תשע מדינות, בהן ישראל, חתמו על האמנה לטכנולוגיה דיגיטלית

האמנה מחייבת את המדינות החתומות עליה לפעול על פי אמות מידה זהות, לשתף פעולה בתחום הדיגיטל, לקדם סטארט-אפים ולתת שירותים ציבוריים-דיגיטליים טובים יותר לאזרחים

שרי פורום ה-D9 (במרכז: השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל) בטקס החתימה היום (ה'). צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ

הכנס השנתי של פורום D9 – פורום תשע המדינות הדיגיטליות, שהתקיים השבוע בארץ, נחתם היום (ה') בחתימה משותפת של נציגים מהמדינות הללו על אמנת הטכנולוגיה הדיגיטלית. מטעם ישראל חתמה על האמנה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שאחראית גם על מטה ישראל דיגיטלית.

האמנה מסכמת את שיתופי הפעולה בין המדינות הדיגיטליות ומחייבת אותן לפעול על פי אמות מידה זהות בכל הנוגע לטכנולוגיה, דיגיטציה ותהליכי קדמה ממשלתיים. מלבד השרה גמליאל מישראל, חתמו עליה נציגי אסטוניה, אורוגוואי, קנדה, בריטניה, ניו-זילנד, דרום קוריאה, פורטוגל ומקסיקו.

באמנה נכתב כי "פורום המדינות הדיגיטליות ירתום את הכוח הגלובלי של הטכנולוגיה הדיגיטלית על מנת לסייע למדינות החברות בו להרחיב, לשפר ולייעל את השירותים הדיגיטליים הזמינים בארצותיהן באופן מהיר, בשיתוף מידע ובהפריה הדדית".

המדינות החתומות על האמנה מתחייבות לפעול למתן שירותים ציבוריים לאזרח באמצעות הדיגיטל, ולתמיכה כדי שיוכלו לצרוך את השירותים באופן זה; לשתף זו את האחרות במערכות ממשלתיות עתידיות, מדריכים וסטנדרטים בתחום הדיגיטל; לעודד ולתמוך בתרבות הסטארט-אפים ולקדם צמיחה כלכלית באמצעות שווקים פתוחים; להשתמש ברישיונות פתוחים, על מנת לייצר ולצרוך דטה באופן חופשי ולעודד שקיפות; לפרוש תשתית מקיפה באיכות גבוהה, במטרה לקדם את האוכלוסייה מבחינה דיגיטלית; לקדם לימוד תכנות במערכות החינוך; ולעבוד יחד על מנת לסייע בפתרון בעיות שנוצרו במי מבין המדינות האחרות החברות בפורום.

השרה גמליאל אמרה לאחר החתימה כי "ישראל היא מדינה מובילה דיגיטלית וממייסדות הפורום. האמנה היא יישור קו בין המדינות הדיגיטליות בכל הנוגע לטיפול באזרחים וקידום הממשלה, על מנת לצמצם פערים באמצעות הטכנולוגיה. בכך היא מסייעת לקדם את המטרות שהגדרתי כאשר קיבלתי את האחריות על ישראל דיגיטלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים