נעים להכיר: Exynos 9820 – המנוע שישולב במכשירי הדור הבא של סמסונג

השיקה את מערכת העל שבב החדשה שלה, Exynos 9820 ● החידוש העיקרי: שילוב ראשון של שבב NPU ייעודי שייכנס לפעולה בתרחישי בינה מלאכותית ולימוד מכונה

בקרוב מתקדמים ל-7 ננו-מטר. המערכת על שבב הקודמת של סמסונג. Exynos 9820. צילום: יח"צ

סמסונג הציגה בימים אלו באופן רשמי את מערכת העל שבב החדשה שלה, Exynos 9820. מערכת זו תהיה המנוע שישולב במכשירי הדור הבא של החברה שיוצגו ב-2019, מה-Galaxy S10 דרך ה-Galaxy Note 10 וגם במכשיר המתקפל הראשון של החברה שייקרא ככל הנראה Galaxy F ואמור להגיע לשוק במחצית השנייה של 2019.

כמו בעבר אמורה סמסונג לשלב בטלפוני הדגל שלה גם מעבדים של קוואלקום, אבל אלה בדרך כלל מיועדים רק לשוק הצפון אמריקני, בשאר העולם, כולל בישראל, הטלפונים מגיעים עם מערכות ה-Exynos שלה.

מערכת העל החדשה של החברה מציגה שינויים רבים לעומת הקודמת, Exynos 9810, וככל הנראה העיקרי בהם הוא שילוב ראשון של שבב NPU ייעודי שייכנס לפעולה בתרחישי בינה מלאכותית ולימוד מכונה. לפי החברה, שילוב זה יעזור להכפיל את הביצועים של החישובים הללו פי 7 לעומת המערכת הקודמת.

עוד שינוי בולט הוא המודם שמשולב במערכת. ההכנות לדור החמישי כבר בעיצומן, ומודם ה-LTE החדש כבר יציע מהירות הורדה מרבית של 2 גיגה-ביט לעומת 1.2 גיגה-ביט בדור הקודם. מהירות העלאת הנתונים שופרה מ-200 ל-316 מגה-ביט.

אמור להיכנס לייצור סדרתי עוד לפני סוף השנה

המערכת החדשה תיוצר בתהליך ייצור ייחודי של 8 ננו-מטר, לעומת 10 ננו-מטר בדור הקודם, והשילוב של ליבות משופרות יביא לפי החברה לכ-15% שיפור ביצועים בפעולות בהן יעשה שימוש בריבוי ליבות, ועד 20% שיפור בביצועי ליבה בודדת. כן טוענת החברה לשיפור של 40% ביעילות צריכת החשמל. השבב הגרפי אמור להציע עד 40% שיפור ביצועים ו-35% חסכון בצריכת הכוח.

Exynos 9820 אמור להיכנס לייצור סדרתי עוד לפני סוף השנה, וכאמור הוא ישולב כבר במכשירי ה-Galaxy S10 שיוצגו לראשונה כנראה בפברואר 2019 בתערוכת הסלולר השנתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים