Windows 10: מפתחות אבטחה במקום סיסמאות

מיקרוסופט החלה לתמוך בשימוש במפתחות אבטחה פיזיים, מצוידים בחיבור USB שקיים בכל מחשב, לשימוש לקוחות בחשבון המיקרוסופט שלהם כדי לנעול את המחשב

מעכשיו: סיסמה אחת לכל אתרי ואפליקציות הבורסה. אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט הודיעה בימים אלו כי התחילה לתמוך בשימוש במפתחות אבטחה כדי לחסוך את הצורך בסיסמאות לחלוטין בעת כניסה ל-Windows 10. המפתחות הפיזיים הללו, המצוידים בחיבור USB שקיים בכל מחשב, מיועדים למשתמשים בחשבון המיקרוסופט שלהם כדי לנעול את המחשב.

במיקרוסופט ציינו כי בעצם כך יכול כל משתמש להתחבר למעשה לכל שירות שמוצע על ידי החברה ודורש בימים כתיקונים להקליד שם משתמש וסיסמה, כולל שימוש בגרסת שירות הדואר בענן של Outlook, כדי להיכנס לחשבון האחסון האישי ב-OneDrive, ואפילו כדי להיכנס לשירות המשחקים המקוון Xbox Live. למעשה, המפתחות הללו ניתנים לשימוש בכל פעם ובכל מקום בו יש דרישה לחשבון משתמש של מיקרוסופט.

מחירי מפתחות חומרה מבוססי חיבור USB, שייתמכו בידי מיקרוסופט, נעים בין 20 ל-60 דולרים.

"סיסמאות הן דבר רע לעולם"

לדברי רוב לפרטס, סגן נשיא לנושאי אבטחה במיקרוסופט, "סיסמאות הן דבר רע לעולם. הן דבר רע לאנשים. הן הדרך הכי קלה לתוקפים להיכנס, ובמקרה של השתלות על חשבונות, הן דרך לגרום לאנשים לא להיכנס לחשבון שלהם",

מדובר במהלך נוסף שהחברה מבצעת כדי לממש את הניסיון שלה להוביל לעולם ללא שימוש בסיסמאות שכמובן כולל את Windows Hello שתומך בחיישנים ביומטריים כדי להימנע מהקלדת שמות משתמש וסיסמאות.

ברמה העסקית מציעה החברה את Azure ID שמאפשר זיהוי מרובה שכבות שכולל גם מכשירים מורשים לשימוש ומיקום גיאוגרפי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים