"אנו מזניקים את ישראל לעידן הדיגיטלי"

אמר יורם אלדר, מנכ''ל הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, "העולם הטכנולוגי נמצא בעיצומה של מהפכה, וכך גם אנו, בלשכה"

יורם אלדר, מנכ''ל הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל. צילום: ניב קנטור

"העולם הטכנולוגי נמצא בעיצומה של מהפכה, וכך גם אנו, בלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל. אנו מזניקים את ישראל לעידן הדיגיטלי", כך אמר יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה.

אלדר דיבר בפתח המליאה המרכזית בכנס השנתי של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות יותר מאלף מקצועני IT, הנחו זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל, ומוטי סדובסקי, מנהל מכירות אזורי, אינפורמטיקה.

לדברי אלדר, "פתחנו את השערים שלנו. אנו עוסקים בכל תחומי ה-IT, ומקבלים לשורותינו מקצוענים, ארגונים, חברות, יועצים וחברות סטארט-אפ. הקמנו מרכזי מצויינות לתחומי הפעילות השונים. בראש כל מרכז עומד מקצוען בתחומו, המוביל את הנושא. אנו בלשכה פועלים לקידום מקצועות ה-IT, מקדמים את תחומי ההסמכות המקצועיות ואת התקנים השונים. אנו פועלים להעברת ידע בין אנשי המקצוע השונים".

"אנו רוצים לפעול בכל תחומי ה-IT. אנו מעורבים בקהילה, מקדמים את הפריפריה. בימים אלה התחלנו בשיתוף פעולה עם העמותה לקידום החייל הדרוזי בתחום הטכנולוגי, במסגרתו יוקם מכון טכנולוגי להעצמת החייל הדרוזי. בין השאר, ניתן בכך מענה למחסור הקיים בכוח אדם טכנולוגי. חווינו גידול של מאות חברים, בנוסף, פתחנו את הלשכה להצטרפות של ארגונים – ועשרות מהם כבר הצטרפו", הוסיף.

אריה עמית, יו''ר הלשכה לטכנולוגיות מידע. צילום: ניב קנטור

אריה עמית, יו"ר הלשכה לטכנולוגיות מידע. צילום: ניב קנטור

"אל לנו לשכוח שמאחורי כל אלה – עומד האדם"

אריה עמית, יו"ר הלשכה, אמר כי "בכנס אנו מציינים לא רק 70 שנים להקמת מדינת ישראל, אלא גם 50 שנות מחשוב. כשהמדינה קמה, היו פה עמדות לכרטיסים מנוקבים. בשנות ה-50' הגיע המחשב הראשון למכון וייצמן ובשנות ה-60' – לצבא ולבנקים".

כאשר הגיע מחשב פילקו הראשון לישראל, אמר עמית, "העיתון העולם הזה יצא עם כותרת 'מוח יש – שכל אין', וקבע כי לא היה צורך בהבאתו ארצה. הוא טעה. בחלוף השנים יש לנו מוצרים פורצי דרך בעולמות התוכנה והחומרה".

"איגוד מנתחי המערכות בישראל החל בשנת 1968 ביוזמה של קומץ משוגעים לדבר, בוגרי הקורסים לניתוח מערכות מידע של המכון לפריון העבודה והייצור בהובלתו של בני ראב ז"ל. ראב כיהן כמזכיר האיגוד ומנכ"ל הלשכה עד שנת 2000 ושימש כנשיא כבוד שלה עד יומו האחרון. בשנת 1994, במלאת חצי יובל להקמת האיגוד, הפך האיגוד ללשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. במשך שנים רבות פעלה הלשכה כדי לקבל הכרה סטטוטורית במקצוע בדומה ללשכת רואי החשבון ועורכי הדין, אך ההצלחה הייתה דה-פקטו בלבד. לפני שנתיים שונה השם ל'הלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל' (הלט"מ) – מיסודה של לשכת מנתחי מערכות מידע. המשמעות המרכזית של השינוי היא ביצירת קורת גג אחת לכל הקהילה המקצועית המגוונת העוסקת בטכנולוגיות המידע. הלשכה מוקירה מכבדת את מקימיה וותיקיה ובחרה לקרוא את שמה על שם שלמה טירן ז"ל, מחלוצי המחשוב במדינת ישראל וממייסדי האגוד והלשכה", הוסיף.

"אנו משתמשים בכל, ממציאים חלק מהדברים, לרוב יצרניות התוכנה יש פה מרכזי פיתוח – כי יש הכרה שכדאי לעשות דברים בארץ", סיכם עמית, "מערכות המידע עצמן הפכו לצלע חשובה בפעילות של כל ארגון. אך אל לנו לשכוח שמאחורי כל אלה – עומד האדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים