המפקחת דורשת מהנהלות הבנקים להקים ועדות לענייני טכנולוגיה

הפיקוח על הבנקים מורה להנהלות להקים את הוועדות בתוך הדירקטוריונים שלהם ולקצוב את כהונת היו"ר ● המפקחת על הבנקים: "השינויים הטכנולוגיים מחייבים את הבנקים להתאים את עצמם, גם בהיבטי הניהול"

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר. צילום: רון קדמי

הפיקוח על הבנקים דורש מהנהלות הבנקים לעשות עוד צעד לקראת הבנקאות הדיגיטלית, ולמנות בכל אחד מהדירקטוריונים שלהם ועדה שתעסוק בטכנולוגיה ובחדשנות. בהודעה ששלח היום (ג'), הרגולטור אף מפרט את תחומי האחריות של הוועדה.

כך, הפיקוח על הבנקים מורה שכל אחת מהוועדות תעסוק במגוון הנושאים הקשורים בתחום טכנולוגיית המידע של הבנק: בקביעת אסטרטגיה ומדיניות בתחום, ביישום חדשנות טכנולוגית בבנק, בהקצאת משאבים מתאימים למימוש תכניות העבודה בתחומי הטכנולוגיה, במוכנות להתאוששות ממקרה חירום (DR) כגון אירוע סייבר, במסגרת לניהול הסיכונים הטכנולוגיים הניצבים בפני הבנק ועוד.

בנוסף, נכתב בהודעה, תשים הוועדה דגש על תחומי החדשנות הטכנולוגית, מוכנות הבנק לבנקאות העתיד, התחרות הנוצרת מול שחקנים פיננסיים חדשים מבוססי טכנולוגיה (פינטק), והסיכונים החדשים הנוצרים לבנק כתוצאה מהפעילויות החדשות שבכוונתו להיכנס אליהן והטכנולוגיות שבכוונתו לאמץ. דגש מיוחד יינתן לסיכוני חדשנות באימוץ טכנולוגיות חדשות.

בנוסף, הפיקוח על הבנקים דורש ממפוקחיו לקצוב את משך כהונת יו"ר הוועדה, "כדי להבטיח תחלופה בתפקיד אחת לתקופה וריענון, שיוצר אתגור". בהודעה נכתב כי "המדיניות שתיקבע צריכה לאזן בין הצורך בהמשכיות והשגת יעדים לטווח ארוך בסביבת הפעילות המשתנה של הבנק לבין הצורך בריענון חשיבתי וקידום נקודות מבט חדשות, לאור החשיבות של תפקידי יו"ר הוועדות הדירקטריוניות כגורם המוביל והמשפיע על המדיניות וההתנהלות של הבנק".

"השינויים הטכנולוגיים מחייבים מעורבות מוגברת של הדירקטוריון"

בפיקוח על הבנקים מסבירים את הצורך בהקמת ועדות אלה בהתפתחויות הטכנולוגיות, על ההזדמנויות והסיכונים שבהן, ובשינוי שהן יוצרות בבנקאות המסורתית. הם מציינים כי הם "רואים חשיבות רבה בהאצת התאמתם של התאגידים הבנקאיים הקיימים לעולם החדש" וכי הם מעודדים שיתופי פעולה בין הבנקים לחברות הפינטק, "על מנת לאפשר לתאגידים הבנקאיים להטמיע חדשנות ביתר קלות תוך התייעלות, במטרה להשיא ערך ללקוחות באמצעות שירותים ומוצרים טובים יותר". עוד נמסר מהפיקוח כי "נחוצה מעורבות מוגברת של דירקטוריון התאגיד הבנקאי בתחומי הטכנולוגיה. ועדה דירקטוריונית ייעודית לענייני טכנולוגיה וחדשנות טכנולוגית תיתן מענה לצורך זה".

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, אמרה כי "השינויים הטכנולוגיים בסביבת הפעילות בה הבנקים פועלים מחייבים את הבנקים להתאים את עצמם במישורים רבים ומורכבים – גם בזווית של הצעות ערך חדשניות ללקוחות, גם בזווית התפעולית בתוך הארגון וגם בהיבטי ניהול הסיכונים החדשים והמתעצמים. הדרישה החדשה שהוספנו להוראת הפיקוח, לפיה הדירקטוריון יידרש להקים ועדה ייעודית לנושאי טכנולוגיה וחדשנות, נועדה להבטיח שיוקצה זמן הולם לנושא חשוב זה, ושהדירקטוריון יוביל את ההיערכות הנדרשת בבנקים מתוך ראייה ארוכת טווח. מהלך זה הינו צעד נוסף לחיזוק האפקטיביות של הדירקטוריון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים