TSMC, יצרנית השבבים הטייוונית הממשלתית, תייצר ליבמ מעבדים

באמצעות המהלך מקווה יבמ לגרד אחוזים מהשליטה הבלעדית כמעט של אינטל בשוק זה

מרחיבה את קיבולת הייצור באריזונה. TSMC

יבמ חתמה בימים אלו על הסכם עם TSMC, יצרנית השבבים הטייוונית הממשלתית, לפיה היא זו שתייצר עבורה את המעבדים בהם היא משתמשת למחשבי המיינפריים ומחשבי העל שהיא מציעה לשוק מרכזי הנתונים. מדובר במהלך בו יבמ מקווה לגרד כמה אחוזים מהשליטה הבלעדית כמעט של אינטל בשוק הזה עם נתח שוק של 96%.

ביבמ מקווים לנצל לשם כך את תהליכי ייצור המעבדים המתקדמים של TSMC ב-7 ננו-מטר, בעוד אינטל עדיין נאבקת במעבר לליתוגרפיה של 10 ננו-מטר, כזכור.

הצפי הוא שהמעבדים החדשים של אינטל יגיעו לשוק לקראת סוף 2019 ויבמ כבר מקווה להיות בשטח עוד לפני כן עם הצעות מעבדים חדשות – כמו גם מכונות שמבוססות עליהם.
יבמ תמשיך לתכנן את המעבדים שלה ו-TSMC תחליף בייצור את המפעלים של Global Foundries שמאבדת לקוח חשוב וגדול שלה.

אנליסטים: אינטל לא תאבד את מעמדה בשוק

לפי יבמ כ-50% מהרווח התפעולי שלה מקורו בחטיבת מרכזי הנתונים, עם צפי לגידול. החברה אמנם מדורגת בשוק הזה אחרי HP ודל, המשתמשות כאמור במעבדים של אינטל, אבל המחירים שהיא דורשת לכל שרת גבוהים יותר וכעת היא גם מקווה שהיכולת להציע מעבדים בעלי ליתוגרפיה טובה יותר ידחוף גם את המכירות שלה מבחינת כמויות.

לפי הערכות שהשמיעו מספר אנליסטים אינטל לא תאבד את מעמדה בשוק הזה, אבל בעקבות המהלך היא יכולה להפסיד כמה אחוזים לטובת יבמ, גם אם מעבדי הליבה של האחרונה ימשיכו להיות יקרים יותר לעומת מעבדי ה-x86 שמייצרת אינטל לשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים