מיקרוסופט: האם הגיע הקץ של דפדפן Edge?

NwtMarketShare: נתח השוק של הדפדפן הנוכחי של מיקרוסופט, Edge, בקרב משתמשי Windows 10 בלבד עומד רק על כ-12% ● זאת לעומת כ-66% של המתחרה הגדול Chrome של גוגל

Microsoft Edge. צילום: BigStock

מיקרוסופט, לפי דיווחים, התייאשה מהמעמד בשוק של הדפדפן הנוכחי שלה, Edge, והיא כבר נמצאת בתהליך שינוי רדיקלי.

למרות שהחליטה לקראת ההשקה של Windows 10 לשנות כיוון ולהשיק דפדפן חדש לחלוטין במקום Internet Explorer המבוסס על מנוע גרפי חדש ומהיר, Edge לא הצליח ולו לרגע להתרומם אל מעבר לשימוש שולי יחסית בשוק. למעשה, נכון לכתיבת שורות אלו, לפי נתוני NwtMarketShare, נתח השוק שלו בקרב משתמשי Windows 10 בלבד עומד רק על כ-12% וזאת לעומת כ-66% של המתחרה הגדול Chrome של גוגל לדפדפן הישן מבית יש עדיין 6.63% נתח שוק.

בבדיקה בשוק ה-Windows כולו ל-Edge יש, כמובן, נתח שוק אף קטן עוד יותר שעומד על 4.93% בלבד לעומת 12.73% של Internet Explorer.

בעקבות כך, החליטו למעשה בחברה לוותר על המנוע הגרפי EdgeHTML שנמצא בליבו של Edge וליצור דפדפן חדש, מאפס שוב, המבוסס על Chromium, המנוע הגרפי וסביבת העבודה עליו ביססה גוגל את Chrome שלה, ושגם אומץ בידי יצרניות דפדפנים אחרות כדוגמת אופרה הקטנה.

למעשה, הדיווחים מציינים בנוסף שמהנדסי תוכנה של מיקרוסופט כבר תורמים קוד לפרויקט Chromium שהינו מבוסס קוד פתוח, מה שמוכיח שהם כבר מכירים היטב את התחום.

שם הקוד של הדפדפן החדש הוא כרגע Anaheim, ובמיקרוסופט לא אישרו או שללו את המידע.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זבל

    Anaheim - מה זה, קיצור של: אנא אלוהים - עזור לנו לחדור לשוק הדפדפנים? מעניין מבחינה פסכולוגית, מתי משהו מבין שהוא לא יודע לעשות משהו ומפסיק לנסות. מיקרוזבל!

אירועים קרובים