סיומת הדומיין בעברית .קום נפתחה לרישום מסחרי

08/11/2018 17:36
דומיינים . אילוסטרציה: BigStock

כ-3,000 שמות דומיין בסיומת החדשה בעברית .קום נרשמו מאז נפתח שלב ההרשמה המוקדם בחודש יולי השנה. כך על פי נתוני דומיין דה נט.

החודש פתחה החברה, רשם שמות דומיין מורשה של Verisign וארגון האינטרנט העולמי ICANN, את שלב הרישום המסחרי של רישום שמות דומיין בעברית בעלות של 13 שקלים לחודש כולל מע"מ ולראשונה בישראל מתאפשר לרשום שמות דומיין בתשלום חודשי במקום שנתי.

בדומיין דה נט אמרו כי חברות, ארגונים ויחידים שלא עשו כן עד כה יוכלו כעת לרשום כתובות אינטרנט בעברית עבור שם העסק או המותג שלהם, או לנסות לנכס לעצמם קטגוריה גנרית (לדוגמא: טיולים.קום) ואף להשתמש בדומיין בעברית כהפניה לדף עסקי או פרטי בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת.

חברות וארגונים יוכלו להפנות גולשים לאתריהם בדומיין עברי

ביולי הכריזה Verisign, המנהלת בין היתר את רישום כתובות ה- .com ו- .net בעולם על פתיחת תהליך רישום לשמות דומיין בעברית עם סיומת .קום. כך שחברות וארגונים יוכלו להפנות גולשים לאתריהם באמצעות כתובת דומיין בעברית.

הכרזה זו הפכה למעשה את העברית להיות באופן רשמי ולראשונה חלק ממערכת האינטרנט (ה- DNS) הבינלאומית. בשלב המוקדם התאפשר למותגים וגופים לשריין לעצמם את הסימן המסחרי שלהם.

בין הגופים שכבר רשמו את שם הדומיין שלהם בסיומת .קום ומאפשרים כבר עכשיו לגלוש לאתר שלהם בצורה זו נכללים: סלקום.קום, ביג.קום, בזק.קום, פלאפון.קום, תיסלם.קום, אור-ירוק.קום, כנפייםשלקרבו.קום, ויזה-כאל.קום, דיינרס.קום, קלאבהוטל.קום, אלביטמערכות.קום ועוד.

בחברה אמרו עוד כי כמו כן ניצלו לא מעט גופים וחברות את ההזדמנות כדי לתפוס בעלות על תחומים גנריים. לדוגמא: בזק שרשמו ועושים שימוש בדומיין אינטרנט-מהיר.קום ומשרד עורכי-הדין המוביל ריינולד כהן עם הדומיין קנין-רוחני.קום.

היתרונות בדומיין בעברית, הוסיפו בחברה, רבים וכוללים שימוש בשם המותג בעברית, צמצום החיפוש בגוגל ומנועי חיפוש אחרים (אשר אינם ניתנים לשליטה ובהם יכולים הגולשים להיחשף למתחרים ופרסומות), עקביות בשפת ההקלדה, וכן קיימים גם יתרונות פרסומיים ושיווקיים. בנוסף, כתובת דומיין בעברית מאפשרת גלישה קלה ונוחה באמצעות הקלדת כתובות אתרים ללא עיוותים או טעויות כתיב, בשפה הנוחה ביותר לישראלים – עברית.

שימוש בדומיין בשפתו של קהל היעד מקל על המשתמשים לזכור את שם האתר ולהגיע אליו ישירות, חוסך זמן יקר בשימוש במנועי חיפוש ומפחית עלויות פרסום – מאחר שהלקוחות מגיעים באופן ישיר לאתר הרצוי מבלי לעבור במנועי החיפוש ולהיחשף למתחרים. שימוש בשם דומיין בעברית יכול להעלות את יעילות הפרסום לחברות ולבתי עסק כיוון שהגולשים מופנים ישירות לאתר בשפה האינטואיטיבית של שלהם.

יואב קרן, מנכ"ל דומיין דה נט., אמר כי "שמות הדומיין בעברית, אשר ינוטרו על ידי מנועי החיפוש, יתנו מענה למרבית המפרסמים אשר כיום מוציאים סכומים גבוהים בתחרות על מיקום רלוונטי מצומצם מאוד במנועי החיפוש ולאלו שמפרסמים בערוצי הפרסום השונים כגון טלוויזיה ורדיו ומפנים את הקהל למנועי החיפוש במקום ישירות לאתר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים