אפל חילקה לקהל בתכניתה של אלן דג'נרס iPhone XR במתנה

זה התחיל כמשחק ניחושים, שזלג לצילום סלפי עם ג'וליה רוברטס המרואיינת, והגיע לשיא כאשר בישרו השתיים לצופי האולפן של The Ellen Show, שכולם זוכים בחינם במכשיר החדש של הענקית מקופרטינו ● האם זו עוד אינדיקציה שמכירותיו בצרות?

לסוג כזה של הפתעה איש בקהל הצופים בצילומי התכנית The Ellen Show בהנחיית אלן דג'נרס לא ציפה, אבל כשהנוכחים באולפן הלכו בסוף יום הצילומים הביתה היה להם צעצוע חדש וחינמי מתנת אלן ואפל – המכשיר iPhone XR – הלא הוא האייפון החדש של הענקית.

כל הקהל שהשתתף בהקלטת התכנית המיוחדת מאוד של אלן קיבל XR iPhone, כנראה כחלק ממסע הפרסום של אפל למכשיר שיצא לשוק לפני כחודש וחצי בלבד.

במסגרת התכנית הוותיקה של דג'נרס נהוג כבר מזה שנים להשיק יוזמה של 12 ימי נתינה ברוח עונת החגים. אבל זו הפעם הראשונה שאפל הייתה חלק מהנתינה הזו. ובגדול. מחירו של המכשיר החדש XR iPhone מתחיל מ-749 דולר בארצות הברית! מכיוון שבדרך כלל הקהל הצופה בתוכנית כולל כ-400 משתתפים הרי שחישוב מהיר מגלה שהנתינה המסוימת הזו הסתכמה במכשירים של אפל בשווי שוק של לפחות 300,000 דולר.

החלוקה המפתיעה התרחשה ממש בסוף התכנית ותוך כדי שדג'נרס אירחה וראיינה את ג'וליה רוברטס. השתיים שיחקו משחק charades בנושאי חג המולד באמצעות טלפון נייד, ואז אמרה אלן לרוברטס: "בואי נצטלם סלפי". בעודן עושות פוזות לנייד ציינה לפתע רוברטס, באופן משונה מעט ש"אני חושב שזה מגניב כי זה בא בשישה צבעים שונים ויש לו את חיי הסוללה הטובה ביותר אי פעם". זה היה כנראה הקוד לאלן לספר לקהל על המתנה המלבבת שבה זכו בחינם.

בתיאור הסרטון ביוטיוב נכתב בפירוש "תודה מיוחדת ל: Apple IPhone XR", מה שלא מותיר ספק בנוגע לכך שאפל הייתה מעורבת בחלוקה ועשתה זאת לצורכי קידום של הלהיט החדש שלה.

מתוך ערוץ היוטיוב של The Ellen Show

למרות היוקרה הכרוכה במותג שחילקה דג'נרס הפעם, זאת לא המתנה היקרה ביותר שהקהל קיבל מהפקת התכנית ומהספונסרים שלה – בפברואר האחרון, במסגרת שותפות של אלן עם המותג האמריקני הפופולרי של דגני הבוקר, צ'יריוס, חולקו מיליון דולר לקהל שלה, כשמשמעות הדבר היא בערך 2,500 דולר לכל משתתף.

iPhone XR – הצלחה או כישלון?

למרות שאפל לא הודתה בכך בעת ההשקה של ה-iPhone XR באמצע ספטמבר, היה ברור שהמכשיר נועד להתחרות ראש בראש במכשירי האנדרואיד ברמת הביניים פלוס וזאת בעיקר בגלל מחירו הזול יחסית לסמארטפוני הפרימיום האחרים של החברה, ה-XS וה-XS Max.

אולם דיווחים בנובמבר העידו שנראה שה-XR לא עומד בציפיות, ומכירותיו נמוכות משאפל קיוותה. בנוסף דווח ברשת כי אפל הודיעה לספקיות שונות שלה על צמצום תוכניות הייצור של המכשיר.

חברת ההשקעות TF International Securities עדכנה את התחזית שלה בנוגע למכירות המכשיר ולטענתה אפל תמכור לכל היותר 70 מיליון יחידות של iPhone XR החל ברבעון הרביעי של 2018 עד לסיום הרבעון השלישי של 2019, וזאת לאחר שעדכנה את התחזית מטה ל-100 מיליון מכשירים עוד לפני כן.

מאידך, גרג ג'ושווייק, סמנכ"ל שיווק המוצר של אפל, אמר לאחרונה כי ה-iPhone XR הוא מכשיר ה-iPhone הנמכר ביותר של החברה. האמנם? נראה כי העובדה שקמפיין הקידום של ה-XR כולל אירועים כמו זה שהתרחש שלשום (ו') בתכניתה של אלן תומכת יותר בדיווחים על קושי במכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים