כיצד הענן מסייע למצוא ספינות פליטים שאבדו ולטייב חלוקת חיסונים?

AWS השיקה תחנה קרקעית כשירות המאפשר לארגונים להעלות ולהוריד נתונים מלוויינים אל תשתיות הענן שלה בצורה קלה ובעלות-תועלת טובה יותר –

ד"ר וולטר סקוט, מייסד ומנהל הטכנולוגיות הראשי של DigitalGlobe. צילום: יח"צ

"אנו עורכים מיפוי של שטחים רחבים בכדור הארץ, חלקו מגיע מלוויינים. המידע הזה מסייע למצוא פרטים בתוך התמונה הכוללת של השטח, כגון ספינות של פליטים השטים בסירות רעועות מהמזרח התיכון ומאפריקה, בדרכם לחופי אירופה – שאיבדו את דרכן. כך, הענן הוא מציל חיים", כך אמר ד"ר וולטר סקוט, מייסד ומנהל הטכנולוגיות הראשי של DigitalGlobe.

ד"ר סקוט דיבר בפתח יומו הראשון (ג') של הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שעורכת החברה השבוע בלאס וגאס. הכנס, המתקיים זו הפעם השביעית, נערך בהשתתפות יותר מ-40 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

החברה, אמר ד"ר סקוט, הנה ספקית מסחרית אמריקנית של מידע חזותי המגיע מהחלל ושל תוכן גיאו-מרחבי והיא אף מפעילה לוויינים אזרחיים לשם כך. לדברי ד"ר סקוט, "אחת המטרות של החברה היא לעשות את העולם טוב יותר. המשתמשים במידע שלנו פעמים רבות הם גופי חירום והצלה: כיצד למצוא ספינה שאיבדה את דרכה בלב ים, כיצד לערוך מיפוי של כפרים באפריקה כדי לטייב את האופן של חלוקת החיסונים באזורים נידחים. כך, בניתוח מידע חזותי בתוך שעות ספורות של הים התיכון – סייענו להורדה של 53% במקרי המוות של פליטים ששטו בספינות".

צמצום סיכונים באסון הגרעיני בתחנת הכוח פוקושימה ביפן

לדבריו, "סייענו לצמצום סיכונים באסון הגרעיני בסדרת אירועי התאונה שאירעו בתחנת הכוח הגרעינית פוקושימה 1 ביפן, שבאו כתוצאה מנזקי רעידת אדמה במרץ 2011, והצונאמי שבא בעקבותיה. בימים שלאחר האסון, לא ניתן היה להעריך האם אפשר להיכנס למתקנים, האם זה בטוח ועוד שאלות כבדות משקל. הנתונים החזותיים שלנו סייעו לצמצום הסיכונים. הנתונים שאנו מספקים סייעו לצמצום ולחיסול מגפות באפריקה. סיפקנו נתונים לגופי החירום וההצלה בארצות הברית ומקסיקו בהוריקן מייקל וכן לממשלת אינדונזיה ברעידת האדמה שהרגה אלפים לפני חודשיים".

"הלוויינים שלנו מספקים מידע חזותי רב אבל בשל היותו מדויק ומורכב, הוא כבד. קטלוג התמונות של DigitalGlobe מכיל 100 פטה-בייט של נתונים, ומדי יום הלוויינים מייצרים עוד 80 טרה-בייט. התקשינו לגדול בטרם המעבר לענן של AWS. העבודה בענן מאפשרת לנו לבנות את מאגר הנתונים החזותיים שלנו באופן גמיש, עם יכולת גידול רבה ומתמשכת. הענן מספק מענה לאתגר של טיפול במידע ושינועו בצורה קלה ופשוטה", אמר ד"ר סקוט,.

"המידע שאנו מספקים מציל חיים, מקצר לוחות זמנים, מייעל תהליכים ומפחית שימוש במשאבים. האפשרויות לשימוש במידע הן כמעט אינסופיות ומניבות שיפור באיכות החיים של תושבי כדור הארץ. הענן אפשר לנו יכולת גידול בהיבט הנתונים, לצד הרחבת השירותים שאנו מספקים, עם תובנות לפעולה". הוסיף ד"ר סקוט.

הורדה והעלאה מהירה של נתונים מלוויינים

DigitalGlobe היא אחת מהחברות המשתמשות בשירות חדש שענקית הענן השיקה, AWS Ground Station. השירות מאפשר הורדה והעלאה מהירה של נתונים מלוויינים. לדברי ד"ר סקוט, "מדובר בקיצור משמעותי של הזמן הדרוש להטענת הנתונים מהלוויין – אל הקרקע, AWS מאפשרת לנו לנצל טוב יותר את הכוח שיש במידע החזותי מהלוויינים: לקבל את הנתונים בתוך דקות ולנתחו במהירות. מדובר בקיצור משמעותי של לוחות הזמנים, פי עשרות פעמים לעומת המצב הקיים. בשל השירות הזה, עד 2021 נכפיל את כמות הפעמים שבהם ניצור קשר עם הלוויינים שלנו".

אנדי ג'סי, מנכ''ל AWS. צילום: יח"צ

אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, אמר כי "לוויינים מנוצלים כיום יותר ויותר לטובת עסקים, אוניברסיטאות וממשלות למגוון אפליקציות. בין השאר: תחזיות מזג אוויר, הדמיות של שטחי קרקע ותקשורת. על מנת לנצל את הנתונים מהלוויין, ארגונים נדרשים לבנות לעצמם אנטנות – מדובר בפעולה יקרה ולא יעילה. לצד האנטנה יש לבנות מערך יקר ומורכב של שרתים, תקשורת ואחסון".

"רבים מהלקוחות שלנו, ביניהם נאס"א, משתמשים בנתונים המגיעים מלוויינים. האתגר בעבודה מסוג זה הוא טעינת הנתונים והורדתם במהירות. מספר האנטנות המצויות בעולם בקשר עם הלוויינים הוא מוגבל, ובהתאמה – יש גבול ליכולת להוריד ולהעלות מהם נתונים", אמר ג'סי.

השירות שהושק, הסביר ג'סי, הוא תחנה קרקעית כ-שירות. "אנו מאפשרים ללקוחות הארגוניים להעלות ולהוריד נתונים מהלוויינים בצורה קלה ובעלות-תועלת טובה יותר – מהלוויינים אל תשתיות הענן שלנו. על פני הגלובוס פרסנו 12 אנטנות ויצרנו רשת לקליטת הנתונים מהלוויינים. ככה הארגונים יכולים לקבל את הנתונים מהר יותר ולטפל בהם בצורה יעילה יותר. בשילוב יכולות לימוד המכונה שלנו, ניתן לקבל מנתוני הלוויינים תובנות שונות – בעלות משמעויות עסקיות". ג'סי סיים בציינו כי צריכת התחנות הקרקעיות כשירות מניבה חיסכון של עד 80% מהעלויות כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים