פייסבוק כבר לא במקום הראשון: מי היא החברה שהכי טוב לעבוד בה?

בפסגת רשימת חברות הטכנולוגיה האמריקניות הטובות ביותר לעבוד בהן ב-2019 נמצאו לא אחת כי אם שתי חברות לא מוכרות ● לפי דירוג Glassdoor, פייסבוק (4) וגוגל (5) אמנם מופיעות, אבל הן כבר לא בולטות כמקומות העבודה הטובים ביותר

נהנים בעבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אלמנטים רבים קובעים מהו מקום עבודה שמטיב עם עובדיו – משכורות גבוהות, הטבות מדהימות, עמיתים איכותיים לצוות העובדים וכן מקום שמספק תחושת הגשמה, כל אלו פרמטרים מובילים לצורך הקביעה. ואולם, מעל לכל, החברה צריכה להיות מקום שהעובדים ממש נהנים לקום בבוקר ולהגיע אליו, כזו שהם מכבדים ואוהבים.

אתר הדרושים וחיפושי העבודה Glassdoor פרסם כעת את רשימת החברות שהן מקומות העובדה הטובים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה בארצות הברית לעבוד בעבורם בשנה הקרובה.

בראש הטבלה באופן מפתיע במיוחד – החברות הלא מוכרות, Zoom Video Communications ו-Procore Technologies. חברות עולות אלו דחקו מהפסגה את פייסבוק (מהמקום ה-1 למקום ה-4) ואת גוגל (אל המקום ה-5), והותירו בה רק ענקית מפורסמת אחת – לינקדאין, שממוקמת כחברת הטכנולוגיה שנמצאת בשלישייה שבצמרת.

רגשות ותובנות העובדים דווחו לאורך השנה

הדירוג האחרון של Glassdoor הוא למעשה רשימה שנתית קבועה שמפרסם אתר חיפוש העבודה הפופולרי כבר זו הפעם ה-11, לסיכום השנה ובצפי לשנה הבאה. הוא נקבע על סמך תובנות ורגשות של אנשים באשר לעבודתם הלכה למעשה בחברות המובילות.

באופן ספציפי, המעסיקים ברשימה נקבעים באמצעות אלגוריתם קנייני, אשר שוקל ביקורות ודירוגים שעובדים לשעבר ועובדים בהווה סיפקו במהלך השנה האחרונה. מדדים אלה בוחנים רגשות ודיעות בנוגע לכל דבר כמעט – החל מהמנכ"ל וההנהלה הבכירה, המשך בהזדמנויות לקריירה שבהן הם נתקלים במקום, בתרבות החברה ובערכיה, וכלה באורך החיים של המועסקים בעבודה.

השנה, בראש רשימת החברות הטכנולוגיות האמריקניות שהכי טוב להיות מועסק שלהן נמצאת כאמור Zoom Video Communications, הידועה בעיקר במתן מוצרים ואספקת שירותים שונים לוועידות ושיחות וידיאו, כולל שימוש בכלי בינה מלאכותית לצורך תמלול אוטומטי של השיחות. החברה הקטנה הזו הביסה ובגדול את פייסבוק, שבלאו הכי עוברת שנה קשה. עם זאת כדאי לזכור כי פייסבוק נמצאה כחברה המובילה בין עמיתותיה בתעשיית הטכנולוגיה 5 מתוך 11 פעמים: בשנים 2011, 2012, 2013, 2017 ו-2018.

לאחריה, במקום השני והמכובד, ניצבת Procore Technologies שהמוצר שלה הוא תוכנה לניהול ובניית פרויקטים. החברה נוסדה בשנת 2003 ופועלת מקרפינטריה שבקליפורניה, ועליה, לפי הדיווח ב-TechCrunch, אמרו העובדים לחיוב שיש לה "תרבות מעולה, אנשים ברמה עולמית והטבות", ולשלילה כי "לצמיחה קיצונית יש אתגרים משלה, אבל יש שם כוונה לעשות דברים כמו שצריך".

פייסבוק – שנה קשה ואיבוד דירוג לא מפתיע

TechCrunch מציין במאמרו כי פייסבוק, שנמצאת כעת "באופן לא מפתיע" במקום ה-4 ברשימה, כבר לא מדורגת כחברה הגדולה שהכי טוב לעבוד בעבורה בארצות הברית. "לאחר שערורייה שרדפה שערורייה, הרגש של העובד (כלפי – ג"פ) פייסבוק ירד מ-4.6 בממוצע ברבעון הראשון של 2018 ל-4.3 ברבעון הרביעי", הסביר הדיווח שהדגיש כי למרות זאת, פייסבוק עדיין מדורגת במקום השביעי בקרב החברות הגדולות אשר מעסיקות 1,000 אנשים ומעלה באצות הברית.

בנוגע לגוגל – בשנת 2017 הייתה הענקית ממאונטיין וויו, או ליתר דיוק אלפבית החברה ההורה שלה, מי שהובילה את רשימת מקומות העבודה הנחשקים בארצות הברית, אבל זו של לינקדאין, ובכל מקרה כולם נשאו אליה עיניים כמקום עבודה נחשק. לפי הדיווחים, מלבד שכר גבוה ושלל הטבות, במטה שלה הוצעו מתחמים עם משחקי וידיאו ושאר שעשועים למבוגרים; גן וקייטנות לילדי העובדים; עיסויים ויוגה למועסקים; פעילויות כיף ומתחמי מרגוע; וכמובן – ארוחות גורמה לצוות המורעב, שאמנם עבד שעות על גבי שעות אבל בתנאי דה-לוקס.

השנה הדברים נראים קצת אחרת, וראוי לציין כי אף חברת טכנולוגיה לא השיגה יותר מ-4.5 בדירוג הכולל הפעם. בשנה שעברה, עם זאת, חברות הטכנולוגיה המובילות (פייסבוק, גוגל ו-HubSpot) הגיעו לציון 4.6. באופן כללי ניכר כי העובדים מרוצים מחברות היי-טק השנה פחות מאשר אשתקד. מעניין!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים