פוג'יטסו מקימה חברה לבינה מלאכותית

Fujitsu Intelligence Technology תציע מוצרים שאמורים להקל על הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים באמצעות חיבור בינה מלאכותית וניתוח נתונים לקבלת החלטות עסקיות ● כמו כן, הענקית היפנית הכריזה על שיתופי פעולה עם הענן של מיקרוסופט

טטסויה טנאקה, נשיא פוג'יטסו. צילום: יח"צ

מזג אוויר נעים של סתיו קיבל בברכה את יותר מ-10,000 המשתתפים בפורום פוג'יטסו, שנערך במינכן בימים אלה. אלה שהגיעו שמעו את החדשות העיקריות שענקית הטכנולוגיה היפנית הכריזה עליהן, ובכתבה הזו אסקור את רובן. בקיצור נמרץ, מדובר בהכרזות על שיתוף פעולה בין פוג'יטסו לענן של מיקרוסופט ועל חדשות בתחום הבינה המלאכותית, בהן הקמת חברה בת חדשה לענקית היפנית.

אבל עוד לפני כן, ניכר שהעיסוק של החברה בפורום השנה מזכיר במידה רבה את האג'נדה של האתר שבו מתפרסמת הכתבה הזו: כמו שאנשים ומחשבים חרטה על דגלה את העובדה שהמרכיב האנושי והמרכיב הטכנולוגי חשובים באותה המידה, כך גם פוג'יטסו בהכרזותיה ובגישתה. מי שהגיע לכאן יכול להתרשם שהחשיבות שניתנה בהכרזות לאנשים עמדה בקנה אחד עם החידושים הטכנולוגיים שהחברה הציגה.

אם כך, אין להתפלא שהתמה המרכזית שבחרה פוג'יטסו עבור הפורום היא "שיתוף פעולה להצלחה". בדבריו במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ג') הסביר טטסויה טנאקה, נשיא החברה, על החשיבות ההולכת וגדלה ששמים בחברה היפנית על נושא ההכשרות. כך, באזור EMEA לבדו, שבו כבר התחילו ליישם את הגישה, יוכשרו 10,000 עובדים למטרה זו.

איך הדבר יבוא לידי ביטוי?

כמו שאומרים, אין טוב ממראה עיניים: הדרך הכי טובה ללמוד על משהו היא לחוות אותו. פוג'יטסו ערכה במהלך הכנס סדנאות שמראות את התהליך שהיא עוברת עם לקוחותיה. מהחברה נמסר כי "המבקרים חווים את שיתוף הפעולה עם פוג'יטסו בעצמם, והסדנאות הפועלות במהלך האירוע מספקות הזדמנויות לחקור דרכים יצירתיות חדשות להתמודדות עם אתגרים עסקיים קיימים". בסך הכל, החברה ביצעה יותר מ-100 סדנאות עם לקוחות, ואת התוצאות הראשונות ניתן לראות במרכזי השינוי הדיגיטלי שלה בבריטניה ובגרמניה, שנפתחו מוקדם יותר השנה.

מהחברה נמסר עוד כי "רבים מהרעיונות הללו מטופחים ברשת עולמית הולכת וגדלה של מרכזי מצוינות, שמובילים את פוג'יטסו להתמקד בלקוחות, מיומנויות, ידע וטכנולוגיות לתרגום רעיונות לעסקים. מרכזי המצוינות נועדו לטפח ולפתח דרכים לרתום ולשלב טכנולוגיות מתפתחות משבשות בתהליכים עסקיים, בתחומים הכוללים בינה מלאכותית, בלוקצ'יין, ניתוח מתקדם ואוטומציה של תהליכים רובוטיים". טנאקה ציין במיוחד את מרכז הבינה המלאכותית שעומד להיפתח בוונקובר, קנדה.

ולהכרזות בהרחבה

עוד נושא מעניין שעמד על הפרק בכנס הוא שיתוף הפעולה של פוג'יטסו עם Azure: זו תשמש כספקית של הענן של מיקרוסופט ברחבי העולם, מה שיסייע לארגונים בתהליך ההגירה של עומסי העבודה שלהם לקלאוד – בין אם מדובר בעומסי עבודה קריטיים שיעברו למודל היברידי, ובין אם למודל ענני לחלוטין. Azure יצטרף בכך לעננים המתחרים של AWS ושל אורקל, שפוג'יטסו עובדת גם איתם.

הכרזה נוספת במסגרת שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט הייתה על מוצר חדש – Primeflex. מפוג'יטסו נמסר כי "ה-Primeflex החדש עבור Microsoft Azure Stack מספק פתרון לארגונים שמעוניינים לנצל את מלוא היתרונות של הענן הציבורי, אך עליהם לשמור על IT קריטי ומשימות חשובות תחת קורת גג משלהם, עקב דרישת שמירה על הנתונים, תאימות או דרישות קישוריות כשנדרשת השהייה נמוכה, וכן במקרים המוכתבים על ידי דרישות רגולציה".

כן הכריזה פוג'יטסו בכנס על הקמה של חברה חדשה בשם Fujitsu Intelligence Technology, שתציע טכנולוגיות בינה מלאכותית ביפן ובאזורים שונים נוספים בעולם. פתרונות החברה החדשה צפויים, לפי פוג'יטסו, להקל על עסקים בהאצת תהליכי השינוי הדיגיטלי שהם עוברים, על ידי חיבור בינה מלאכותית וניתוח נתונים לקבלת החלטות עסקיות באמצעות מסגרת Sholark החדשה. מהחברה נמסר כי "מסגרת זו מאיצה באופן משמעותי את הפריסה של פרויקטים מורכבים מבוססי בינה מלאכותית ועקב קלות השימוש בה, גם עובדים שאינם טכניים יכולים למנף אותה כדי לתמוך בקבלת החלטות".

כמו כן, טנאקה ציין במסיבת העיתונאים שני שינויים ארגוניים בולטים: הראשון הוא שפוג'יטסו עוברת לניהול ממורכז יותר, שבמסגרתו יורכב הדירקטוריון שלה משני מנהלים בלבד, שישבו ביפן, והשני הוא סגירת המפעל שלה באאוגסבורג שבגרמניה.

הכותב הינו אורח החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים