"כשיבמ רכשה אותנו היא קנתה אנשים, תרבות ותפיסת עולם"

"יבמ לא תרשה לעצמה להרוס רכישה בסכום כה גבוה. ברור שנמשיך להיות רד האט לכשעצמנו ולשמר את מה שעשינו עד כה ומה שהפך אותנו לחברת קוד פתוח הגדולה בעולם. יבמ תשקיע בנו ותאפשר לנו להמשיך לצמוח" אמר ורנר קנובליך, סגן נשיא בכיר ברד-האט

ורנר קנובליך, סגן נשיא בכיר ברד האט ומנכ''ל אזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"כאשר יבמ רכשה את רד-האט תמורת 34 מיליארד דולרים – הם קנו אנשים, תרבות ותפיסת עולם. יבמ רכשה חברת תוכנה, שאין ברשותה תוכנה. זהו מודל עסקי ייחודי, של חברה שאיננה בעלים של IT. נשמור על הרוח העצמאית שלנו גם לאחר הרכישה", כך אמר ורנר קנובליך, סגן נשיא בכיר ברד-האט ומנכ"ל אזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה) בחברה.

קנובליך דיבר בכנס Red Hat Forum Israel 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במרכז כנסים אבניו, קרית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מאלף לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדברי קנובליך, "יבמ לא תרשה לעצמה להרוס רכישה בסכום כה גבוה. ברור שנמשיך להיות רד האט לכשעצמנו ולשמר את מה שעשינו עד כה, ומה שהפך אותנו לחברת קוד פתוח הגדולה בעולם. יבמ תשקיע בנו ותאפשר לנו להמשיך לצמוח. זה טוב ללקוחות וטוב לנו. זה גם מעולה לקהילת הקוד הפתוח, כי נתרום לה יותר שורות קוד מאשר היום. כשקמתי ביום ראשון לפני שבועיים ושמעתי שיבמ קנתה את רד האט, הייתי בהלם. אבל אז ישבתי וחשבתי עם עצמי, והבנתי שזה סיפור מנצח משולש – ללקוחות, ליבמ ולנו".

קנובליך הוסיף כי "מעבר לכל ההיבטים הטכנולוגיים, חדשנות קשורה לרוח, לאווירה, לתפיסה. כדי שארגונים ישרדו בעידן החדש, עליהם לשנות את האופן בו הם עובדים. עליהם לשנות את הדרך בה התהליכים התפעוליים והעסקיים שלהם עובדים. עליהם להביא להידוק הקשר בין הארגון ולקוחותיו. עליהם להביא לקיצור משך ההגעה של שירותים ומוצרים לשוק".

קנובליך הוסיף כי "מאז שנת 2016 לינוקס היא פלטפורמת הפיתוח הנפוצה בעולם. אבל כיום, מערכת ההפעלה לינוקס כבר לא עומדת לבדה בחזית. הקוד הפתוח על כל רכיביו כבר נמצא במובייל, בענן, בסביבות מרובות עננים, הוא מועצם עם לימוד מכונה ובינה מלאכותית. כל ארגון נדרש להפנים כי החדשנות אינה נמצאת בין ארבעת כתליו, אפילו אם הוא ארגון ענק. רק השיתופיות תוביל להפצת החדשנות".

העתיד בטכנולוגיה, הוסיף קנובליך, "הוא בארגונים שה-IT שלהם הוא היברידי ופועל בסביבה מרובת עננים". הוא ציטט מחקר של גרטנר, לפיו עד שנת 2020, 75% מהארגונים בעולם יפעלו בסביבה היברידית, או מרובת ענים.

שיתופיות ושקיפות

קנובליך ציין עוד כי "טרנספורמציה דיגיטלית זה לא משהו שאפשר לקנות, היא דורשת טיפול בכמה מימדים: הטמעת תהליכים עסקיים, אוטומציה של תהליכים ואבטחת מידע. קוד פתוח הוא יתרון, כי הוא נושא בחובו בשורה תרבותית: של שיתופיות, של שקיפות, של הנגשה מהירה וקלה למערכות, של יכולת לפעול. העבודה ביחד יוצרת מחוייבות לתקנים".

"פיתוח בקוד פתוח עונה במהירות על צרכי העסק ומסייע לו לצלוח בהצלחה את הטרנספורמציה הדיגיטלית. זה שינוי רציני והוא קורה הלכה למעשה", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים