לחיבור שבין הטכנולוגיה המתקדמת לבין העולם המודיעיני-מבצעי שבו פועל השב"כ.

המודעה של שירות הביטחון הכללי שנתלתה ביציאה מהרצליה פיתוח. צילום: תקשורת שב"כ

המודעה של שירות הביטחון הכללי שנתלתה ביציאה מהרצליה פיתוח. צילום: תקשורת שב"כ

למרות עשרות אלפי ניסיונות שנרשמו מאז פרסום האתגר, אף גולש עדיין לא הצליח לפתור את כל שלבי החידה. מהשב"כ נמסר כי "במסגרת קמפיין גיוס טכנולוגי, אנחנו מאפשרים הצצה נדירה לעולם הטכנו-מבצעי שלנו, באמצעות סרטון חדש וייחודי".


הגרסה הקצרה של הסרטון.


הסרטון המלא.

קמפיין דומה נערך לפני כשנה וחצי. באפריל 2017 פורסם כי בעקבות עליית האתר החדש של השב"כ לאוויר ופרסום חידת סייבר הגישו בתוך יומיים 700 איש את המועמדות שלהם לשירות הביון.

השב"כ השיק אז קמפיין גיוס כוח אדם לשורותיו, ובמסגרתו פורסמה חידת סייבר מאתגרת במיוחד לגאוני הסייבר והטכנולוגיה של מדינת ישראל. אלה מביניהם שהצליחו לפתור את החידה הוזמנו להגיש מועמדות לאחת המשרות הטכנולוגיות ולהשתלב במסלולי הפיתוח והקריירה שמציע השב"כ.

הארגון מסר אז כי "אתר האינטרנט החדש והמתקדם שעלה לאוויר יאפשר לציבור הרחב, כמו גם למועמדים פוטנציאליים לקריירה בשב"כ, להכיר את מה שניתן לחשוף על עשיית הארגון בעבר ובהווה, והכל בממשק אינטרנטי מתקדם וחווייתי".

"התמודדות אל מול האתגרים בזירות השונות"

החידה שפורסמה אז והאתגר שפורסם בימים אלה הם חלק מהרצון של הארגון "להתעצמות הטכנולוגית שלו אל מול האתגרים הניצבים לפתחו, וכחלק מרצון הארגון לגייס לשורותיו את טובי המוחות מתחום הסייבר והטכנולוגיה בישראל".

לצד ההתעצמות הטכנולוגית, מבוצעים בשירות שינויים ומהלכי התחדשות בגזרות העשייה המגוונות שלו. כך, ב-2017 הגיע מספרם של עובדי הטכנולוגיה, הסייבר ו-IT לכ-25% מעובדי הארגון. כלל המערכים שדרגו את יכולותיהם, ושודרגו מסלולי הפיתוח, ההכשרה והקריירה "באופן משמעותי. זאת, כחלק מהשינויים וההתאמות שמבצע הארגון בכלל מערכיו – המודיעיניים והמבצעיים, להתמודדות אל מול האתגרים בזירות השונות", על פי השב"כ.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    רוסי אחד פתר הת החידה ופרסם ב YouTube חפשו ADV-IT

  2. רוס

    אני פתרתי את החידה.. יש לי גם צילום מסך ואת הפתרון המלא..

אירועים קרובים