בית המשפט מינה מפרק זמני ל-IDC של משה חוגג

המינוי ניתן בעקבות בקשה של 17 אנשי עסקים, שטוענים כי חוגג לא עמד בהתחייבויות כלפיהם ● הוא לא הגיב לבקשה, אולם בתגובה לתקשורת טען כי אנשי העסקים הם אלה שהציגו מצג שווא

משה חוגג, בכיר בעולם הקריפטו והבעלים של בית"ר ירושלים.

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה בסוף השבוע על מינוי מפרק זמני ל-IDC – חברה שבבעלות משה חוגג, שעוסקת בהנפקת מטבעות דיגיטליים. המפרק הזמני של החברה, ששמה הידוע יותר הוא Invest.com, הוא עורך הדין גיל אורן ממשרד יגאל ארנון.

החלטתו של השופט חגי ברנר התקבלה בעקבות בקשתם של 17 אנשי עסקים למנות מפרק לחברה, שהיא חלק מקבוצת סינגולריטים של חוגג. 17 המבקשים, בהם טלי ירון אלדר, לשעבר נציבת מס הכנסה, היו הבעלים של Anypoints והגיעו להסכם עם חוגג למיזוגה ב-IDC, שרשומה בקפריסין. זאת, לאחר שהמסחר באופציות בינאריות – התחום שבו עסקה החברה – נאסר בישראל. המיזוג יצא לפועל ביולי אשתקד.

קבוצת אנשי העסקים טוענת כי לחברה הממוזגת אמור היה להיות רבע ממניות סטוקס – חברה שהנפיקה מטבע וירטואלי. הם טוענים כי חוגג לא עמד בהתחייבויותיו כלפיהם, בהן קבלת רבע מנתח זה וסכום של לפחות 3.5 מיליון דולר, וכי הוא "גזל וגנב" את הסכום. זאת, לדבריהם, לאחר שרשם את המניות הללו על שמו.

בקשה נוספת של הקבוצה הייתה לתת צו לביצוע שינוי זכויות – דיספוזיציה, שלפיו חוגג לא יוכל לבצע כל שינוי בחברה ובנכסיה. השופט ברנר לא נעתר לבקשה זו, מאחר ש-"מדובר בהליך חדלות פירעון נגד החברה ולא בהליך חדלות פירעון אישי".

"התנהלות תכסיסנית ובלתי ראויה"

בשבוע שעבר התפטר חוגג מתפקיד דירקטור ב-IDC. השופט ברנר ציין בהקשר זה ש-"דומה כי מדובר בהתנהלות תכסיסנית ובלתי ראויה", שמטרתה כנראה להכשיל את המצאת בקשת הפירוק לחברה.

חוגג לא הגיב לבקשת הפירוק של חברי הקבוצה, והשופט מתח על כך ביקורת חריפה. "מדובר בשתיקה רועמת של חוגג, שיש לה משמעות ראייתית לחובתו, לפחות בשלב הנוכחי. קשה להשלים עם כך שאיש עסקים הסופג האשמות כה חריפות יימנע מלמסור את גרסתו שלו ולאמתה בתצהיר", כתב. עם זאת, השופט לא קבע דבר כלשהו באשר לטענות גופן.

לעומת אי התגובה לבית המשפט, חוגג דווקא הגיב לתקשורת, וטען שקבוצת אנשי העסקים היא זו שרימתה את סינגולריטים והציגה בפניה מצג שווא. על ההחלטה הגיבו בסינגולריטים באמרם ש-"צר לנו כי זו החלטת השופט. IDC הינה חברה קפריסאית שתיאלץ להילחם בתביעה. לחברה הזדמנויות עסקיות ומינוי כזה (של מפרק – י"ה) עשוי לסכל אותן, לרעת כל בעלי המניות. לקרן סינגולריטים 20% מניות ב-IDC. אין לתביעה כל קשר לחברות האחרות בקרן, לחוגג עצמו, לעסקיו הנוספים או לבית"ר ירושלים (שאף היא נמצאת בבעלותו – י"ה)". חוגג אף אמר שקבוצת אנשי העסקים "מנצלת את בית המשפט להגשת הליכי סרק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים